Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Jojo, men du lär inte få se SONY avrätta fler levande utländska statschefer på vita duken - då även den som det var enklast att ge sig på kunde göra så stor skada. Dessutom är inte sista ordet i den nuvarande historien sagt.
SONY lurades först av U.S State Departement att gå vidare med denna vämjeliga avrättningsscen. SONY blev utsatt för en attack och stor skada uppstod. Det ställde in premiären. Nu utsattes SONY av attack från Vita Huset som säkert lärt förklara att bolaget skulle få det jävligt tufft i USA och i världen om det inte lydde. SONY lydde och gjorde som Obama ville. SONY blev således indragen i en i högsta grad politisk kontext – delvis pga egna misstag.
Nu väntar vi på fortsättningen.
Det är högst diskutabelt vilken skada de lyckades ställa till med, och mot vem. Förmodligen tappade ett gäng fega biografägare intäkter, men det är dem väl förtjänt om de backar för såna här hot.
Men Sony? De kommer förmodligen tjäna *mer* pengar på den här filmen nu när den fått så mycket uppmärksamhet.
Vita Huset? De framstår nu i mycket god dager i allmänhetens ögon, för att ha sagt rena självklarheter som ingen normalt funtad västerlänning skulle säga emot.
Google och de andra direktdistributörerna kommer också tjäna stora pengar på detta nu när en så omtalad film görs tillgänglig så snabbt.
Jag tror inte jag är den ende som förut knappast hade brytt mig om att se en film som verkar så fånig, men eftersom Nordkorea gjorde sig allt detta besvär för att stoppa den bara *måste* jag kolla in den nu.