2014-12-25, 00:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du är uppenbarligen för korkad för att förstå att det enda jag gjorde var att påpeka sambandet mellan USA:s inlåsning av brottslingar och NK:s inlåsning av brottslingar. Jag framförde aldrig några personliga värderingar kring detta, men den som kan läsa mellan raderna förstår givetvis att jag fördömer båda ländernas agerande. Du och Xelious borde seriöst fundera på att gå om grundskolan för ni är uppenbarligen inte mogna att föra några som helst diskussioner på ett forum som flashback.
Ingen risk grabben, jag är jättesmart och du är dum. Jag var inte ens orolig. Du jämställde politiska fångar med fångar som sitter inne för allsköns brottslighet, exempelvis misshandel, mord etc.

Det finns då två möjligheter:
1. Du anser inte att några handlingar ska straffas med fängelse. Våldtäktsmän, mördare och alla andra som vi i västvärlden brukar betrakta som kriminella ska gå fria.

2. Du försvarar Nordkoreas fängslande av politiskt oliktänkande.

Det går inte att tolka det du skrivit på annat sätt oavsett om man är korkad eller smart.
Citera
2014-12-25, 00:31
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ingen risk grabben, jag är jättesmart och du är dum. Jag var inte ens orolig. Du jämställde politiska fångar med fångar som sitter inne för allsköns brottslighet, exempelvis misshandel, mord etc.

Det finns då två möjligheter:
1. Du anser inte att några handlingar ska straffas med fängelse. Våldtäktsmän, mördare och alla andra som vi i västvärlden brukar betrakta som kriminella ska gå fria.

2. Du försvarar Nordkoreas fängslande av politiskt oliktänkande.

Det går inte att tolka det du skrivit på annat sätt oavsett om man är korkad eller smart.
Jag är libertarian. Läs på lite och du lär förstå vilka handlingar som jag anser bör straffas och hur.
Citera
2014-12-25, 00:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Är du senil eller? Du skrev ett inlägg där du gjorde jämförelser mellan NK och USA, varpå jag kände mig tvungen att påpeka bristerna i din logik.
Det är inte min konstiga logik att jämföra Nordkorea med USA, det är din och Dr.Feleixius och andra foliehattars. Jag besvarade dr.felixius trams om USA, varpå du också hoppade in och tramsade om USA i tråden om Nordkorea. Sluta med det.
Citera
2014-12-25, 00:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag är libertarian. Läs på lite och du lär förstå vilka handlingar som jag anser bör straffas och hur.
Jag skiter fullständigt i vad du är, svara på frågan. 1 eller 2?
Citera
2014-12-25, 00:54
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jag skiter fullständigt i vad du är, svara på frågan. 1 eller 2?
Varken eller. Som sagt, jag framförde aldrig några värderingar i det jag skrev, jag påpekade bara fakta.
Citera
2014-12-25, 01:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Varken eller. Som sagt, jag framförde aldrig några värderingar i det jag skrev, jag påpekade bara fakta.
Du skrev "En lag är en lag, bryter man mot den så den är man kriminell och straffas därefter, and that's the end of it."

Försvarar du fängslandet av politiskt oliktänkande eller anser du att inga brott ska straffas?
Citera
2014-12-25, 01:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det var inga fakta, det var dina personliga konstiga åsikter som "libertarian", och du har fortfarande inte förklarat varför du hoppade in och tramsade om USA som inte har något med Nordkoreas politiska fångar att göra, speciellt inte i denna tråd. Finns ingen som helst koppling till att vi diskuterar FNs rapport om Nordkoreas brott mot de mänskliga rättigheter.
Citera
2014-12-25, 01:20
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Du skrev "En lag är en lag, bryter man mot den så den är man kriminell och straffas därefter, and that's the end of it."

Försvarar du fängslandet av politiskt oliktänkande eller anser du att inga brott ska straffas?
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det var inga fakta, det var dina personliga konstiga åsikter som "libertarian", och du har fortfarande inte förklarat varför du hoppade in och tramsade om USA som inte har något med Nordkoreas politiska fångar att göra, speciellt inte i denna tråd. Finns ingen som helst koppling till att vi diskuterar FNs rapport om Nordkoreas brott mot de mänskliga rättigheter.
Nu har ni verkligen gjort bort er själva. Det går inte att diskutera med någon som ställer samma fråga igen efter att ha fått ett tydligt svar, eller med någon som inte ens kan skilja på fakta och åsikter.
Citera
2014-12-25, 01:22
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Nu har ni verkligen gjort bort er själva. Det går inte att diskutera med någon som ställer samma fråga igen efter att ha fått ett tydligt svar, eller med någon som inte ens kan skilja på fakta och åsikter.
Jag upprepar frågan för att du inte svarar. Det är inte ens otydligt, du har inte svarat över huvud taget. Gör det nu så kan vi gå vidare.
Citera
2014-12-25, 01:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Som sagt, gå tillbaka till att kommentera vad du tycker om filmer istället för att göra bort dig här. Du kan uppenbarligen inte förklara din konstiga logik, din koppling mellan USAs rättsväsande och Nordkoreas brott mot de mänskliga rättigheterna. Har du sett "The Interview" än och i så fall vad tycker ni diktatorskramare om filmen?
Citera
2014-12-25, 14:03
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Vi får väl se. Sony Japan vidtar steg för att stärka greppet om SONY Entertainment. Varför det då? Om man får tro The Guardian rör det sig om att man önskar minska riskerna. Det låter på mig som att SONY har gjort sin sista film där utländska levande statschefer avrättas:

"Sony Japan, previously content to allow Sony Pictures to operate relatively independently, could take more of an active role in its management following the scandal around the release of The Interview."

”Sony’s new chief financial officer, Kenichiro Yoshida, is leading a change in attitude towards the film studio, potentially adopting a more risk-averse strategy.”
http://www.theguardian.com/film/2014/dec/23/sony-japan-sony-pictures-the-interview-yougov-twitter
Nu får vi se!

Youtube, Google Play, Xbox Video och Sonys egna sajt SeeTheInterview.com kommer att visa filmen idag. iTunes och Netflix kommer troligtvis tillhandahålla filmen inom kort.

The Interview is now available online: $6 to rent, $15 to own

Skulle inte förvåna mig om detta blir en riktig långkörare, typ Fredagen den 13:e-serien, tack vare all gratis publicitet som Nordkorea har gett filmen. Måhända utan Sony då, med tanke på hur uselt de har skött detta.
Citera
2014-12-25, 14:34
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
Nu får vi se!

Youtube, Google Play, Xbox Video och Sonys egna sajt SeeTheInterview.com kommer att visa filmen idag. iTunes och Netflix kommer troligtvis tillhandahålla filmen inom kort.

The Interview is now available online: $6 to rent, $15 to own

Skulle inte förvåna mig om detta blir en riktig långkörare, typ Fredagen den 13:e-serien, tack vare all gratis publicitet som Nordkorea har gett filmen. Måhända utan Sony då, med tanke på hur uselt de har skött detta.

Jojo, men du lär inte få se SONY avrätta fler levande utländska statschefer på vita duken - då även den som det var enklast att ge sig på kunde göra så stor skada. Dessutom är inte sista ordet i den nuvarande historien sagt.

SONY lurades först av U.S State Departement att gå vidare med denna vämjeliga avrättningsscen. SONY blev utsatt för en attack och stor skada uppstod. Det ställde in premiären. Nu utsattes SONY av attack från Vita Huset som säkert lärt förklara att bolaget skulle få det jävligt tufft i USA och i världen om det inte lydde. SONY lydde och gjorde som Obama ville. SONY blev således indragen i en i högsta grad politisk kontext – delvis pga egna misstag.

Nu väntar vi på fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in