2014-12-20, 22:01
Medlem
cookizs avatar
Funderar på att börja spela på en öppen pvp server men undrar lite hur mycket man blir dödad? Är det vanligt att folk kommer och stompar låg lvls?
Får man fortfarande xp när man dödar folk?
Har för mig att man fick det i början?
När man dör är det samma som vanliga servrar?
Citera
2014-12-20, 22:06
Medlem
Tja!
Skriver igen då jag inte fick något svar förut....
Har tänkt att börja lira igen, jag spelade för ett halv år sen i någon månad men innan dess var det väl 10 år sedan!
Någon som är sugen på att börja igen eller är det någon som redan lirar som skulle vilja ha någon medspelare?
Citera
2014-12-22, 08:10
Medlem
Tänkte börja Chrona men kan inte bestämma mig.

Kan jag inte få input av er flashbackare..

Antingen börjar jag Chrona från scratch.
Tänkte spela paladin å sorc, maina paladin för cash flow å alta sorcerer för att ha sköj.
Kommer ha ont om pengar men de kan vara en rolig del att känna att man kämpar för grejer.

Eller börjar jag nya gubbar på Rowana.

Även där en paladin samt en sorcerer, det bra med den världen är att jag är rl polare med
många level 300+ samt har en 260 ED med 6 mille samt tiotals semi rare sets att bara ge bort.
Där kommer ja ha pengar så de räcker tills level 200 samt full gear för varje level.

Grejen är att jag är inte sugen på att sätta mig på min gamla gubbe då jag är både trött på druid samt känner inte samma progression känsla om man spelar en 260 ed i en månad å spelar jag bra tar jag väl 10-20 levels. Skillnaden på 260 druid å 275 druid är i princip ingenting.. därmär tröttnar jag varje gång.

Vilket tror ni blir roligast för min del? Samt är det något av er som spelar någon av ovannämnda världarna?
Senast redigerad av luddeax 2014-12-22 kl. 08:16.
Citera
2014-12-22, 14:28
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddeax

Tänkte spela paladin å sorc, maina paladin för cash flow å alta sorcerer för att ha sköj.
Kommer ha ont om pengar men de kan vara en rolig del att känna att man kämpar för grejer.

Även där en paladin samt en sorcerer, det bra med den världen är att jag är rl polare med
många level 300+ samt har en 260 ED med 6 mille samt tiotals semi rare sets att bara ge bort.
Där kommer ja ha pengar så de räcker tills level 200 samt full gear för varje level.

Grejen är att jag är inte sugen på att sätta mig på min gamla gubbe då jag är både trött på druid samt känner inte samma progression känsla om man spelar en 260 ed i en månad å spelar jag bra tar jag väl 10-20 levels. Skillnaden på 260 druid å 275 druid är i princip ingenting.. därmär tröttnar jag varje gång.

Vilket tror ni blir roligast för min del? Samt är det något av er som spelar någon av ovannämnda världarna?
Jag spelar på Rowana.
Citera
2014-12-22, 15:13
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddeax

du behöver ju inte spela på druiden isf, o ba köra på rpn/msen..
Citera
2014-12-22, 20:16
Medlem
tugboatbobs avatar
Är jävligt sugen på att börja lira igen, testade att prema mitt gamla account, men Aurora var inget vidare ställe att komma tillbaka på; lite folk och mycket pk-ers, saknar även folk att lira med då mina polare verkar ha kastat in handduken för gott. Så ifall någon känner sig sugen att börja lira på någon ny värld/redan lirar och varmhjärtat välkomnar mig att ha någon att spela med så tveka inte på att PM:a
Citera
2014-12-23, 01:54
Medlem
Stevies avatar
Morta är ju så nära oldschoolkänslan man kan få, pga antalet aktiva spelare.
Citera
2014-12-23, 14:02
Medlem
Till alla dom som pratar om att börja om från 0 på chrona så skulle iallafall jag mycket hellre spela på morta, eller ja jag gör det. Mycket mer aktiv värld oavsett om man söker efter teamhunts eller pks /Wars. Många svenskar och de flesta spelar faktiskt manuellt, visst finns det botters som på andra servers men jag tycker det känns helt okej.
Citera
2014-12-23, 16:33
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Tja!
Skriver igen då jag inte fick något svar förut....
Har tänkt att börja lira igen, jag spelade för ett halv år sen i någon månad men innan dess var det väl 10 år sedan!
Någon som är sugen på att börja igen eller är det någon som redan lirar som skulle vilja ha någon medspelare?

Missade ditt inlägg och skrev sedan ett identiskt inlägg själv märker jag nu! Gjorde precis en character på Rowana, PM:a eller skriv ingame ifall du har lust att lira! Heter Maurice Morningwoode
Citera
2014-12-23, 18:05
Medlem
Vassknivs avatar
Tänkte också börja spela lite för skoj, är det den nya servern som gäller eller Antica?

Hur är det med dom nya classerna? Kan man nu vara en Paladin närkamp osv? Är dom bra? Läste nånstans om detta :P
Senast redigerad av Vasskniv 2014-12-23 kl. 18:08.
Citera
2014-12-23, 18:30
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Tänkte också börja spela lite för skoj, är det den nya servern som gäller eller Antica?

Hur är det med dom nya classerna? Kan man nu vara en Paladin närkamp osv? Är dom bra? Läste nånstans om detta :P

Häng med på Rowana då!
Har ingen koll och har heller inte hört någonting om någon ändring på vocations?
Citera
2014-12-24, 00:02
Medlem
Deathwanderers avatar
bah ja som drog iväg min rp till antica me 7kk från rowana.. e ni många som ska spela där då? ^^

e inte speciellt aktiv, men hade varit kul o botta upp nån gubbe som man kunde joina er alla på om ni ska hitta på nå skoj ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in