2014-12-23, 14:24
Medlem
ZkylarsBollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Finns länk tidigare i tråden, http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20066112.ab

Var mig en fjuttig notis..
Citera
2014-12-23, 14:36
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busbosse
Han är död. Förstår inte varför ingen tidning har skrivit om det.

Nu så: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20066118.ab
Citera
2014-12-23, 14:38
Medlem
FarbrorBerits avatar
Medias totala ointresse för det här ärendet gör att jag börjar misstänka att det rör sig om en total låsning i den rådande medialogiken.

Vild spekulation: En afrosvensk har blivit ihjälslagen av ett gäng grovt rasistiska kurder eller liknande. Ungefär det som höll på att hända på bron i Malmö.
Citera
2014-12-23, 14:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Medias totala ointresse för det här ärendet gör att jag börjar misstänka att det rör sig om en total låsning i den rådande medialogiken.

Vild spekulation: En afrosvensk har blivit ihjälslagen av ett gäng grovt rasistiska kurder eller liknande. Ungefär det som höll på att hända på bron i Malmö.
SVT-Text använder ordet "Gängattack", vilket ju enligt medielogiken indikerar icke-Svenskar som gärningsmän. Annars hade det ju stått "Rasistattack".
Citera
2014-12-23, 15:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Under mina 2 år som student i Sthlm så bodde jag både i Skärholmen, Vårby, Hagsätra och Rågsved. Jag behövde aldrig titta mig över axeln, och då ranglade jag hem många gånger duktig packad sent på kvällen/natten. Jag tycker att folk hypear upp förorterna i Sthlm som värsta ghettona, visst finns det kriminalitet samt diverse gäng men offren som drabbats är sällan oskyldiga.

Enligt mig så finns det ingen no-go zone i Sthlm.

Det är iofs inte vad polisen kallar det heller.
De pratar bl. a. om:
Citat:
aktiva påtryckningar mot lokalsamhället i form av hot, våldshandlingar
och utpressning

Låter väl helt oskyldigt och gemytligt?
Och ja, Skärholmen är självklart med på listan. Varför inte läsa polisens rapport innan du avfärdar den som hype?
Citera
2014-12-23, 15:44
Medlem
Och Fria Tider bekräftar det alla redan misstänkte:

"De fyra misstänkta männen är, enligt uppgifter från domstolen, en 28-årig tidigare brottsbelastad turk och tre 20-åriga män som även de har utomeuropeisk bakgrund."

http://www.friatider.se/fyra-misst-nkta-f-r-d-dsmisshandel-i-stockholm
Citera
2014-12-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Var ligger Skärholmen?

Hela kommunen är en cluster-fuck
I Stockholms kommun!
Citera
2014-12-23, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjock_tarmen
I Stockholms kommun!

Yeah right.

Huddinge är en egen kommun cirka 105K boende.

Vårby
Skogås
Botkyrka
Norsborg
Salem
Flemingsberg
Tumba
Fittja

Inte ens Malmö kan konkurrera med det.
Senast redigerad av PAC12 2014-12-23 kl. 15:54.
Citera
2014-12-23, 15:57
Medlem
Citat:
Yeah right.

Huddinge är en egen kommun cirka 105K boende.

Vårby
Skogås
Botkyrka
Norsborg
Salem
Flemingsberg
Tumba
Fittja

Inte ens Malmö kan konkurrera med det.

Av de platser du nämner tillhör endast Vårby, Skogås och Flemingsberg Huddinge kommun. Skärholmen tillhör inte Huddinge kommun.
Senast redigerad av Mattie_Gr 2014-12-23 kl. 16:00.
Citera
2014-12-23, 15:59
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Och Fria Tider bekräftar det alla redan misstänkte:

"De fyra misstänkta männen är, enligt uppgifter från domstolen, en 28-årig tidigare brottsbelastad turk och tre 20-åriga män som även de har utomeuropeisk bakgrund."

http://www.friatider.se/fyra-misst-nkta-f-r-d-dsmisshandel-i-stockholm

Det bor många människor som inte är födda i Sverige i Skärholmen. Statistiskt sätt vore det mer märkligt om de som misshandlade denna kille, förutsatt att de bor i Skärholmen, är killar med svenskfödda föräldrar.
Ni som vill ta billga poäng på att brott som begås i så kallade "invandrartäta" områden till största del faktiskt begås av invandrare, hur tänker ni egentligen?

En ung man är död. Det är tragiskt. Men detta forum handlar varken om att sörja eller om fördelar eller problem kring invandring.

Kom med nåt matnyttigt om vad som hänt i det aktuella fallet eller knyt era små ludna pojknnävar i byxfickan.

Finns det nån mod som inte tagit julledigt här? Rensa gärna upp och ta med detta inlägg i farten.
Citera
2014-12-23, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattie_Gr
Av de platser du nämner tillhör endast Vårby, Skogås och Flemingsberg Huddinge kommun. Skärholmen tillhör inte Huddinge kommun.

Du har rätt om Skärholmen...I stand corrected men det är hårfint.

Oavsett ligger det i anslutning och har tillhört Huddinge tidigare.
Senast redigerad av PAC12 2014-12-23 kl. 16:10.
Citera
2014-12-23, 16:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Orter_i_Huddinge_kommun

Tullat på julspriten eller vad svamlar du om egentligen? Står det verkligen nåt i den artikeln om att Tumba, Botkyrka, Fittja, Norsborg och Salem ligger i Huddinge kommun? Eller för den delen Skärholmen?

Eftersom du tycks förvirrad så upplyser jag om att Fittja, Norsborg och Tumba ligger i Botkyrka kommun medan Salem blivit begåvad med en helt egen kommun.

Lägg ner ett tag nu är du vänlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in