Citat:
Ursprungligen postat av
surferdudedude
Under mina 2 år som student i Sthlm så bodde jag både i Skärholmen, Vårby, Hagsätra och Rågsved. Jag behövde aldrig titta mig över axeln, och då ranglade jag hem många gånger duktig packad sent på kvällen/natten. Jag tycker att folk hypear upp förorterna i Sthlm som värsta ghettona, visst finns det kriminalitet samt diverse gäng men offren som drabbats är sällan oskyldiga.
Enligt mig så finns det ingen no-go zone i Sthlm.
Du kanske är stor och gänglig och inviger respekt?
Har växt upp och flyttat runt i
många förorter själv! Kan säga att fredags och lördags kvällar är no-go på vissa ställen i förorter då alla kids hänger i centrum i brist på annat, alltifrån drog-alkohol påverkade till rastlösa, överskottsenergi och måste göra något. Men det är som med allt annat det behöver inte vara kväll eller just fredag/lördag! Jag blev förföljd och hotad i norsborg mitt på blanka dagen en söndag av en rätt kraftig, muskulös byggd indier. HELT utan anledning. Skulle bara gå från tunnelbana och hem till en vän. Orsak? Jag var svensk.
Trött på folk som hela tiden sopar problemen under mattan. Efter att levt 30 år i stockholms förorter har jag fan sett allt. Mord, misshandel, droger, bråk tjafs om kattskit saker, hedersbrott, oprovocerade som provocerade brott, rasism mot invandrare, rasism mot svenskar (den rasismen talas det inte mkt öppet om) Som enda svensk i en hel invandrarklass blev jag kallad svenne dagligen och inte på ett skämtsamt sätt.
Varför har inte aftonbladet snappat upp att BO dött? Varit inne och tittat - knäpptyst?