2014-12-23, 08:52
Medlem
Tjoflos avatar
Godmorron Sverige pratade om detta men sa inget nytt och efteråt pratade de om hur flera personer våldtagit en kvinna och tryckt upp en pistol i hennes sköte, multikulti raddas upp i sin härliga charm.
Citera
2014-12-23, 10:28
Medlem
Va är det för kille som kilat vidare?
Citera
2014-12-23, 10:35
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Nej, det är det inte. Skärholmen är väldigt svenskt jämfört med stationerna längre söderut på röda linjen. Det bor ju till och med en del svenskar i radhusområdena och bostadsrätterna runt Skärholmen, många svenskar åker dit för shopping och Segeltorp är ett stort ganska svenskt villaområde på andra sidan motorvägen.

Jag skulle snarare säga att Skärholmen är en sjua. Prova Norsborgs centrum om du tycker att Skärholmen är illa...

Skärholmen är inte svenskt på något sätt.
Citera
2014-12-23, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Skärholmen är inte svenskt på något sätt.

Finns några fina hus i Skärholmen, Mälarhöjden och Källbrink. För övrigt är Huddinge kommun en håla fyllt av idioter. Både av svensk och utländsk härkomst.
Citera
2014-12-23, 12:02
Medlem
Circle jerks avatar
Ingen identitet på BO(kan inte hitta i tråden iaf) och mycket knapphändig information öht här tyder väl snarare på att den avlidne är av icke-svenskt ursprung än en ensam svensk.

Relativt hög ålder på MGM och det grova våldet gör också att det känns som det finns någonting bakomliggande. Att ett gäng med 25-30åringar bara slår ner någon random kis är ju inte jättevanligt, det är ju mer tonåringar som pysslar med sånt. Eller fotbollshuliganer möjligen, som träffar på nån rivalsupporter. Även om det var lite vanligare förr.
Senast redigerad av Circle jerk 2014-12-23 kl. 12:14.
Citera
2014-12-23, 13:02
Medlem
dovAkins avatar
Man har väl kommit fram i tråden till att det har med Liljeholms bråket att göra?

Hur kan vi inte ha någon GMs namn eller BOs namn?
Senast redigerad av dovAkin 2014-12-23 kl. 13:10.
Citera
2014-12-23, 13:17
Medlem
Är Skärholmen no-go zone?
Citera
2014-12-23, 13:39
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Finns några fina hus i Skärholmen, Mälarhöjden och Källbrink. För övrigt är Huddinge kommun en håla fyllt av idioter. Både av svensk och utländsk härkomst.
Mälarhöjden tillhör Stockholms kommun, men du har rätt att det till stora delar är en exklusiv söderförort. Stationen efter dvs bredäng och följande stopp på röda linjen är inga roliga områden.
Citera
2014-12-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Är Skärholmen no-go zone?

Under mina 2 år som student i Sthlm så bodde jag både i Skärholmen, Vårby, Hagsätra och Rågsved. Jag behövde aldrig titta mig över axeln, och då ranglade jag hem många gånger duktig packad sent på kvällen/natten. Jag tycker att folk hypear upp förorterna i Sthlm som värsta ghettona, visst finns det kriminalitet samt diverse gäng men offren som drabbats är sällan oskyldiga.

Enligt mig så finns det ingen no-go zone i Sthlm.
Citera
2014-12-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Under mina 2 år som student i Sthlm så bodde jag både i Skärholmen, Vårby, Hagsätra och Rågsved. Jag behövde aldrig titta mig över axeln, och då ranglade jag hem många gånger duktig packad sent på kvällen/natten. Jag tycker att folk hypear upp förorterna i Sthlm som värsta ghettona, visst finns det kriminalitet samt diverse gäng men offren som drabbats är sällan oskyldiga.

Det låter betryggande. Hoppas det inte är lika illa som det kan låta.
Citera
2014-12-23, 14:12
Medlem
ZkylarsBollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude

Du kanske är stor och gänglig och inviger respekt?

Har växt upp och flyttat runt i
många förorter själv! Kan säga att fredags och lördags kvällar är no-go på vissa ställen i förorter då alla kids hänger i centrum i brist på annat, alltifrån drog-alkohol påverkade till rastlösa, överskottsenergi och måste göra något. Men det är som med allt annat det behöver inte vara kväll eller just fredag/lördag! Jag blev förföljd och hotad i norsborg mitt på blanka dagen en söndag av en rätt kraftig, muskulös byggd indier. HELT utan anledning. Skulle bara gå från tunnelbana och hem till en vän. Orsak? Jag var svensk.

Trött på folk som hela tiden sopar problemen under mattan. Efter att levt 30 år i stockholms förorter har jag fan sett allt. Mord, misshandel, droger, bråk tjafs om kattskit saker, hedersbrott, oprovocerade som provocerade brott, rasism mot invandrare, rasism mot svenskar (den rasismen talas det inte mkt öppet om) Som enda svensk i en hel invandrarklass blev jag kallad svenne dagligen och inte på ett skämtsamt sätt.

Varför har inte aftonbladet snappat upp att BO dött? Varit inne och tittat - knäpptyst?
Citera
2014-12-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZkylarsBollar
Du kanske är stor och gänglig och inviger respekt?

Har växt upp och flyttat runt i
många förorter själv! Kan säga att fredags och lördags kvällar är no-go på vissa ställen i förorter då alla kids hänger i centrum i brist på annat, alltifrån drog-alkohol påverkade till rastlösa, överskottsenergi och måste göra något. Men det är som med allt annat det behöver inte vara kväll eller just fredag/lördag! Jag blev förföljd och hotad i norsborg mitt på blanka dagen en söndag av en rätt kraftig, muskulös byggd indier. HELT utan anledning. Skulle bara gå från tunnelbana och hem till en vän. Orsak? Jag var svensk.

Trött på folk som hela tiden sopar problemen under mattan. Efter att levt 30 år i stockholms förorter har jag fan sett allt. Mord, misshandel, droger, bråk tjafs om kattskit saker, hedersbrott, oprovocerade som provocerade brott, rasism mot invandrare, rasism mot svenskar (den rasismen talas det inte mkt öppet om) Som enda svensk i en hel invandrarklass blev jag kallad svenne dagligen och inte på ett skämtsamt sätt.

Varför har inte aftonbladet snappat upp att BO dött? Varit inne och tittat - knäpptyst?
Finns länk tidigare i tråden, http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20066112.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in