2014-12-20, 23:32
Medlem
Schlaktarnns avatar
Känns som samband mellan det som hände i Liljeholmen.. Enligt NF så började Barz*n och Ö*mer bråka med killen i SMR som i självförsvar knivskar den ena av babbarna. Med stor sannolikhet har dessa nu samlat på sig en trupp om !!10 man!! som nu hittade han eller någon annan i SMR och slog nästan ihjäl honom. Spännande, verkligen
Citera
2014-12-20, 23:47
Medlem
karjus avatar
En fågel viskade att detta har att göra med anfallet mot NU och den eventuella misshandeln i Upplands Väsby (som jag ännu, tyvärr, inte fått bekräftat - så det kan röra sig som skitsnack; och eftersom det gått så långt sedan jag först hörde om det senaste, så utgår jag nästan från att det bara var snack). Hur som helst, alltså oavsett U.V.-fallet, så verkar det "koka" i Stockholm.
Citera
2014-12-21, 00:21
Medlem
Känns som att polisen faktiskt borde börja prioritera att hålla koll på båda parter i en sån här konflikt, annars växer den och driver på utvecklingen rejält.
Citera
2014-12-21, 08:25
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Måhända har jag missuppfattat min nyreggade källa. Han misstänker alltså att det är denne Ö*er (m) som åkt på däng i Skärholmen vilket jag tolkar som att det då skulle vara stormtrupperna i brunt som samlat sig för att hämnas för attacken på *nders?

Citera
2014-12-21, 08:46
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Håll er till fakta och sluta sväva ut om invandring och mångkultur. Vad exakt skedde innan misshandeln ?

I svensk medierapportering är ungdomsgäng synonymt med invandrarungdomsr. Så är det bara.
Citera
2014-12-21, 13:47
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Enligt artikeln ska polisen dock inte känna till offret sedan tidigare, vilket minskar sannolikheten för att det handlar om droger, snarare än att det handlar om ett gäng som har oprovocerat hoppat på någon.

Och det skulle väl i princip utesluta såväl nazze som AfA/RF spåret. Lutar åt ett random gäng som haft tråkigt en natt.
Citera
2014-12-21, 16:04
Medlem
Enligt en säker källa handlade misshandeln om att BO hade kallat Gärningmännen för "Din mamma".
Citera
2014-12-21, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad är Skärholmen för ett ställe?

Ett ställe fullt med horungar till muslimer
Citera
2014-12-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad är Skärholmen för ett ställe?

Inte något ställe jag besöker ofta men mitt intryck är att det är rätt lugnt överlag. Mycket skräpfolk från närliggande stationer verkar dock söka sig till skärholmens centrum.

Mycket radhusområden osv.
Citera
2014-12-22, 02:02
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Skärholmen är rätt "mångkulturellt", du har även vårby gård, vårberg, sätra och bredäng nära.

Mycket tvivelaktiga karaktärer runt centrum på kvällarna, själv hamnat i tjafs där flera ggr. Händer en del grejer där helt enkelt.

Antagligen rånförsök eller misshandel pga att de vart uttråkade.
Det finns inga gäng sammansatta av svenskar i de krokarna så det är med största sannolikhet inte svenskar.

"Rätt mångkulturellt" är en underdrift av rang. Skärholmen är 10/10 på svartingskalan. Det är helt klart att jämföra med Husby, Rinkeby etc. Att befinna sig där på dagarna kan vara farligt, att röra sig där sena kväller/nätter är rent vansinne.
Citera
2014-12-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
"Rätt mångkulturellt" är en underdrift av rang. Skärholmen är 10/10 på svartingskalan. Det är helt klart att jämföra med Husby, Rinkeby etc. Att befinna sig där på dagarna kan vara farligt, att röra sig där sena kväller/nätter är rent vansinne.

Nej, det är det inte. Skärholmen är väldigt svenskt jämfört med stationerna längre söderut på röda linjen. Det bor ju till och med en del svenskar i radhusområdena och bostadsrätterna runt Skärholmen, många svenskar åker dit för shopping och Segeltorp är ett stort ganska svenskt villaområde på andra sidan motorvägen.

Jag skulle snarare säga att Skärholmen är en sjua. Prova Norsborgs centrum om du tycker att Skärholmen är illa...
Citera
2014-12-22, 21:21
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Nej, det är det inte. Skärholmen är väldigt svenskt jämfört med stationerna längre söderut på röda linjen. Det bor ju till och med en del svenskar i radhusområdena och bostadsrätterna runt Skärholmen, många svenskar åker dit för shopping och Segeltorp är ett stort ganska svenskt villaområde på andra sidan motorvägen.

Jag skulle snarare säga att Skärholmen är en sjua. Prova Norsborgs centrum om du tycker att Skärholmen är illa...

Jo det är det. Skärholmen är 10/10 som invandrarghetto. Att man lade ner X antal miljarder på att bygga gallerian där etc förändrar inte det faktum att det är en fullständigt vidrig plats. Förutom de som arbetar i gallerian, samt de poliser som kör runt i det extremt kriminellt belastade området, så finnes där inga svenskar alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in