Citat:
Ursprungligen postat av
Pantflaska
Har du erfarenheter av att bada i badkar under längre tid med plåster? Eller simma?
Står att det ej ska vara ett problem men som man är så undrar man om man inte tappar lite?
Jag motionsimmade och visst är det så att plåstret tappade en del av sin fästförmåga - fastän det inte ska göra det. Men sen tryckte man dit igen. Men jag undrar hur mycket buprenorfin som är på insidan av plåstret i väven som gick bort? Jag kunde inte tyvärr bilda mig en uppfattning av det eftersom jag typ bara badade 2 ggr med plåster på. Men jag tror det var katastrofalt...
När det gäller badkaret så tog jag en fryspåse skar av ena hörnet och stoppade ,ed silvertejp tror jag det var på båda sidorna. Plåstret hade jag då satt på underarmen. Plåstret klarade sig helt utan väta.
Jag tror ju det är katastrofalt om vatten tar sin in innanför plåstret. Det är vad jag tror. Badning är ju viktig för att lindrat lidandet. Tycker du ska prova att tejpa plast eller dylikt över plåstret så att det är torrt. Jag rakade allt området där som plåstret skulle sitta fastän det står att man inte behöver det.
Jag skulle rekommendera att du de allra sista dagarna går över till kodein, eller morfin depå eller oxy depå - i typ 3-5 dagar. I små doser, men ändå så att du i början får lite ruskänsla. Sen när man kickar det, så är det bara som en bakfylla. Och kroppen verkar ha "glömt" subbet helt och hållet. Det enda jag längtar i det läger är "de dyrare opiaterna". Men det är bara svagt! om man nu har gått på sub innan. Det är mitt recept och det har jag gjort två gånger med långvarigt submissbruk- Och det omvända när jag har varit fast i morfin/oxy/heroin.
Små doser av stesolid och vodka när suget är omänskligt också. Jag ska själva på avgiftning snart igen. Men inte för sub. Sub rör jag aldrig igen.
Ah, det var väl dumt av mig att rekommendera andra droger för att lägga ner sub. Det bästa är bara köra plåster så klart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pantflaska
Jo, klart att suget efter att "röka" är psykiskt. Jag undrar mer om jag fått tillräcklig dos av mina plåster för att liksom inte behöva känna suget alls...
EDIT: Suget kommer nog alltid finnas, det räknar jag med. Men det akuta, det som gör ont...

Nä suget av sub kommer att försvinna. Ta en grogg istället på lördagen istället, om du kan hantera det.