2014-12-19, 16:08
  #11677
Medlem
Har du erfarenheter av att bada i badkar under längre tid med plåster? Eller simma?
Står att det ej ska vara ett problem men som man är så undrar man om man inte tappar lite?
Citera
2014-12-19, 16:09
  #11678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Du får skilja på psykologiskt beroende och fysiskt beroende. Att du mår fysiskt bra och samtidigt "sugen" visar att din hjärna vill ha mer sub. Men så måste det ju vara eftersom du trappar ner, eller hur? Men vissa påstås bli av med sitt psykologiska sug av sub.


Jo, klart att suget efter att "röka" är psykiskt. Jag undrar mer om jag fått tillräcklig dos av mina plåster för att liksom inte behöva känna suget alls...


EDIT: Suget kommer nog alltid finnas, det räknar jag med. Men det akuta, det som gör ont...
__________________
Senast redigerad av Pantflaska 2014-12-19 kl. 16:14.
Citera
2014-12-19, 16:37
  #11679
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Någon som brukar röka cannabis när ni tar sub i syfte att minska eller ta bort illamående ?
Jag brukar göra detta. Behövs inte mycket alls för att minska illamåendet.
Citera
2014-12-19, 16:55
  #11680
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantflaska
Har du erfarenheter av att bada i badkar under längre tid med plåster? Eller simma?
Står att det ej ska vara ett problem men som man är så undrar man om man inte tappar lite?

Jag motionsimmade och visst är det så att plåstret tappade en del av sin fästförmåga - fastän det inte ska göra det. Men sen tryckte man dit igen. Men jag undrar hur mycket buprenorfin som är på insidan av plåstret i väven som gick bort? Jag kunde inte tyvärr bilda mig en uppfattning av det eftersom jag typ bara badade 2 ggr med plåster på. Men jag tror det var katastrofalt...

När det gäller badkaret så tog jag en fryspåse skar av ena hörnet och stoppade ,ed silvertejp tror jag det var på båda sidorna. Plåstret hade jag då satt på underarmen. Plåstret klarade sig helt utan väta.

Jag tror ju det är katastrofalt om vatten tar sin in innanför plåstret. Det är vad jag tror. Badning är ju viktig för att lindrat lidandet. Tycker du ska prova att tejpa plast eller dylikt över plåstret så att det är torrt. Jag rakade allt området där som plåstret skulle sitta fastän det står att man inte behöver det.

Jag skulle rekommendera att du de allra sista dagarna går över till kodein, eller morfin depå eller oxy depå - i typ 3-5 dagar. I små doser, men ändå så att du i början får lite ruskänsla. Sen när man kickar det, så är det bara som en bakfylla. Och kroppen verkar ha "glömt" subbet helt och hållet. Det enda jag längtar i det läger är "de dyrare opiaterna". Men det är bara svagt! om man nu har gått på sub innan. Det är mitt recept och det har jag gjort två gånger med långvarigt submissbruk- Och det omvända när jag har varit fast i morfin/oxy/heroin.

Små doser av stesolid och vodka när suget är omänskligt också. Jag ska själva på avgiftning snart igen. Men inte för sub. Sub rör jag aldrig igen.

Ah, det var väl dumt av mig att rekommendera andra droger för att lägga ner sub. Det bästa är bara köra plåster så klart.



Citat:
Ursprungligen postat av Pantflaska
Jo, klart att suget efter att "röka" är psykiskt. Jag undrar mer om jag fått tillräcklig dos av mina plåster för att liksom inte behöva känna suget alls...


EDIT: Suget kommer nog alltid finnas, det räknar jag med. Men det akuta, det som gör ont...


Nä suget av sub kommer att försvinna. Ta en grogg istället på lördagen istället, om du kan hantera det.
Citera
2014-12-20, 21:17
  #11681
Medlem
JanDolmes avatar
Lyrica på sub? Slängde nyss i mig 600 mg. Efter en lina på 1mg. Blir röka på det med. Återkommer med omdöme.
Citera
2014-12-20, 21:22
  #11682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanDolme
Lyrica på sub? Slängde nyss i mig 600 mg. Efter en lina på 1mg. Blir röka på det med. Återkommer med omdöme.

Jag tog 600mg lyrica efter ca 1mg sub. Det blev ett väldigt skumt rus som det var nästan omöjligt att hålla sig vaken på. Jag låg i soffan och såg en film men noddade bort mestadels av tiden. 300mg lyrica hade nog räckt för mig iallafall, men blev otålig då jag inte fick någon effekt.
Citera
2014-12-21, 12:59
  #11683
Medlem
Blodprov hos polisen? Hur lång tid är subutex spårligt i blodet?

Edit: Hittar så otroligt lite uppdaterad info vad gäller analyserade blodprov + buprenorfin.
__________________
Senast redigerad av trigger99 2014-12-21 kl. 13:04.
Citera
2014-12-21, 14:17
  #11684
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Blodprov hos polisen? Hur lång tid är subutex spårligt i blodet?

Edit: Hittar så otroligt lite uppdaterad info vad gäller analyserade blodprov + buprenorfin.

Efter 24h ska det inte vara spårbart i blodet, vad jag vet...
Citera
2014-12-22, 17:26
  #11685
Medlem
Zicks avatar
Det var nu 2 dagar sedan jag körde sub, lördag kväll. Kan jag köra moffe nu utan problem? Och vet att det egentligen inte hör hemma i denna tråden men hur länge sitter moffe i om man drar nasalt brunt morfin? Alltså inga medeciner eller sånt.
Citera
2014-12-22, 18:01
  #11686
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Det var nu 2 dagar sedan jag körde sub, lördag kväll. Kan jag köra moffe nu utan problem? Och vet att det egentligen inte hör hemma i denna tråden men hur länge sitter moffe i om man drar nasalt brunt morfin? Alltså inga medeciner eller sånt.
Ja, det blockerar inte längre efter två dygn, så du kan få effekt av morfin. Dock så är det så här att om man inte har hög tolerans för sub så sitter blockeringen i längre (upp till just två dygn), och om du är väl ingången på sub så sitter blockeringen i kortare tid och du känner effekt av morfinpreparat tidigare.

Hur länge morfin sitter i? Sitter i pissprov menar du eller? Om du menar jonk så syns det i två-tre dagar efter intag.
Citera
2014-12-22, 18:03
  #11687
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Efter 24h ska det inte vara spårbart i blodet, vad jag vet...
Jo så sägs det. Men så är det inte i verkligheten. Jag har fått positivt utslag på sub i upp till tre dagar efter senaste intag i blodprov. Ingen aning om varför dock.
Citera
2014-12-22, 22:26
  #11688
Medlem
SnowInformers avatar
Börjar AT på Sub senare än på till exempel heroin? Var 2 dagar sedan jag senast tog sub och känner inte speciellt mycket AT förutom att jag känner mig nedstämd, har lite ledvärk och huvudvärk. Men det är ju ingen AT att tala om man jämför med hur jag har mått på heroin AT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in