Citat:
Jag vet att nazister och nassekramare ofta ogillar att man kallar nazismen vid dess rätta namn. Men jag gör alltså det, vare sig det nu handlar om svenska nazister, grekiska nazister eller ukrainska nazister. Som en vis man sa:
If it walks like a duck and quacks like a duck, I call it a duck.
Din totala okunskap om européisk politik och historia är ju generande. När du läser på om den moderna ryska historien, kolla gärna in vad de ukrainska "nationalisterna" hade för sig under andra världskriget och vilka de samarbetade med. Samt vilka "hjältar" från den tiden de firar än idag.
Dugin är inte den dolde makthavare du försöker utmåla honom som. Som jag redan förklarat är han en mediapajas som gärna umgås med kändisar, äkta eller före detta.
If it walks like a duck and quacks like a duck, I call it a duck.

Din totala okunskap om européisk politik och historia är ju generande. När du läser på om den moderna ryska historien, kolla gärna in vad de ukrainska "nationalisterna" hade för sig under andra världskriget och vilka de samarbetade med. Samt vilka "hjältar" från den tiden de firar än idag.

Dugin är inte den dolde makthavare du försöker utmåla honom som. Som jag redan förklarat är han en mediapajas som gärna umgås med kändisar, äkta eller före detta.
Detta tror jag också förklarar varför inte folket på Krim eller i östra Ukraina vill ha med västra Ukraina att göra.
För det var trots allt så att Kievjuntan bussade dessa människor, "Ukrainska nationalister" som du kallar dem, på befolkningen i östra Ukraina. Krim förutsåg detta och begärde skydd från Ryssland och använde sig av folkens självbestämmande, nämligen en folkomröstning, för att avskärma sig från Ukraina.
Efter massakern i Odessa så förstod även folket i östra Ukraina att de skulle bli mördade i något som skulle kunnat kallats för folkmord så man tog till vapen även där för att skydda sig.
Att vissa personer i den här tråden (och andra) har så svårt att förstå detta säger ju mer om dessa personers sympatier an något annat