2014-11-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Lustigt att läsa denna tråd som startades för åtta år sedan och se Wesley Sneijder nämnas. Han som vann CL fyra år senare och var en av världens bästa spelare då. Men sen så försvinner han igen!

Nu vet jag ju att han spelar i Galatasaray. Men frågan är varför han spelar där?!

Han har alltså gått från att vara en av världens bästa mittfältare till att spela i Galatasaray i Turkiet, varför då? Har han haft någon skada som han inte kunnat ta sig tillbaka fullt ifrån eller har han bara blivit sämre? Känns som ett skumt klubbval annars.

Jag vet att när han va som hetast, typ 4 år sedan så va United ute efter honom. Men jag blev också förvånad att han valde Galatasaray, när det va riktigt många fina klubbar som ville ha honom.
Kanske har en enorm kärlek för kebab?
Citera
2014-11-23, 13:50
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalason
Jag vet att när han va som hetast, typ 4 år sedan så va United ute efter honom. Men jag blev också förvånad att han valde Galatasaray, när det va riktigt många fina klubbar som ville ha honom.
Kanske har en enorm kärlek för kebab?

Förmodligen degar han väl in bra i Turkiet. Men visst, det känns ju orimligt att någon klubb i England inte skulle kunna matcha, eller för den delen vida överstiga, den lönen han nu har. Men vad vet vi, det kan ju finnas flera anledningar. Han trivs nog rätt bra i varma Turkiet lite i skymundan från det allra största rampljuset som han hade fått i exempelvis England.
Citera
2014-11-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Förmodligen degar han väl in bra i Turkiet. Men visst, det känns ju orimligt att någon klubb i England inte skulle kunna matcha, eller för den delen vida överstiga, den lönen han nu har. Men vad vet vi, det kan ju finnas flera anledningar. Han trivs nog rätt bra i varma Turkiet lite i skymundan från det allra största rampljuset som han hade fått i exempelvis England.

Mmm sant, kan ju också vara supporter av Galatasaray de vet man ju inte heller men men, hade varit kul att se honom i England.
Citera
2014-11-23, 17:15
Medlem
Inter hade inte råd att behålla honom så dom försökte kränga han till alla klubbar för en relativt låg prislapp men med de problemet att Sneijder satt på en otroligt hög lön och den enda klubben som matchade de han ville ha var Gala, så Gala blev det.
Citera
2014-11-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Var har du för skev bild av verkligheten? Temperatur i Istanbul varierar mellan november till april mellan 6-12 grader i medeltemperatur. Det är i princip endast i början och i slutet av säsongen det är bättre väder i Turkiet precis som i resten av Europa.

I London varierar medeltemperaturen mellan 7-11 grader under samma period.
Citera
2014-11-23, 18:34
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Var har du för skev bild av verkligheten? Temperatur i Istanbul varierar mellan november till april mellan 6-12 grader i medeltemperatur. Det är i princip endast i början och i slutet av säsongen det är bättre väder i Turkiet precis som i resten av Europa.

I London varierar medeltemperaturen mellan 7-11 grader under samma period.
Enl. Wikipedias klimatsammanställning så är Istanbul både varmare än London under alla årets månader exklusive mars (dock januari-februari är det obetydliga skillnader) och dessutom har Istanbul fler soltimmar per månad.
Citera
2014-11-27, 06:43
Medlem
von_Ss avatar
Vad hände egentligen med Alexander Hleb efter hans tid i Arsenal? Att han gick till Barcelona minns jag och Wikipedia förtäljer att han gick på några trötta lån innan han började tyna bort i olika öststater.

Jag har för mig att han var ganska bra i Arsenal, men han verkar knappast ha gjort succé efter det. Skador? Var Barcelona kanske helt enkelt för bra för honom?
Citera
2014-11-27, 11:39
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vad hände egentligen med Alexander Hleb efter hans tid i Arsenal? Att han gick till Barcelona minns jag och Wikipedia förtäljer att han gick på några trötta lån innan han började tyna bort i olika öststater.

Jag har för mig att han var ganska bra i Arsenal, men han verkar knappast ha gjort succé efter det. Skador? Var Barcelona kanske helt enkelt för bra för honom?

Han blev gammal men spelar i Turkiet men tycker att tråden börjar bli lite fördärvad

Hleb, Schneider osv kom igen dessa spelare är inte försvunna bara för att de har lämnat liksom en storklubb....

Det är som att jag skulle ta upp Ronaldinho typ

Alla vet att spelaren finns kvar. Försvunnen handlar om att man ska "gå ner sig" ganska plötsligt...
Citera
2014-11-29, 19:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung
Inter hade inte råd att behålla honom så dom försökte kränga han till alla klubbar för en relativt låg prislapp men med de problemet att Sneijder satt på en otroligt hög lön och den enda klubben som matchade de han ville ha var Gala, så Gala blev det.

Dessutom hade Sneijder mycket problem med skador då.
Citera
2014-12-22, 01:21
Bannlyst
Freddy Adu har blivit sparkad av sin serbiska klubb Jagodina som han skrev på i somras.

http://www.reddit.com/r/MLS/comments/2q02u5/freddy_adu_is_being_released_by_his_serbian_club/

Killen är bara 24 år. Känns som att han har varit med i evigheter.
Citera
2014-12-22, 01:33
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Freddy Adu har blivit sparkad av sin serbiska klubb Jagodina som han skrev på i somras.

http://www.reddit.com/r/MLS/comments/2q02u5/freddy_adu_is_being_released_by_his_serbian_club/

25, på pappret. Man kan nog lägga på ett par år där så närmar vi oss sanningen.
Citera
2014-12-22, 02:03
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot

Dåliga rådgivare har den killen haft.
Med bättre, hade det säkerligen blivit bättre utveckling. Tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in