Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Eftersom du följer mig så vet du vad jag tycker om köpelag och vad min åsikt är i det
Bofors/BIK Karlskoga "köper" inte in spelare. Det har man inte ekonomi till. Att man sedan gett spelare från små föreningar chansen är väl bra bra för svensk hockey. Eller?
Om du är så insatt så vet du vilka som spelat i Bofors för att senare gå till SHL. Nu säger jag inte att BIK är bäst. Men hur många lag i AS har släppt mer spelare till elitserien/SHL dom senaste 3-5 åren?
Björklöven,Malmö eller Leksand
Sedan har i truppen 5 spelare från staden Karlskoga och 10 spelare från Värmland. Totalt 15 spelare från Värmland. Tycker du det är dåligt?
Vad är ditt lag? Björklöven?
Hur många har man från staden i sitt lag? Och kom i håg att Umeå är typ en stad med ca 80 000 invånare och ca 120 000 i kommunen.
Karlskoga har 27 000 i kommunen. Och Värmland har ca 300 000 invånare.
Följer är nog inte rätt ord.
Blir bara irriterad för att det kommer skit hela tiden.
Det måste ju betyda något när du hela tiden försöker övertyga om dess storhet.
Att hela tiden skriva något om att som du säger Fuleå köp ditten och datten när ditt eget lag inte är det minsta mycket bättre och förmodligen inget annat lag heller , det är fel.
Är inte spelarna fostrade i klubben så kommer de utifrån.
Då tycker jag att du kanske borde kasta mindre sten i glashuset.
Ja om du nu påpekar hur många lag som har visst många spelare eller ej.
Jag anser att ALLA lag i princip inte har någon spelarkultur kvar längre.
Så vad du tycker om det skiter jag faktiskt i.
Björklöven har väl knappt några kvar.
Men ta du redan på hur många juniorer de fostrat som andra klubbar betalat för så blir du förvånad.
Jag bryr mig faktiskt mycket lite om t.ex Malmö eller Leksand i spelarhänseende.
Och definitivt inte BIK , men det har inget med detta att göra , det är mer av ointresse.
Bofors har säkert ett bra lag för de vinner ju , men det diskussionen startade med var "grishockeyn".
Det är väl det som stör andra kanske?
Vad vet jag.
Men det är ju kul när du hugger på minsta bete i alla fall