2014-12-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Du ser inte så mycket Bofors va?

DOm matcher jag sett dom har dom spelat riktigt grisigt i alla fall.
Klart Karlskoga spelar bra hockey också,men fortfarande spelar ni grisigt.
Särskilt Wessner och en till spelare som jag inte kommer ihåg vad han heter är ju på domaren efter varje avblåsning och skriker som någon med damp från båset efter varje avblåsning.
Jag har sett alla lag spela i år och inga gapar då lika högt från båset, men det där är ju en sak som motståndarfans:en mest stör sig på.
Citera
2014-12-21, 23:29
Medlem
Tänk om alla lag i allsvenskan och shl spelade med sådan passion som BIK. Då skulle det vara fullsatt i alla omgångar.
Citera
2014-12-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tänk om alla lag i allsvenskan och shl spelade med sådan passion som BIK. Då skulle det vara fullsatt i alla omgångar.

Härligt med passion.
Få se nu hur många spelare med i laget har BIK som moderklubb?
Snacka om att de har värvat en hel del de senaste åren.
Så ditt skitsnack om köplag får du nog äta upp.

Grislag och skitlag
Citera
2014-12-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Härligt med passion.

Grislag och skitlag

Varför skulle jag få äta upp det för?
Så för att BIK inte har hela sitt lag me EP så är man vad?
Citera
2014-12-22, 01:04
Medlem
Malmö rödhawks egen propagandaminister Mr.madhawk som på Expressen utgör den större delen av deras HA-bevakning har under senare tid visat att han ingen skam har när det gäller att resonera kring andra lag.

När VIK radar upp 8 trepoängare i rad så låter det så här:

"Men framförallt när det gäller Västerås vinstsvit, så får man försöka se det lite nyktert. Sex av de här åtta segrarna har kommit på hemmais. Och bortamatcherna har varit mot Almtuna och Timrå. Inte det att jag vill ta ifrån de här 24 inspelade poängen, men det kunde varit svårare matcher."

6/8 matcher varit på hemmais, ja det stämmer och de som har den minsta koll på HA har vetat att innan denna streak var VIK sämsta eller näst sämsta hemmalaget!

Almtuna borta har alltid varit svårt för VIK men också de flesta andra då de hade 14 hemmamatcher i rad utan förlust vid full tid! En "lätt" bortamatch

Vidare tycker tjockhöken att "han gör det snyggt ändå..." Conny Strömberg som lämnar direkt efter slutsignalen mot hästen. Herregud, han skriver allehanda skit om alla utom percys pågar. Har karln ingen som helst skam i kroppen?

Nåja, han ger oss också nöje var gång rödhökarna torskar i form av tårar och färgad kritik.
Senast redigerad av qvintusgul 2014-12-22 kl. 01:08.
Citera
2014-12-22, 01:11
Medlem
Citat:
Varför skulle jag få äta upp det för?
Så för att BIK inte har hela sitt lag me EP så är man vad?

Läs dina egna inlägg i t.ex SHL-tråden angående köplag och annan skit du skriver.
BIK är ju fan större köplag än många så du kanske skulle tagga ner lite.
Ditt lag var ju ingenstans innan de började köpa in.

Menar inte att andra lag är bättre men kom för fan inte och säg att andra lag är något annat än BIK

Det är rent jävla skitsnack.
Citera
2014-12-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Malmö rödhawks egen propagandaminister Mr.madhawk som på Expressen utgör den större delen av deras HA-bevakning har under senare tid visat att han ingen skam har när det gäller att resonera kring andra lag.

När VIK radar upp 8 trepoängare i rad så låter det så här:

"Men framförallt när det gäller Västerås vinstsvit, så får man försöka se det lite nyktert. Sex av de här åtta segrarna har kommit på hemmais. Och bortamatcherna har varit mot Almtuna och Timrå. Inte det att jag vill ta ifrån de här 24 inspelade poängen, men det kunde varit svårare matcher."

6/8 matcher varit på hemmais, ja det stämmer och de som har den minsta koll på HA har vetat att innan denna streak var VIK sämsta eller näst sämsta hemmalaget!

Almtuna borta har alltid varit svårt för VIK men också de flesta andra då de hade 14 hemmamatcher i rad utan förlust vid full tid! En "lätt" bortamatch

Vidare tycker tjockhöken att "han gör det snyggt ändå..." Conny Strömberg som lämnar direkt efter slutsignalen mot hästen. Herregud, han skriver allehanda skit om alla utom percys pågar. Har karln ingen som helst skam i kroppen?

Nåja, han ger oss också nöje var gång rödhökarna torskar i form av tårar och färgad kritik.

Tack.
Jag har också haft känslan att han är Malmö och inget annat. Och ännu en anledning till att varken köpa expressen eller klicka in hos dom.

Varför har Strömberg lämnat VIK,kommit fram?
Kan det vara så att Forsberg har kommit med ett kontrakt tro. För värvar man en 42 årig sopa som aldrig kunnat spela hockey så lär ju Strömberg vara hög intressant för Modo.
Citera
2014-12-22, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
............Nåja, han ger oss också nöje var gång rödhökarna torskar i form av tårar och färgad kritik.

Framförallt är det nog en del som skulle skratta om det skiter sig för dem.
Men så bra som de varit i HA i år så klarar de sig nog upp i SHL.
Citera
2014-12-22, 01:35
Medlem
Citat:
Läs dina egna inlägg i t.ex SHL-tråden angående köplag och annan skit du skriver.
BIK är ju fan större köplag än många så du kanske skulle tagga ner lite.
Ditt lag var ju ingenstans innan de började köpa in.

Menar inte att andra lag är bättre men kom för fan inte och säg att andra lag är något annat än BIK

Det är rent jävla skitsnack.

Eftersom du följer mig så vet du vad jag tycker om köpelag och vad min åsikt är i det
Bofors/BIK Karlskoga "köper" inte in spelare. Det har man inte ekonomi till. Att man sedan gett spelare från små föreningar chansen är väl bra bra för svensk hockey. Eller?

Om du är så insatt så vet du vilka som spelat i Bofors för att senare gå till SHL. Nu säger jag inte att BIK är bäst. Men hur många lag i AS har släppt mer spelare till elitserien/SHL dom senaste 3-5 åren?

Björklöven,Malmö eller Leksand

Sedan har i truppen 5 spelare från staden Karlskoga och 10 spelare från Värmland. Totalt 15 spelare från Värmland. Tycker du det är dåligt?

Vad är ditt lag? Björklöven?
Hur många har man från staden i sitt lag? Och kom i håg att Umeå är typ en stad med ca 80 000 invånare och ca 120 000 i kommunen.

Karlskoga har 27 000 i kommunen. Och Värmland har ca 300 000 invånare.
Citera
2014-12-22, 02:25
Medlem
Citat:
Eftersom du följer mig så vet du vad jag tycker om köpelag och vad min åsikt är i det
Bofors/BIK Karlskoga "köper" inte in spelare. Det har man inte ekonomi till. Att man sedan gett spelare från små föreningar chansen är väl bra bra för svensk hockey. Eller?

Om du är så insatt så vet du vilka som spelat i Bofors för att senare gå till SHL. Nu säger jag inte att BIK är bäst. Men hur många lag i AS har släppt mer spelare till elitserien/SHL dom senaste 3-5 åren?

Björklöven,Malmö eller Leksand

Sedan har i truppen 5 spelare från staden Karlskoga och 10 spelare från Värmland. Totalt 15 spelare från Värmland. Tycker du det är dåligt?

Vad är ditt lag? Björklöven?
Hur många har man från staden i sitt lag? Och kom i håg att Umeå är typ en stad med ca 80 000 invånare och ca 120 000 i kommunen.

Karlskoga har 27 000 i kommunen. Och Värmland har ca 300 000 invånare.

Följer är nog inte rätt ord.
Blir bara irriterad för att det kommer skit hela tiden.
Det måste ju betyda något när du hela tiden försöker övertyga om dess storhet.
Att hela tiden skriva något om att som du säger Fuleå köp ditten och datten när ditt eget lag inte är det minsta mycket bättre och förmodligen inget annat lag heller , det är fel.

Är inte spelarna fostrade i klubben så kommer de utifrån.
Då tycker jag att du kanske borde kasta mindre sten i glashuset.

Ja om du nu påpekar hur många lag som har visst många spelare eller ej.
Jag anser att ALLA lag i princip inte har någon spelarkultur kvar längre.
Så vad du tycker om det skiter jag faktiskt i.

Björklöven har väl knappt några kvar.
Men ta du redan på hur många juniorer de fostrat som andra klubbar betalat för så blir du förvånad.

Jag bryr mig faktiskt mycket lite om t.ex Malmö eller Leksand i spelarhänseende.
Och definitivt inte BIK , men det har inget med detta att göra , det är mer av ointresse.
Bofors har säkert ett bra lag för de vinner ju , men det diskussionen startade med var "grishockeyn".

Det är väl det som stör andra kanske?
Vad vet jag.

Men det är ju kul när du hugger på minsta bete i alla fall
Citera
2014-12-22, 09:49
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Härligt med passion.

Grislag och skitlag

Värvar gör så klart alla lag. BIK står inte högst upp i näringskedjan och måste därav såklart ersätta spelare som man förlorar till SHL-klubbar.
Men faktum är att Bofors är det lag där spelare stannar längst av samtliga föreningar i Sveriges två högsta ishockeyligor.
Bofors spelartrupp har tillsammans representerat laget 4317 gånger, detta trots att man inte förlängde med Christian Carlsson inför denna säsong och där förlorade över 700 matcher.
Tvåa på listan är Frölunda med sina 3847 matcher. Tvåa i hockeyallsvenskan blir Björklöven med 2632. Skaplig skillnad med andra ord.
Citera
2014-12-22, 11:19
Medlem
Citat:
Följer är nog inte rätt ord.
Blir bara irriterad för att det kommer skit hela tiden.
Det måste ju betyda något när du hela tiden försöker övertyga om dess storhet.
Att hela tiden skriva något om att som du säger Fuleå köp ditten och datten när ditt eget lag inte är det minsta mycket bättre och förmodligen inget annat lag heller , det är fel.

Är inte spelarna fostrade i klubben så kommer de utifrån.
Då tycker jag att du kanske borde kasta mindre sten i glashuset.

Ja om du nu påpekar hur många lag som har visst många spelare eller ej.
Jag anser att ALLA lag i princip inte har någon spelarkultur kvar längre.
Så vad du tycker om det skiter jag faktiskt i.

Björklöven har väl knappt några kvar.
Men ta du redan på hur många juniorer de fostrat som andra klubbar betalat för så blir du förvånad.

Jag bryr mig faktiskt mycket lite om t.ex Malmö eller Leksand i spelarhänseende.
Och definitivt inte BIK , men det har inget med detta att göra , det är mer av ointresse.
Bofors har säkert ett bra lag för de vinner ju , men det diskussionen startade med var "grishockeyn".

Det är väl det som stör andra kanske?
Vad vet jag.

Men det är ju kul när du hugger på minsta bete i alla fall

Din jävla pajas!

Att jag kallar Fuleå för köpelag är att minst en supporter till Fuleå gång på gång påpekar att bla "mitt" lag är ett köpelag.

Och din efterbliva pajas,alla lag är "köpelag". Men vissa klarar det tydligen bättre än andra. "Mitt" lag har bla fått fira sm guld 9ggr mer än Fuleå tex. Och det gör mig glad. Inte varifrån spelarna kommer eller inte.

Du som vet och kan,men verkar missa att Bofors/BIK är det lag med absolut "mest matcher tillsammans". Hur kan det bli så i ett köpelag?

Men det kanske är så att man blivit en riktigt bra grupp tillsammans där en spelar för alla och alla för en och därav den passion man har.

Men sak kan man komma ihåg BIK underhåller på ett eller annat sätt.
Men du kanske föredrar färgstarka lag som Almtuna,Björklöven och Oskarshamn i allsvenskan före ett passionerat BIK?

Jag tar BIK före lag som Karlskrona,Vita Hästen Almtuna,Oskarshamn och Björklöven alla dagar i veckan. Men du kanske vill gå och se hockey med dig och andra på läktaren med händerna i fickorna och stängd käft!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in