Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Ja, vi prioriterar folkbildning och metapolitik. Helt korrekt. Det är alltid lustigt att höra rödingar försöka påstå att "vi inte skulle ha kommit någonvart" när vindarna uppenbart inte blåser er väg längre. Vi får fler anhängare för varje dag som går under tiden som ni kastar kiss och gatstenar.

Så du har nu övergett det sjunkande skeppet SvP och hoppat på SMRs bananbåt? Men visst ska vi ta en kraftmätning så blir ni fortfarande överkörda. SvP hade ett hundratal som max medan motdemonstranter kommer upp i tusental på deras senaste demo i Stockholm
Ett annat exempel är Kärrtorp där SMR hade drygt 30 personer som blev ivägkörda av hundratals.
Eller ska vi ta ett annat aktuellt exempel så har vi årets Salemmarsch. Ni var detta året någonstans mellan 30-40 personer. För tio år sedan kom ni ju åtminstone över tusen men nu klarar ni inte ens av att samla mer än hundra.
Så, nej faktum kvarstår att den nationella rörelsen har inte gjort något annat än att gå back. Då vi snackar om ND, SMR och SvP. För att komma fram till din slutsats så måste man ju vara jävligt blåst eller räkna in SD så vilket av det är det du gjort?
Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Nu är ju du ett rödingtroll, men till skillnad från dig så har jag sett villan IRL och inte bara via Google Maps eller liknande. Det är ett lite äldre hus i ett litet och avlägset samhälle som antagligen köptes kontant för pengar från försäljningen av gården han hade tidigare. Vad det kan kosta i månaden vet jag inte, men det är nog inga rysliga summor för uppvärmning el och så vidare. Utöver det vet jag att Klas lever spartanskt. Hur han försörjer sig är hans ensak och organisationens ekonomi angår inte utomstående personer, men jag kan ju lova att Klas hade kunnat leva ett flottare och betydligt mer lättsamt liv om han satsat på en privat karriär istället för kampen och om han får några pengar av organisationen rör det sig om småsummor (eftersom större delen av pengarna som kommer in investeras i nödvändigheter som propaganda). Det finns nog förövrigt inga nationella som inte tycker att det hade varit rätt att de som arbetar heltid med kampen får löner i stil med de som har vanliga jobb, så det här tramset är inget annat än ett stort tidsslöseri.
Som vanligt är du ute och seglat vilse på de sju haven. Lever man verkligen spartanskt med en villa och två fräscha bilar? Jag tyckte jag lever spartanskt i en etta i ett miljonprogram men där ser man.
Faktum kvarstår en villa är inte gratis. Personen jobbar inte men har däremot en organisation som drar in pengar. Vem som helst fattar ju vart han får sina pengar ifrån. Ditt svar visar ju bara ännu bättre om hur SMR verkligen är en sekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Segermarschen
Det hör till saken att alla som betalar till SMR gör det frivilligt. Däremot så måste vi alla försörja Anna Kinberg Batra, Stefan Löfven, Åsa Romson osv, och dessa plockar ut 61 000 i månaden (statsministern: 156 000) + många utgifter betalda.
PRS hävdar att Klas Lund inte får något från socialen och han parasiterar därför inte på samhället över huvud taget, till skillnad från våra folkvalda och förstås PRS själv.
Så du rättfärdigar det med att du betalar ju för andra politikers löner trots att du hatar dem så då kan du lika gärna betala för Fader Lunds kostnader. Vem som helst som har någon koll vet ju att du får inte ut några pengar av socialen när du bor i villa och har två bilar. Innan socialen ens ger dig pengar måste du sälja bilarna och huset för att sedan spendera de pengarna innan socialen går in och hjälper med ekonomiskt stöd.
Men visst du har väl rätt med din poäng att Fader Lund parasiterar inte på det svenska samhället men däremot så parasiterar han ju på SMR och det tycker jag nog är helt okej faktiskt. Jag slipper ju betala för hans trams det får ju hans sektmedlemmar stå för.