2014-12-21, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Amerikanskt polisvåld är mycket kopplat till det faktum att vem som helst i USA kan ha vapen på sig. I vissa delstater kan du t ex ha ett maskingevär i händerna utan att polis får göra något. Och amerikanska poliser vill också leva och därför behöver försvara sig preventivt om en person beter sig aggresivt. I Ferguson gjorde ju polisen helt rätt t ex medan i fallet med polisen som tömde magasinet mot bilisten han stoppade för ett säkerhetsbältesärende ska avskedas och ställas inför rätta.

I Las Vegas för inte allt för längesen var det ju två poliser som fegt avrättades av en vit man och en vit kvinna. De hann även mörda en privatperson innan polisen fick stopp på dom. Även den gången var det ACAB-dårar som ansågs sig ha rätt att avrätta poliser. Märkligt då att poliser ibland skjuter först då eller? Poliser är väl också människor?

Det är ju helt rätt att medborgarna ska få gå beväpnade. Bara att du anser att det är fel visar ju att du anser grisarna vara mer värda än vanliga medborgare.
Citera
2014-12-21, 21:06
Medlem
bastard666s avatar
Ja du,USA har nått den punkten där det börjar barka åt helvete totalt,det som svenska politiker så fruktansvärt gärna strävar efter.
Skillnaden är att Obama kan kyssa ämbetet adjö vid nästa val,och det kommer in en republikansk president åtminstone under tre följande mandatperioder,tills folket glömt vad denne "frälsare" ställt till med.

Så, när nästa president kommer in,förmodligen Jeb Bush,så blir det hårt mot hårt med allt det innebär.
Citera
2014-12-21, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är ju helt rätt att medborgarna ska få gå beväpnade. Bara att du anser att det är fel visar ju att du anser grisarna vara mer värda än vanliga medborgare.
Grisar? Har aldrig sett en beväpnad gris. De enda som behöver beväpning är polis och vissa vakter men i övrigt så skulle världen bli en bättre plats om vapen vore förbjudna. Det finns INGA SOM HELST skäl att privatpersoner ska inneha vapen. Och det är skälet till varför det ser ut som det gör i nutcase USA.
Citera
2014-12-21, 21:15
Medlem
Perfect10s avatar
Mja, tyvärr är det inte så svart eller vitt (no pun intended...).
Citera
2014-12-21, 21:50
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryKentucky
Nåt som gör mig lite fundersam. Och nu ska sägas att jag inte följt den senaste rapporteringen (senaste timmarna), men varför finns det nästan inga vittnestweets, instagrams etc från tunnebaneperrongen där han sägs ha skjutit sig själv? Bortsett från några vittneskommentarer i media och en blurrig video (nära tbanespärrarna). Men visst sjutton måste någon ha tagit bilder/filmer på när han skjutit sig, eller efteråt liggandes där, eller kaoset på perrongen. Eller bara tweetat om det. Men lyckas inte hitta något alls direkt. Annars när det är minsta försening eller stopp i tunnelbana, eller någon galning so gör något eller bara nån som ser *rolig* ut, är det tonvis med tweets och instagrams. Men det finns ju inget alls från privat personers rapportering från vad som skedde i tunnelbanan. Märkligt. Men kan ju vara så, som sagt, att jag missat detta. Had jag varit på Myrtle Ave's plattorm, visst hade jag knäppt åtminstonne ett gäng foton, om än bara på kaoset...

För att det mesta tyder på att detta är en false flag för att anti vapen lagar i vanlig ordning, polisen har bekräftat att det var en "drill" samma dag som detta hände precis som Boston bombing ocha Sandy Hook.

Citat:
The relations between the police and We The People has been rather shaky lately, in light of the police brutality we’ve seen in recent years. The deaths of Michael Brown and Eric Garner have fanned the flames of civil unrest.. Is it possible that the regime set up another False Flag in the execution of these 2 police officers in New York?

The New York Police Department has declared “war” after two officers were killed Saturday in their squad car while taking part in an anti-terrorism drill by a gunmen said to be taking revenge for the death of Eric Garner. The accused Ismaaiyl Brinsley, who reportedly took his own life after the killings, is said to be connected to the Black Guerilla Family prison gang, who police recently warned were gunning for police.

http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/forum.cgi?read=6581

http://beforeitsnews.com/alternative/2014/12/ny-cops-killed-execution-style-is-a-hoax-video-3080750.html
Citera
2014-12-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkFjandt
Det stämmer:

Police killings of blacks down 70 percent in last 50 years
In 2012, 123 blacks were killed by police with a gun
In 2012, 326 whites were killed with a gun

In 2013, blacks committed 5,375 murders
In 2013, whites committed 4,396 murders
Whites are 63 percent of the population blacks are 13 percent

http://www.inquisitr.com/1651665/bill-oreilly-more-whites-than-blacks-are-killed-by-police-officers-every-year/

Det är sinnessjukt vilka register de måste ha på ras m.m. på amerikanska medborgare. Sån här statistik bidrar ju bara till ökad rasism och gruppdelning, och uppkommer enbart utifrån fakta styrkt ur statistik från register där de antecknar hudfärg på intagna etc.

Medan i Sverige är det väl snart ett brott för företag att registrera kön på sina kunder.
Citera
2014-12-21, 22:03
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
..ha ha ha utveckla för helvete.,
Citera
2014-12-21, 22:15
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Första bilden lades upp innan andra bilden, iallafall om man ska tro instagrams tidstämpel. Är det bara jag som tycker det känns märkligt? Han lägger alltså upp en bild med en mini-dikt där han berättar att han har blod på sig m.m. En timme senare slänger han upp ytterligare en bild där han är i planeringsstadie?

Bilderna är ihopklippta från olika användare troligen, kolla webbcachen så ser du att den första bilden är upplagd före.
Citera
2014-12-21, 22:16
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Med tanke på att en av poliserna var asiat tror inte jag heller det (om det nu handlar om "blacks vs whites"). Motivet var nog snarare polishat.

Jo, det är vad jag gissar på också.
Citera
2014-12-21, 23:09
Medlem
Funkydudes avatar
USA är ett skitsamhälle rakt igenom mer eller mindre. Skräckexemplet på hur det blir när staten från början ses som ondskan och "var och en för sig själv"-tänket går alldeles för långt.

Spyr på de, främst republikaner, som vägrar inse att det enda sättet att minska våldet är att minska möjligheterna att bära vapen. Fattigdom, rasism, allmän psykos samt droger m.m. påverkar såklart såväl när poliser dödas som när de själva dödar. Men vapen eller rädslan för dem finns alltid med i bilden. Hade inte var och varannan kvartersgangster och psykfall sprungit runt beväpnade hade inte snutens "skjut först, fråga sedan"-mentalitet suttit så djupt rotad.

Bekämpa fattigdom och gör er av med vapnen och typ allt är vunnit på området. Men det fattar inte de dumma jänkarna eller också tycker de att det är en smäll de får ta. Även som rik hade jag fan inte känt mig trygg i staterna med tanke på hur många där finns som har allt att vinna och inget att förlora på att t.ex. råna mig och göra sig av med huvudvittnet (alltså rånmörda mig). Det vore väl om man hade en personlig livvakt-armé liknande de största Hollywood-skådisarna. Ruttet samhälle var det...

Hoppas det är vapenkramare som blir skjutna och inte amerikaner med något innanför pannbenet.
Citera
2014-12-21, 23:30
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Spyr på de, främst republikaner, som vägrar inse att det enda sättet att minska våldet är att minska möjligheterna att bära vapen.
Men vänta nu. Hur ser våldsbrottsligheten ut i Schweiz, där vanligt folk har tillgång till vapen? Jo, den är oerhört låg. Jämför sedan Schweiz våldsbrottsstatistik med Storbritanniens, där skjutvapen är förbjudna sedan 1800-talet.

Självklart är något fel i USA, men skyll inte det på vanligt folks rätt att bära vapen.
Senast redigerad av KonungHonung 2014-12-21 kl. 23:32.
Citera
2014-12-21, 23:42
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
USA är ett skitsamhälle rakt igenom mer eller mindre. Skräckexemplet på hur det blir när staten från början ses som ondskan och "var och en för sig själv"-tänket går alldeles för långt.

Spyr på de, främst republikaner, som vägrar inse att det enda sättet att minska våldet är att minska möjligheterna att bära vapen. Fattigdom, rasism, allmän psykos samt droger m.m. påverkar såklart såväl när poliser dödas som när de själva dödar. Men vapen eller rädslan för dem finns alltid med i bilden. Hade inte var och varannan kvartersgangster och psykfall sprungit runt beväpnade hade inte snutens "skjut först, fråga sedan"-mentalitet suttit så djupt rotad.

Bekämpa fattigdom och gör er av med vapnen och typ allt är vunnit på området. Men det fattar inte de dumma jänkarna eller också tycker de att det är en smäll de får ta. Även som rik hade jag fan inte känt mig trygg i staterna med tanke på hur många där finns som har allt att vinna och inget att förlora på att t.ex. råna mig och göra sig av med huvudvittnet (alltså rånmörda mig). Det vore väl om man hade en personlig livvakt-armé liknande de största Hollywood-skådisarna. Ruttet samhälle var det...

Hoppas det är vapenkramare som blir skjutna och inte amerikaner med något innanför pannbenet.

Folk verkar inte förstå varför det har blivit som det har blivit i USA med det här med vapen....

Har du hört talas om den fascinerande varelsen "negern" någon gång?

USA har ca 50 miljoner sådana. Det är 50 miljoner orsaker till att gå beväpnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in