2014-12-21, 14:03
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Tror att "racial profiling" är en stor orsak till detta. Eller har du andra ideér?

Racial profiling? wtf?

Har du aldrig sett på "cops"? 50% av snutarna är ju för i helvete negrer.
Citera
2014-12-21, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Var revolutionen i Frankrike också p.g.a mångkultur?

Det har inget med kultur att göra när folk gör motstånd mot staten. Det är orättvisor som skapar motståndet.

Orättvisor är dömda att uppstå i samhällen med mycket negrer eftersom negrer måste försörjas för att överleva.
Citera
2014-12-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shit-brained
Är lite besviken, men han knäppte värsta kinesen och nån latin amerikan. Förväntade väl mig att han skulle röja bort lite mer vita konstaplar.

Och vad skulle ha varit annorlunda om de varit vita ? Mördaren skrev väl att han skulle skjuta "pigs", så han kanske inte letade efter just vita poliser, utan poliser i allmänhet.
Citera
2014-12-21, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Felet är att inte alla amerikaner skjuter snutar. De har en suverän vapenlag som de använder till att skjuta helt fel människor.
Jag behöver ofta tillkalla polis i mitt arbete, och dom har alltid varit väldigt hjälpsamma och justa.
Om du inte vill skriva på något socialt kontrakt så tycker jag att du ska emigrera till något mer "laglöst" land, varför gör du inte det?
Citera
2014-12-21, 14:33
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Racial profiling? wtf?

Har du aldrig sett på "cops"? 50% av snutarna är ju för i helvete negrer.

Nej, i cops redigerar de vilka scener som ska visas och vilka poliser som filmas. Tittar du på "golden age" de första 5 åren är nästan alla skurkar svarta, samtliga poliser är vita. På senare tid har de ett agenda där de framhäver svarta poliser och vita skurkar.

Tittar man på folks egna klipp från sidor från Liveleak där de filmar från mobilerna får man samma sak som cops gjorde i början, vita poliser och svarta skurkar
Citera
2014-12-21, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag behöver ofta tillkalla polis i mitt arbete, och dom har alltid varit väldigt hjälpsamma och justa.
Om du inte vill skriva på något socialt kontrakt så tycker jag att du ska emigrera till något mer "laglöst" land, varför gör du inte det?

Jag behöver inte emigrera, eftersom ingen myndighet har rätt att bestämma något. Det är de som ska flytta i så fall.
Citera
2014-12-21, 14:52
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Nej, i cops redigerar de vilka scener som ska visas och vilka poliser som filmas. Tittar du på "golden age" de första 5 åren är nästan alla skurkar svarta, samtliga poliser är vita. På senare tid har de ett agenda där de framhäver svarta poliser och vita skurkar.

Tittar man på folks egna klipp från sidor från Liveleak där de filmar från mobilerna får man samma sak som cops gjorde i början, vita poliser och svarta skurkar

Jag menade mest att man knappast kan skylla på att det är polisernas fel (alltså vita superhemska dödspoliser enligt vänstern) att det sitter så många negrer i fängelse i USA.
Citera
2014-12-21, 15:13
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
Det är märkligt hur de mer rasistiskt inställda typerna här inte godtar några förklaringar till varför detta skedde. Det finns förklaringar till allt och dom tenderar att vara ganska komplexa. Många verkar tro att svarta har en våldsgen som vita eller asiater inte har. Jag tycker inte det verkar vara en rimlig förklaring.

Det finns faktiskt något som skulle kunna kallas för "våldsgener", eller i alla fall "kriminella gener", vilka gör att individen med den/dom generna tenderar att vara mer kriminella/våldsbenägna. Ifall negrer har dessa i högre mängd vet jag dock inte. Men sunt förnuft säger ju oss att de är med våldsbenägna.
Citera
2014-12-21, 15:20
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag fattar verkligen inte varför det ska bli såna rubriker när det handlar om polismördare.
Som att de är mer värda än oss som har andra yrken, eller inget yrke alls.
Hade det varit vanliga personer som hade blivit mördade så hade det nog bara stått i lokaltidningen.
Och så genomkorrupt som USA's poliskår är, speciellt NYPD så är chansen väldigt stor att det var två kriminella kräk som han mördade. Så no big deal, move on.

Var alltså glad över att det var snutar och inte vanliga och oskyldiga julshoppande individer som dog iaf!

Är du tolv år gammal eller? Det är klart att polisen inte är vilket yrke som helst: polisen är statens våldsamma hand.

Jag är bara glad över att det inte var arier som dödades. Inte så att jag vill att latinamerikaner eller asiater ska skjutas, men det gör mig helt enkelt mindre om så sker.
Citera
2014-12-21, 15:21
Medlem
drulmans avatar
Självklart har det med gener att göra. Vad skulle det annars vara lol.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886912004047
Citera
2014-12-21, 15:44
Medlem
HarryKentuckys avatar
Nåt som gör mig lite fundersam. Och nu ska sägas att jag inte följt den senaste rapporteringen (senaste timmarna), men varför finns det nästan inga vittnestweets, instagrams etc från tunnebaneperrongen där han sägs ha skjutit sig själv? Bortsett från några vittneskommentarer i media och en blurrig video (nära tbanespärrarna). Men visst sjutton måste någon ha tagit bilder/filmer på när han skjutit sig, eller efteråt liggandes där, eller kaoset på perrongen. Eller bara tweetat om det. Men lyckas inte hitta något alls direkt. Annars när det är minsta försening eller stopp i tunnelbana, eller någon galning so gör något eller bara nån som ser *rolig* ut, är det tonvis med tweets och instagrams. Men det finns ju inget alls från privat personers rapportering från vad som skedde i tunnelbanan. Märkligt. Men kan ju vara så, som sagt, att jag missat detta. Had jag varit på Myrtle Ave's plattorm, visst hade jag knäppt åtminstonne ett gäng foton, om än bara på kaoset...
Citera
2014-12-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Tror att "racial profiling" är en stor orsak till detta. Eller har du andra ideér?

Vad tror du racial profiling beror på?

Citat:
The Times’s story includes a graphic breakdown of police stops by race: blacks made up 55 percent of all stops in 2009, though they’re only 23 percent of the city’s population; whites accounted for 10 percent of all stops, though they’re 35 percent of the city’s population; Hispanics made up 32 percent of all stops, though 28 percent of the population, and Asians, 3 percent of all stops and 12 percent of the population.

Blacks committed 66 percent of all violent crimes in the first half of 2009 (though they were only 55 percent of all stops and only 23 percent of the city’s population). Blacks committed 80 percent of all shootings in the first half of 2009. Together, blacks and Hispanics committed 98 percent of all shootings. Blacks committed nearly 70 percent of all robberies. Whites, by contrast, committed 5 percent of all violent crimes in the first half of 2009, though they are 35 percent of the city’s population (and were 10 percent of all stops). They committed 1.8 percent of all shootings and less than 5 percent of all robberies. The face of violent crime in New York, in other words, like in every other large American city, is almost exclusively black and brown. Any given violent crime is 13 times more likely to be committed by a black than by a white perpetrator—a fact that would have been useful to include in the Times’s lead, which stated that “Blacks and Latinos were nine times as likely as whites to be stopped.” These crime data are not some artifact that the police devise out of their skewed racial mindset. They are what the victims of those crimes—the vast majority of whom are minority themselves—report to the police.

http://www.city-journal.org/2010/eon0514hm.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in