2014-12-20, 13:13
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 890120
Bakslag för Ulf Lundell i striden om det 16 meter höga utkikstornet

Det har varit en hård strid mellan Kivik art och grannen Ulf Lundell men segern går till konstparken.

Sex ja-röster och en nej-röst i nämnden.

Självklart kan det överklagas till Länsstyrelsen.

http://www.expressen.se/kvallsposten...den-om-tornet/
Ulf Lundell retar sig på struntsaker i omgivningarna på idylliska Österlen - tänk om han hade bott i en blatteförort - som han hade hatat grannarna då..
Citera
2014-12-20, 17:31
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ulf Lundell retar sig på struntsaker i omgivningarna på idylliska Österlen - tänk om han hade bott i en blatteförort - som han hade hatat grannarna då..

Ulf Lundell är sverigedemokrat, han vet bara inte om att han är det.
Citera
2014-12-20, 17:54
Citat:
Ursprungligen postat av att
Ulf Lundell är sverigedemokrat, han vet bara inte om att han är det.
Rent instinktivt tror jag att det är ganska många som innerst inne är sverigedemokrater men inte vet om det eller förnekar det. Ulf Lundell och Kjell Bergqvist känns som två SDare.
Citera
2014-12-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Rent instinktivt tror jag att det är ganska många som innerst inne är sverigedemokrater men inte vet om det eller förnekar det. Ulf Lundell och Kjell Bergqvist känns som två SDare.

Vad i hela friden baserar du det på?
Citera
2014-12-20, 19:17
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Vad får dig att tro att dessa två rättframma och sympatiska män innerst inne är idioter?
Citera
2014-12-20, 19:21
Medlem
Nils Tomtes avatar
Citat:

Rent instinktivt tror jag att det är
många som är svagbegåvade utan att veta om det. Så; nu kan du börja förneka det.
Citera
2014-12-20, 19:59
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Det skulle kunna vara värt en röst på SD om man i fortsättningen slipper en tredje klassens artist som Ulf Lundell.

Kunde inte uttryckt bättre själv!

Förstår inte varför en del gillar honom. Han skriver pinsamt dåliga böcker, läs Jack får ni se. Den känns lika ljummen och nattstånden som en halvfull lättöl efter en fest med AA.

Kännetecknande för bra litteratur är att den håller, både hög klass nu och framöver - i tiden. Ulf Lundells författarskap gör det inte.

Att han dessutom tror sig vara en rockartist är bara pinsamt. Kan han sjunga?

Han är ju definitivt bra på att sno andras melodislingor och "inpireras" av andras texter. Men vad för nyskapande har han gjort?

Att den gubbsjuka Lundell huckar i sin landsbygdshåla och bråkar med grannar likt ett gammalt by-original är bara pinsamt. Att han dessutom dras till 26 år yngre fruntimmer ger klara peddo-vibbar.

Han skulle nog inte rökt all den där "skiten" på 70-talet....

Så rösta alla på SD, det vore en musikalisk välgärning!
Citera
2014-12-21, 13:33
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 890120
Bakslag för Ulf Lundell i striden om det 16 meter höga utkikstornet

Det har varit en hård strid mellan Kivik art och grannen Ulf Lundell men segern går till konstparken.

Sex ja-röster och en nej-röst i nämnden.

Självklart kan det överklagas till Länsstyrelsen.

http://www.expressen.se/kvallsposten...den-om-tornet/

"– Jag är inte överkänslig, det handlar om min livsrealitet, har Ulf Lundell tidigare sagt till Kvällsposten."

Tydligen är Uffe rätt ointresserad av vad det är för slags livsrealiteter hos andra som gör att antalet SD-röstare växer kontinuerligt, trots en helt sanslös, hela offentligheten omfattande, statspropaganda mot dem. Men det är klart, de stora problem och hot som andra lever under har så klart ingen tyngd mot de egoistiska, små skitproblem som så svårt ansätter Uffe. Enligt Uffe lär små människors problem alltid vara små i sin betydelse, medan problemen hos en stor människa som han själv givetvis blir automatiskt stora.

Vad är väl de små krypens problem med att deras bostadsområden i allt högre grad brinner, att det sprängs och skjuts allt oftare runt dem och deras barn, att de eller deras avkomma utsätts allt oftare för rån och även i allt högre grad lever under risken för att bli våldtagen eller mördad, att deras barn inte får gå i en skola där de kan lära de mest grundläggande kunskaperna om man nu inte har råd att köpa sig till det? Eller att framtiden generellt ser med den nuvarande utvecklingen rätt mörk ut om man nu inte är rik? När han själv måste leva med att något stör hans utsikt?!!! "Käften, kryp, och gör som jag vill, annars kommer ni aldrig mer få smaka frukterna av mitt geni!!!"
Senast redigerad av Europe 2014-12-21 kl. 13:49.
Citera
2014-12-21, 15:20
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Väljarna kommer ge SD 30% i extravalet - bara för att vara på den säkra sidan.
Citera
2014-12-21, 18:57
Och detta inlägg från Uffe gör att han lätt kvalar in som smygrasist enligt medias tolkning:
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf Lundell
En imam i Norge, klingande norska, talar helt öppet om att han stödjer IS och anser halshuggning, bortrövande och våldtagande av kvinnor helt ok.

Jag blir så förbannat upprörd.

Han säjer vidare att det självklara målet är att världen ska islamiseras helt och hållet och att sharialagar ska gälla. Kan inte dom sunda, någorlunda friska, uppdaterade nationerna world wide gå samman och invadera Syrien och få ett slut på skiten därnere?
Citera
2014-12-21, 19:54
Medlem
atts avatar
Citat:
Och detta inlägg från Uffe gör att han lätt kvalar in som smygrasist enligt medias tolkning:

Vad var det jag sa, han är SD:are.
Citera
2014-12-21, 20:41
Medlem
NoTruces avatar
Hur ska gubbsatan ha det? Alla med mer än havregrynsgröt innanför pannbenet fattar att det är just sån skit som IS och islamism SD är emot, inte muslimer. Han ger ju uttryck för precis det som varje vettig människa borde tycka i kritiken mot IS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in