Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Vilka synder? Och varför är kristna väldigt skeptiska när andra kristna säger att dom talat med Gud? (så upplever jag det i alla fall) Det händer ju ganska ofta i bibeln. Avundsjuka kanske?
Jag tycker det är konstigt att Gud låter människan leva i fritt i tiotusentals år,för att sedan söka kontakt under en ganska kort tid och sedan låter oss vara igen?
Lever du inte utan Gud? på ett världsligt vis? Att höra ordet men inte tro är en stor synd bara i sig själv. Sedan kommer alla de vanliga, älskar du din nästa, är du trogen, fri från droger, har du kontroll på dina ord, ger åt de som ber dig, förlåter du de som gör dig ont?
Ja det kan vara en sanning, man vill alltid pröva om det verkligen är från Gud, eftersom det finns så mycket villoläror som kommer ur folk i vår nutid. Man ska inte heller förakta någon som påstår sig ha talat med Gud eller fått höra en profetia. Men alltid pröva sanningen i det.
Nu har ju det slutgiltiga budskapet nått oss, allt blev fullbordat i Jesus Kristus. Då Jesus la ansvaret på lärjungarna om den fortsatta evangelisationen tror jag också att det innebär att han nu låter oss vara en tid för att förbereda för slutet.
Men visst verkar de som att man hör att har kontakt med folk även efter det i våra dagar!
tiotusentals år tror jag inte att det handlar om förresten..