Skillnaden är väl vi vet att vi människor skapar bilar. Vi kan åka till en fabrik och se det ske.
Vi kan inte åka och se någon gud skapa en människokropp.
Däri ligger den lilla,men ack så viktiga,skillnaden.
Något som de flesta människor förstår......
Undanflykt! Både har komponenter som har var sitt syfte. Bilen kom inte till av sig själv och inte människokroppen heller.
Den skillnaden du pratar om är något som du verkligen behöver fundera på. Att du ser andra människor tillverka saker är något men att du vill se Gud skapa är nåt helt annat. Om människor inte får träffa Englands drottning eller skaka hand med henne, om dödliga människor ska ha svårt för att nå USAs president Obama. Men vilken rätt kräver du att du ska få se världarnas herre? Inser du inte vad det är du begär?
2:55 Och [minns] att ni sade: "Moses! Vi tror dig inte förrän vi med våra egna ögon får se Gud"; och så drabbades ni där ni stod av [straffets] blixtar. 2:56 Men Vi återgav er livet, sedan ni varit [som] döda, så att ni [borde ha] känt tacksamhet.
Undanflykt! Både har komponenter som har var sitt syfte. Bilen kom inte till av sig själv och inte människokroppen heller.
Den skillnaden du pratar om är något som du verkligen behöver fundera på. Att du ser andra människor tillverka saker är något men att du vill se Gud skapa är nåt helt annat. Om människor inte får träffa Englands drottning eller skaka hand med henne, om dödliga människor ska ha svårt för att nå USAs president Obama. Men vilken rätt kräver du att du ska få se världarnas herre? Inser du inte vad det är du begär?
2:55 Och [minns] att ni sade: "Moses! Vi tror dig inte förrän vi med våra egna ögon får se Gud"; och så drabbades ni där ni stod av [straffets] blixtar. 2:56 Men Vi återgav er livet, sedan ni varit [som] döda, så att ni [borde ha] känt tacksamhet.
Jag redan förklarat för dig, vid minst två tillfällen, alla logiska fel det där resonemanget innehåller. Varför trilskas du med att fortfarande försöka framställa det som ett deduktivt resonemang?
Eftersom du inte har en icke-skapad människokropp att jämföra med, så kan du inte avgöra om en människokropp är skapad eller inte. Svårare än så är det inte, så du kan släppa det nu.
Du kan gissa bäst du vill, men det finns noll logik i ditt resonemang.
I bibeln tar Gud kontakt med folk till höger och vänster. Då kan man väl begära detsamma?
Det är nästan så man börjar ana att historierna är påhittade....
I bibeln tar Gud kontakt med folk till höger och vänster. Då kan man väl begära detsamma?
Men varför hon är galen och de andra som blir kontaktade av "gud" inte är det är ju frågan.
Kanske var ängeln i det här fallet lite för långsam att hindra henne till skillnad från i Abrahams fall.
Med dig vet man inte var gränsen mellan trams, egenkomponerad teologi eller ren okunskap går, och den förvirringen är bara du ansvarig för så gnäll inte på oss när kommentarer om rättelse kommer.
Nej antagligen beror det på att jag tänker självständigt och ej tar livet på blodigt allvar.
Jag är däremot väldigt tydlig i min tro. Och om den inte passar dig eller in i någon religion så är det inget jag lider av.
Jag tror på Gud, Jesus och den helige anden. Det räcker för mig och antagligen för Gud också.
Trams är det inte bara jag som gör, jag kan skämta om andra skämtar eller skoja till saken ibland.
Det är inte på blodigt allvar i religion och tro för mig . Då blir man fanatisk och extremistisk enligt mig.
Vart i Bibeln står det att man måste vara troende utan humor? Nog tror jag att Gud besitter humor och allvar.
Gnäller tycker jag att du gör, sur är du också.
Men varför hon är galen och de andra som blir kontaktade av "gud" inte är det är ju frågan.
Kanske var ängeln i det här fallet lite för långsam att hindra henne till skillnad från i Abrahams fall.
Jag redan förklarat för dig, vid minst två tillfällen, alla logiska fel det där resonemanget innehåller. Varför trilskas du med att fortfarande försöka framställa det som ett deduktivt resonemang?
Eftersom du inte har en icke-skapad människokropp att jämföra med, så kan du inte avgöra om en människokropp är skapad eller inte. Svårare än så är det inte, så du kan släppa det nu.
Du kan gissa bäst du vill, men det finns noll logik i ditt resonemang.
Vad menar du med att du inte har en icke-skapad kropp att jämföra med?
Så mitt ultimatum till Gud blev som förväntat. Det var ovanligt stjärnklart igår så något borde ju kunnat visa sig. Jag får erkänna att en extra stjärnklar himmel är ett himlafenomen som i viss mån passar in på mitt ultimatum dock.
Jag somnade innan tiden gick ut för mitt ultimatum och kan inte uttala mig mer om himlafenomen eller liknande. Däremot drömde jag otroligt häftiga drömmar som jag dessvärre har glömt bort nu. Allt jag minns var att det var som de bästa filmer jag någonsin sett men jag kan inte minnas någonting om dem tyvärr. Kanske jag inte får minnas dem... vem vet. Allt jag vet är att det var allt från kärlek till katastrofer, historia och symbolik samt problemlösning ( det sistnämnda en vanlig förekommande sorts dröm för min del ).
Inget av detta har troligtvis något som helst med min påhittade dialog med någon sorts Gud att göra dock. Därmed avslutar jag det ärendet med att konstatera att någon Gud inte tog kontakt med mig på ett sätt som jag kan redogöra för på något rationellt sätt. Dessutom spelar det ingen roll vad en enskild person, som mig själv, säger eftersom fler än mig måste kunnat bevittna händelsen.
Tiden efter att ultimatumet gått ut, och efter de fyra timmar jag gav, har jag dock skrivit ned lite av drömmarna jag fick, precis innan jag vaknade. Men eftersom tidsfristen gått ut är de ogiltiga och de är därför irrelevanta.
Den som inte är intresserad av mina irrelevanta drömmar jag hade framåt morgonen bör inte öppna den dolda delen här:
05:45
Vaknar och minns många otroligt spännande drömmar men de försvinner jättefort och jag får verkligen anstränga mig att minnas den sista innan jag vaknade. Den är dock inte speciellt imponerande i jämförelse med de tidigare drömmarna.
I drömmen är jag på fest hos bekanta. Alla skryter om sig och sina barn precis som föräldrar brukar göra. Jag hoppar ut från en balkong och förundras över hur starka mina ben och muskler är som orkar ta emot vikten från den höjden utan att skadas. Jag fortsätter att i smyg imponera med mina egenskaper utan att någon vet om det. De kan inte, eller vill inte, se något.
Jag blir lämnad kvar när alla så tar sina bilar hem. Då blir jag ledsen. Varför har Ni övergivit mig, tänker jag. Jag får gå ensam i mörkret och ruskvädret hem. Det är inte så långt tänker jag.
Jag väljer att ta den mörkaste vägen eftersom det är en genväg över ett inhägnat område och jag morrar likt ett odjur då jag är rädd att någon skall tro att jag har någon som helst svaghet och vill hoppa på mig ur mörkret.
När jag är halvvägs dyker en stor svart Varg upp och ser lite hotfull ut. Jag känner ingen rädsla utan morrar och går vidare. Jag inbillar mig att Vargen följer efter mig och jagar mig bakifrån. Men jag vänder mig om och Vargen försvinner.
Därefter använder jag en stor klo på var hand för att hoppa upp och greppa tag, på ett oerhört säkert och effektivt sätt, högst upp på ett staket. Jag häver mig över detta hinder och fortsätter den sista biten på vägen hem. Jag förundras över att jag hade kraften att göra detta. Där vaknade jag.
Mitt letande efter Gud fortsätter....
Senast redigerad av Hull 2014-12-21 kl. 16:44.
Det är inte till höger och vänster som Gud har kontaktat människor. Gud väljer själv vilka Gud tar kontakt med och på vilket sätt. Dessa profeter som Gud valde, hade ingen som helst makt i beslutet att kallas till profeter. Det var inte så att de beordrade Gud att välja dom, inte heller bad dom att bli valda. Gud hade beslutet i sina händer. Till skillnad från dig som kräver att Universums och livets skapare måste bevisa sig för dig för att du ska tro. Att du yttrar något sånt är oerhört!! Gud förbarmar sig över dig som inte straffar dig på fläkten. Att du kräver nåt sånt från din skapare är olämpligt!
Om alla är samma gud så förstår jag inte varför gud måste ha ett budord som förbjuder en att ha andra gudar? För det finns ju inga andra,och hittar man på någon annan så säger religiösa "det är samma gud'.
Alla är verkligen inte samma Gud. Det är olyckligt att se folk hävda detta, framförallt kristna.
Det finns bara EN enda Gud, bibelns Gud, som sände sin son Jesus Kristus att dö för att vi trots våra synder skulle kunna nalkas honom om vi tror. Där ligger räddningen! och så fort man tappar greppet om sanningen och öppnar för ord som "äsch, de ber ju till samma Gud" och "Vi kan väl skapa nån sorts samförstånd" så är man på en väldigt farlig väg!
Det är inte till höger och vänster som Gud har kontaktat människor. Gud väljer själv vilka Gud tar kontakt med och på vilket sätt. Dessa profeter som Gud valde, hade ingen som helst makt i beslutet att kallas till profeter. Det var inte så att de beordrade Gud att välja dom, inte heller bad dom att bli valda. Gud hade beslutet i sina händer. Till skillnad från dig som kräver att Universums och livets skapare måste bevisa sig för dig för att du ska tro. Att du yttrar något sånt är oerhört!! Gud förbarmar sig över dig som inte straffar dig på fläkten. Att du kräver nåt sånt från din skapare är olämpligt!
Så då undrar jag varför du inte tror på allt möjligt? Kräver det är för att du kräver bevis?
Det finns fler profeter i andra religioner,så varför tror du inte på dom?
Alla är verkligen inte samma Gud. Det är olyckligt att se folk hävda detta, framförallt kristna.
Det finns bara EN enda Gud, bibelns Gud, som sände sin son Jesus Kristus att dö för att vi trots våra synder skulle kunna nalkas honom om vi tror. Där ligger räddningen! och så fort man tappar greppet om sanningen och öppnar för ord som "äsch, de ber ju till samma Gud" och "Vi kan väl skapa nån sorts samförstånd" så är man på en väldigt farlig väg!
Detta är i alla fall vad Bibeln säger Mvh.
Jag håller med om det sista,"detta är i alla fall vad bibeln säger". Men då kommer det svåra; att bevisa bibeln..... vilket ingen varit i närheten av. Utan där gäller verkligen blind tro . Och dessutom måste man välja bort en massa saker från bibeln,annars blir man en fara för samhället.....