2014-12-21, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Japp, nu kommer det garanterat inte klia extra mycket i avtryckarfingret hos polisen när de blir konfronterade av en svart man. Idiot.

Felet är att inte alla amerikaner skjuter snutar. De har en suverän vapenlag som de använder till att skjuta helt fel människor.
Citera
2014-12-21, 13:11
Medlem
Jag fattar verkligen inte varför det ska bli såna rubriker när det handlar om polismördare.
Som att de är mer värda än oss som har andra yrken, eller inget yrke alls.
Hade det varit vanliga personer som hade blivit mördade så hade det nog bara stått i lokaltidningen.
Och så genomkorrupt som USA's poliskår är, speciellt NYPD så är chansen väldigt stor att det var två kriminella kräk som han mördade. Så no big deal, move on.

Var alltså glad över att det var snutar och inte vanliga och oskyldiga julshoppande individer som dog iaf!
Citera
2014-12-21, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag fattar verkligen inte varför det ska bli såna rubriker när det handlar om polismördare.
Hade det varit vanliga personer som hade blivit mördade så hade det nog bara stått i lokaltidningen.
Och så genomkorrupt som USA's poliskår är, speciellt NYPD så är chansen väldigt stor att det var två kriminella kräk som han mördade. Så no big deal, move on.

Var alltså glad över att det var snutar och inte vanliga och oskyldiga julshoppande individer som dog iaf!

Precis. Själv är jag ju anarkist och ogillar snuten som företeelse överhuvudtaget, men snuten i New York och många andra delar av USA är ju även rent juridiskt stora förbrytare som bara kommer undan just för att de är snutar.
Citera
2014-12-21, 13:29
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Precis. Själv är jag ju anarkist och ogillar snuten som företeelse överhuvudtaget, men snuten i New York och många andra delar av USA är ju även rent juridiskt stora förbrytare som bara kommer undan just för att de är snutar.

Så du säger alltså att polisen i New York är stora förbrytare. ok...
Var har du fått det ifrån??
Citera
2014-12-21, 13:32
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
Du Och jag, inte ens svensk polis, hade kommit undan med de otaliga skandaler poliser i USA kommer undan med.
Citera
2014-12-21, 13:35
Medlem
shit-braineds avatar
Är lite besviken, men han knäppte värsta kinesen och nån latin amerikan. Förväntade väl mig att han skulle röja bort lite mer vita konstaplar.
Citera
2014-12-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
"Amerikanarna (redditarna) är inte alls nöjda med situationen där och utvecklingen går mot att utrusta delstatspolisen med militära fordon. Shit's going to hit the fan over there, om inget drastiskt görs."
Det där med militärfordon låter som en bra idé. Något för malmöpolisen att se över?
Citera
2014-12-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi

Är det inte väldigt väl känt vid det här laget att NYPD är en av USA's mest korrupta poliskår?
Det trodde jag de flesta visste om. Men de har ju iofs bara toppat listorna i 50-60 år nu..
Citera
2014-12-21, 13:40
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det där med militärfordon låter som en bra idé. Något för malmöpolisen att se över?
Ådalen -31
Citera
2014-12-21, 13:49
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Nä, du fattar verkligen ingenting. Poliser som blir dödade i tjänsten blir det när de utför sitt jobb. Ingen skall behöva dö på jobbet, allra minst bli mördade.
Deras enda brott är att de var poliser. Förtjänade de dödsstraff för det?
Citera
2014-12-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Nä, du fattar verkligen ingenting. Poliser som blir dödade i tjänsten blir det när de utför sitt jobb. Ingen skall behöva dö på jobbet, allra minst bli mördade.
Deras enda brott är att de var poliser. Förtjänade de dödsstraff för det?
Hade det blivit lika stora rubriker om det var byggarbetare som dog?
Eller är poliser värda mer än andra människor?

Skolskjutningar skapar knappt huvudrubriker i Sverige längre. Det säger väl något om det människovärdet.
Citera
2014-12-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shit-brained
Är lite besviken, men han knäppte värsta kinesen och nån latin amerikan. Förväntade väl mig att han skulle röja bort lite mer vita konstaplar.

George Zimmerman, som sköt Trayvon Martin, har en Sydamerikansk mor med Afrikanska rötter men beskrevs som vit av media så varför inte vara konsekvent och låtsas som att även denna Sydamerikan var vit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in