2014-12-21, 09:00
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Så nu hittade jag en!

https://pbs.twimg.com/media/B5VHFA7IgAA1QHo.jpg

Första bilden lades upp innan andra bilden, iallafall om man ska tro instagrams tidstämpel. Är det bara jag som tycker det känns märkligt? Han lägger alltså upp en bild med en mini-dikt där han berättar att han har blod på sig m.m. En timme senare slänger han upp ytterligare en bild där han är i planeringsstadie?
Citera
2014-12-21, 09:13
Medlem
JustZlatans avatar
Här är en video på gärningsmannen när han pratar.

https://www.youtube.com/watch?v=cmF2_QleldI
Senast redigerad av JustZlatan 2014-12-21 kl. 09:33.
Citera
2014-12-21, 09:52
Medlem
karjus avatar
Tänk om Det Stora Raskriget börjar i USA och sedan sprids till Europa? En möjlighet som jag av någon anledning aldrig har tänkt på, då jag mest spekulerat kring länder som Storbritannien och Frankrike.
Nu blir nån amerikansk Buffalo Bill förbannad och skjuter en neger, en neger blir ännu mer förbannad och våldtar en vit kvinna för att därefter skjuta henne och så eskalerar det tills det är över.
Citera
2014-12-21, 10:05
Medlem
GalnasteGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Tänk om Det Stora Raskriget börjar i USA och sedan sprids till Europa? En möjlighet som jag av någon anledning aldrig har tänkt på, då jag mest spekulerat kring länder som Storbritannien och Frankrike.
Nu blir nån amerikansk Buffalo Bill förbannad och skjuter en neger, en neger blir ännu mer förbannad och våldtar en vit kvinna för att därefter skjuta henne och så eskalerar det tills det är över.

Nu va det väl som så att den ena polisen var asiat och den andra sydamerikan!. Tror snarare att risken finns att USA blir en ännu mer strängare rättstat där polis och åklarmyndigheter med högsta domstolen i rygger kommer gå allt hårdare åt det dom anser "buset"... Samtidigt kommer fall som det i Ferguson, lillkillen med hoodien och "i can" breathe-fallet" säkert bli fler...

Tror att allt kunde undviks av att polisen som kvävde fete-Garner skulle straffats i domstolen istället för att frias.. blev väl droppen för många... Nä nu ska jag sätta på "this is what happends when u call the police" och njuta lite av hur rädda och otrygga poliserna på filmen måste känna sig idag
Citera
2014-12-21, 10:06
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Tänk om Det Stora Raskriget börjar i USA och sedan sprids till Europa?

Vilken karikatyr av en FB-nasse med tjock foliehatt på sig.

Nej, lilla gubben, det finns inget som tyder på att det kommer bli så.
Citera
2014-12-21, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Svarta ar pissed off pa polisen av samma anledning som blattarna i Rosengard. De blir alltfor ofta harrased av dem.
Jag invänder mot din beskrivning för jag vet hur det är i Sverige och du får det att låta som om det finns ett närmast godtagbart, rationellt skäl till varför en utlänning skulle ta livet av en svensk polisman. Det finns det inte. Utlänningarna tar del av det svenska samhällets alla fördelar med fri sjukvård, infrastruktur, skolgång, tak över huvudet, mat för dagen men förmår inte svara på ett civiliserat sätt. På så sätt skulle en dödsskjutning vara logisk, för det skulle vara i linje med deras beteende men inte för att dessa priviligierade "flyktingar" på något sätt skulle vara orättvist förfördelade i ett välordnat svenskt samhälle.
Citera
2014-12-21, 10:29
Medlem
Mikojans avatar
Det fanns en tid då alla poliser i New York hette O´Brien och härstammade från Irland. I dag är det svårt hitta en mer mulitkultig yrkeskår. Dom här två var nog de närmaste vita mördaren kunde hitta…
Citera
2014-12-21, 10:59
Medlem
staten kan inte sparka och slå på de svaga hur länge som helst till slut biter dom tillbaka
Citera
2014-12-21, 11:30
Medlem
Ringarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet med flera
Polisen särbehandlar. Rasism. Orättvisa föder motstånd. De är ju fattiga. Dåliga skolor. Slaveriet. Enda utvägen. Inga fäder hemma. Kolonierna. Rasprofilering förklarar att de hamnar i finkan. Diskriminering på 50-talet förklarar att de hamnar finkan. Socioekonomiska faktorer. Strukturer. Jämlikhetsanden. Andras fel.

Ja, vilken fruktansvärd otur svarta på gruppnivå haft i USA. Och i Sydafrika. Och i Kongo. Och i alla andra länder. Jämt. Hade omvärlden bara lagt ner fördomarna (och istället riktat resurser till utsatta områden) skulle vi se östafrikaner hack i häl på ashkenazijudarna när det vankas nobelpris. Vi skulle se romer i var och varannan företagsstyrelse och östasiater skulle äntligen slippa de vidriga stereotyperna om matematisk talang för att istället kunna kamma hem OS-medaljer i kortdistanssprint. Kumbaya.

OnT: Jag får intrycket av att GM inte direkt är ideologiskt driven, utan det är snarast stolleradarn som ger utslag -- särskilt som han tidigare skjutit sin flickvän. Inget raskrig än på ett tag, dvs.
Citera
2014-12-21, 11:37
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Vilken karikatyr av en FB-nasse med tjock foliehatt på sig.

Nej, lilla gubben, det finns inget som tyder på att det kommer bli så.

Tvärtom: allt tyder på att det blir så!
Citera
2014-12-21, 11:45
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryKentucky
Ja verkar så, inte tydligt om hon klarade sig eller ej, olika nyheter online.

@fox43: Man who killed 2 NYC police officers is Ismaaiyl Brinsley. He shot & wounded a woman believed to be his ex in Baltimore earlier today.

Edit: Hon ska tydligen vara "seriously injured".

Snarare en hämndaktion av polisen, eftersom hon blev skjuten efter att han tog sitt lov
Citera
2014-12-21, 12:07
Medlem
wingsawieis avatar
Det är märkligt hur de mer rasistiskt inställda typerna här inte godtar några förklaringar till varför detta skedde. Det finns förklaringar till allt och dom tenderar att vara ganska komplexa. Många verkar tro att svarta har en våldsgen som vita eller asiater inte har. Jag tycker inte det verkar vara en rimlig förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in