2014-12-21, 01:02
Medlem
The Crashs avatar
Ett ytterst underhållande anförande(fick däremot smakprov förra helgen på SDs KLK när han ställde upp som en av de sista debattörerna på landtingsdagarna). Däremot så är jag väldigt skeptisk till det hela. Fick se klippet två gånger för att faktiskt förstå vad han pratade om. I början la jag för mycket fokus på hans kroppsspråk att jag faktiskt inte förstod ett ord av det han sade. Sedan när jag faktiskt lyssnade så insåg jag att han, trots sin överdrivna pedagogik, har väldigt mycket kloka saker att säga.
Fast med ett sådant anförande så kvittar det för ingen kan ta honom seriöst.

Humor ska hållas till ett minimum i politiken. I synnerhet till den låga nivå att man inte blir uthängd i Aftonhoran.

Lyckas Wall göra en anpassning som lovat så är jag övertygad om att han kommer bli en strålande politiker.
Citera
2014-12-21, 02:05
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Det är humoristiskt att flashback-vänstern som alltid beskyller SD för att vara lågutbildade, uppenbarligen aldrig själva har varit på en universitetsföreläsning

Nää, jag brukar tolka universitetsföreläsare som kloka, excentriska och utbildande. Inte svamlande. Vet inte vilka lektorer du har haft iof, men låt inte denne man personifiera en universitetsföreläsare haha, då skulle det vara jävligt illa!

Eller du kanske har haft en föreläsare som visar en overhead bild på ett diagram, men förklarat att det ser "väldigt krångligt ut" och därför inte vill förklara det? !!!
Citera
2014-12-21, 02:23
Medlem
shit-braineds avatar
Vilken sångröst!

Nu har vårt land äntligen funnit en potentiell ledare som med lite hjälp av ovan kan efterleva och återinföra vad Führern, Adolf Hitler kunnat uppnå. En verklig bingo! Fantastiskt är det, ett sannat privilegium att få se en sådan arisk landskämpe i ett sådant här nu befläckat land.

Citera
2014-12-21, 02:41
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
På vilket sätt skulle han vara galen? för att han inte står stilla och pratar i samma ton hela tiden, eller för att han använder händerna när han pratar?
Han vet vad han snackar om och han är bra mycket roligare att titta på än svetsaren.
Visst han uppför sig inte som den klassiska politiker men han är bra mycket mindre galen än både Stefan Löfven och Fredrik Reinfeldt.
Romson, Fridolin och Erik Pallkrage ska vi inte ens snacka om.
Citera
2014-12-21, 10:02
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tar mig friheten att svara, utifrån egna "objektiva" observationer:

Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Så vänstern står för hatet? Jag tycker mig se inslag av hat från båda sidor, men hos högern så förefaller det vara koncentrerat till några få vilsna individer, medan det förefaller vara allmänt utbrett, accepterat och understött av ledande nivå, hos vänstern. Jag kan till exempel inte minnas att jag har sett någon på högerkanten bära kläder med ordet "hat" eller "hatar".

Vad står SD för då? kärlek och medmänsklighet ?
Nationalism och folkgemenskap bygger givetvis på kärlek och medmänsklighet. Det handlar om att människor i en nation känner samhörighet och äkta solidaritet med varandra. I SD:s fall så bygger deras värdegrund på den traditionella svenska kulturen, som genomsyras av sanningskärlek, samarbete och omsorg om sina medmänniskor. Medan kulturmarxismen tvärt om syftar till att förstöra alla naturliga band mellan människor, för att kunna kapa och pervertera våra naturliga kollektiva instinkter, och därigenom kontrollera den atomiserade befolkningen mer kostnadseffektivt är tidigare totalitära regimer. Kulturmarxismen är en osynlig regim, som syftar till att styra människor inifrån (deras medvetande), och därför så är det inte alla som ser den lika tydligt som t ex östkommunismen med dess fysiskt synliga regimapparat. Jag, och säkerligen många med mig, finner betydligt mer kärlek och medmänsklighet i SD:s partiprogram, är hos något av vänsterpartierna.

Nu börjar det klarna för mig varför de fått 13% av rösterna. Deras väljare lever i gränslandet mellan verklighet och fantasi.
Det vore intressant att se en källa till detta påstående. Om man bortser ifrån slaskpressen och så kallad "brun" media, som bägge sysslar mer med att vinkla nyheter än att presentera rena fakta, och endast tittar på fakta (vetenskapligt säkerställd sådan), så tycker jag att det framstår en klar och tydlig verklighet. En verklighet som gör att man snabbt inser att det krävs en total omläggning av politiken, om Sverige som vi känner det skall bestå. Jag tror personligen att fler svenskar önskar att framtidens Sverige skall påminna mer om (går)dagens Sverige, än om dagens Egypten.
Citera
2014-12-21, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatiker.
Ni lättkränkta vänsterfjantar kan verkligen inte ta att folk kanske gillar en snubbes stil fastän den är annorlunda. Snacka om att ni veeerkligen gillar olika. Dessutom verkar det ju vara du som är rättshaveristen, ett jävla tjat i denna tråden från dig.
han är ju en idiot? för att han har en annan stil så är han bra eller vad fan snackar du om? han har ingen stil, han vet inte vad han pratar om. han kanske passar på universiteten men inte inom politik då det krävs andra färdigheter än att ha just pluggat eller vad fan ni vill hävda att han gjort som gör honom legitim i riksdag/regering/som satsminister.
Citera
2014-12-21, 10:54
Medlem
Jag ser inget fel i han. Visst ger han intrycket att vara lite speciell. Låt han va hur han vill. Han skadar ingen.

Jävla mobbar samhälle.
Citera
2014-12-21, 10:58
Medlem
Haubits77Bs avatar
Den här mannen har troligen överutbildats i retorik - så retoriskt engagerat att det blir löjligt.
Citera
2014-12-21, 11:54
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Vilket universitet har han undervisat i??
Citera
2014-12-21, 12:09
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Vilket universitet har han undervisat i??

Fler än ett, till exempel Södertörns Högskola, Blekinge Tekniska Högskola och Mälardalens Högskola enligt google...
Citera
2014-12-21, 12:12
Medlem
Vindhlers avatar
Inget dåligt första framträdande. Med lite finslipning och träning så kommer han kunna hålla riktigt medryckande föredrag. Men självklart så hoppar vänstern på alla som står ut och skiljer sig från mängden. Vänstern är inget annat än en jävla bunt mobbare.
Senast redigerad av Vindhler 2014-12-21 kl. 12:15.
Citera
2014-12-21, 12:44
Medlem
populopiduss avatar
Sympatiserar inte med SD men ärligt talat är han grym. Teatralisk och inlevelsefull till skillnad från andra stela robotar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in