Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Aha - du förespråkar etnisk rensning... Trevlig, Säg mig gäller dina principer för folkfördrivning enbart rysktalande eller vill du fördriva Finlandssvenskrna till Sverige och Tornedalsfinnarna till Finland också? I så fall kan man fråga sig varför särkillda reger gäller bara för ryssar...
Den parallell till Rosengård är naturligtvis galen. Det är ett invandrarområde med första och andra generationens invandrare - när vi talar om Krim exempelvis, så är ju den ryska befolkningen rotad där sedan lång tid, så detta kan inte jämföras - men visst, liksom alla principer så kan man drabbas av problem med principen om folkens självbestämmanderätt; ett sådant kan ju exemplifieras med låtsatsnationen Sealand utanför Storbritannien - denna tål framförallt att skrattas åt, men inte bara; det har förekommit skottlossning mot brittiska tjänstemän om jag fattat saken rätt.
(Sedan skall påpekas att Narva bara var ett tänkt scenario som togs upp av en meddebatör. Mig veterligt är frågan inte aktuell.)
Aha-Du är ryss? Du gjorde snabbt kopplingen etnisk rensning och folkfördrivning, en rysk specialgren. Jag nämnde inget av dessa alternativ, eller hur?
Vad gäller särskilda regler för ryssar så är ju även det något som ryssar alltid efterfrågar för sig själva. De har mycket svårt för att leva efter samma regler och skyldigheter som alla andra, eller hur?
Ryssarna i Narva är också invandrare, första till tredjegenerationens invandrare. Vad värre är, så är de ockupationsrester. Narva är en estnisk stad. Vill ryssarna i Narva återförenas med Ryssland så är det bara att gå över gränsen, eller hur?
Krim har en ursprungsbefolkning som kallas Krimtatarer. De vill inte att deras hemland tillhör Ryssland.
Ryssland inbillar sig att Krim, Karelen och andra icke ryska områden på något sätt ska tillhöra Ryssland. De är vidriga imperialister. Jag hatar imperialister.