Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Konstigt att man inte kan läsa de du påstår annat än på sidor som vill påstå att JFK mördades genom en maktkonspiration. Däremot kan man läsa om att en av dem som du namngav ändrat sig från en ståndpunkt till en annan och till Warren kommissionen uttryckt att det är kan vara svårt att bedömma vilket som är ingångshål och ingångshål men att utifrån de fakta han hade då bedömde skott framifrån, vilket få ballistiker eller rättsmedicinare idag skulle hålla med om.
Det är bara fjantigt att du återupprepar Magic Bullet, det är en felaktig slutsats som gjordes förr men visat med modern teknik och återskapat i test en kula som gick tämligen rakt genom Kennedy och Guvenören.
Kom med lite källor än spridda påståenden som du upprepar likt en papegoja från andra.
En påstådd fakta blir inte mer sann hur många gånger den upprepas utan när den kan verifieras!
Haha antar att du tänker på Dr Perry, som på själva presskonferensen på Parkland när han meddelar Presidentens död beskriver tydligt hålet i halsen som ett ingångshål, och att "the bullet was coming at him". Och han beskriver även ett stort utgångshål i baksidan på presidentens skalle. Och detta stöds som sagt av samtliga andra doktorer och sjukhuspersonal etc som var på plats. Sedan när Warren Kommisionen och advokaterna i Washington pressar Perry inför Warren Kommissionen så säger han att med tanke på den fakta Warren kommissionen gett honom att skottet kan ha kommit bakifrån, fruktansvärt oprofessionellt det sättet Warren Kommissionen pressar sina vittnen och får dom att ändra vittnesmål. Precis som med Secret Service agenten Clint Hill, som precis efter mordet när hans minne fortfarande är fräscht så säger han till WC att "The right rear portion of his head was missing/.../one large gaping qound in the right rear portion of the head etc". Men år senare så har han ändrat sitt vittnesmål, knepigt.
Men kan du inte försöka svara på frågan, alla dessa doktorer, sjukhuspersonal, agenter etc som jag nämnt, såg alla dom fel?
Det är inga påhittade källor (vittnesmålen är från WC samt intervjuer med personalen direkt efter mordet och på senare år när dom behåller samma ståndpunkt som då, till skillnad från Clint Hill), så varför tror inte du på dessa erfarna doktorer? Varför skulle dom ljuga? Eller har dom drömt det hela? Jag vill gärna veta din teori.
Och deras vittnesmål och vad de såg stämmer väldigt bra överens med alla de (över 50st) som hör skott från den gräsiga kullen och huvudrörelsen i Zapruder filmen. Jag har lättare att tro på det än att all sjukhuspersonal som tog hand om Kennedy drömde om ett stort utgångshål, en stålkorsett får Kennedy flyga bakåt och att Oswald på 6sek skjuter 3skott varav ett ger 7 skador men kommer ut relativt oförstörd. Men det är väl jag som är foliehatten.
Men återigen, vill gärna veta din teori om alla de vittnesmål som beskriver det stora utgångshålet, inbillade dom sig detta?