2014-12-20, 10:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Ok sa du hade ingen källa pa dit pastaende, jag misstänkte det. Du borde vara mer tydlig

Jag hänvisade nyss till folk som arbetar med att tala till folk men om du vill ha en säkrare hänvisning och källa så kan du alltid kontakta din närmsta skola där de lär ut talepedagogik så kan du få tala med både folk som dagligen lär ut rörande hur man skall tala inför folk, men du kan även få tala med de som får lära sig huruvida det faktiskt är viktigt eller inte.

Om inte annat så kan du fortfarande kontakta din lokala politiker och fråga denne hur viktigt det är att vara tydlig när man talar.
Senast redigerad av Ondahamstern 2014-12-20 kl. 10:54.
Citera
2014-12-20, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar förutom att när man arbetar med att tala till folk så är det första man lär sig att folk är korkade
Nej det menar jag inte
Citera
2014-12-20, 10:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Och jag menar att eventuell otydlighet hos politiker förvisso är ett problem, ehuru ett som överskuggas av att journalister medvetet massuppfittar och förvanskar det som sägs av sagda otydliga politiker för att för att påverka opininonen mot ett parti.

Det är ett, ur demokratiskt perspektiv, betydligt mycket mer allvarligt problem.

Problemet är dock fortfarande att Björn Söder godkände det som stod i artikeln innan den trycktes så allt ansvar ligger fortfarande inte hos Journalisten.

Hade Björn Söder valt att plocka ut hela biten rörande Samerna och Judarna så hade journalisten inte haft förmågan att använda sig av det i artikeln.

Så i slutändan så ligger ansvaret i vad som stod i artikeln som nu har lett till att ett flertal politiker vill se att Söder avslutar sin karriär som politiker hos både journalisten och hos Söder själv.
Citera
2014-12-20, 11:00
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Problemet är dock fortfarande att Björn Söder godkände det som stod i artikeln innan den trycktes så allt ansvar ligger fortfarande inte hos Journalisten.

Hade Björn Söder valt att plocka ut hela biten rörande Samerna och Judarna så hade journalisten inte haft förmågan att använda sig av det i artikeln.

Så i slutändan så ligger ansvaret i vad som stod i artikeln som nu har lett till att ett flertal politiker vill se att Söder avslutar sin karriär som politiker hos både journalisten och hos Söder själv.

Nu är väl det centrala inte vad Söder faktiskt sade utan att Aftonbladet och TT kablade ut en felaktigt satt rubrik som ett implicit citat.

Det är vad diskussionen handlar om. Inte huruvida Orrenius förstod eller inte förstod vad Söder sade. Orrenius må vara en vidrig och falsk typ, men han är inte korkad.

Nu lägger jag ner.
Citera
2014-12-20, 11:15
Bannlyst
Citat:

Om inte annat så kan du fortfarande kontakta din lokala politiker och fråga denne hur viktigt det är att vara tydlig när man talar.
Här är en politiker och lärare som inte är tydlig https://www.youtube.com/watch?v=XY33Lpyb2EU
Citera
2014-12-20, 11:30
Bannlyst
Citat:
Jag hänvisade nyss till folk som arbetar med att tala till folk men om du vill ha en säkrare hänvisning och källa så kan du alltid kontakta din närmsta skola där de lär ut talepedagogik .
Det finns bara en skola i sverige där man lär ut talpedagogik. Det är stockholms universitet och jag bor inte i stockholm
Citera
2014-12-20, 11:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det finns bara en skola i sverige där man lär ut talpedagogik. Det är stockholms universitet och jag bor inte i stockholm

Du kan fortfarande kontakta lärare via skype, Email eller telefon.

Men om du inte vill gå den vägen så bör det finnas talpedagoger som ligger närmre dig.
Citera
2014-12-20, 11:41
Bannlyst
Citat:
Du kan fortfarande kontakta lärare via skype, Email eller telefon.

Men om du inte vill gå den vägen så bör det finnas talpedagoger som ligger närmre dig.
Jag kontaktade det enda utbildningssätet i sverige som lär ut talpedagogik och de svarade tydligt att utbildningen för tillfället är nedlagd.
Citera
2014-12-20, 13:21
Bannlyst
Citat:
Vilket var det jag syftade till med mitt första inlägg i denna tråd till varför det är så många som vill att BS skall avgå trots vad SD än vill då han öppet står och påstår att det existerar nationer som inte existerar.
DN är en erkänd Nyhetskanal som far med osanningar till höger och vänster samt att de är en del i Propaganda maskinen.

Så varje exakt ord som kommer ifrån deras så kallade speciallister och nyhetsankrare skall man ta med ett busslass med salt.
Citera
2014-12-20, 14:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
DN är en erkänd Nyhetskanal som far med osanningar till höger och vänster samt att de är en del i Propaganda maskinen.

Så varje exakt ord som kommer ifrån deras så kallade speciallister och nyhetsankrare skall man ta med ett busslass med salt.

Vad bra att du citerar mig rörande Fox News men mig veterligen så sitter inte DN och kommer med 100% självklara lögner.

Eller påstår du att DN kör med liknande lögner som finns på följande lista?

http://www.addictinginfo.org/2013/04/07/fox-has-absolutely-no-journalistic-ethics-and-heres-a-long-list-of-their-lies-videos/

och om DN nu är en del i propaganda maskinen är det för den statliga, socialdemokratiska, Centerpartistiska eller vems propaganda maskin är det, skall man sätta Fria tider som SDs propaganda maskin då precis som inte rasist men är en propaganda maskin som är enbart riktad för att vara anti SD?

Eller använder du dig av mitt citat enbart för att göra dig lustig?
Citera
2014-12-20, 14:17
Bannlyst
Citat:

Eller använder du dig av mitt citat enbart för att göra dig lustig?
Du vet ju inte vad en talpedagog är och vad de arbetar med och hänvisar till dem som en källa
Citera
2014-12-20, 14:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du vet ju inte vad en talpedagog är och vad de arbetar med och hänvisar till dem som en källa

Så min kommentar rörande att Fox News som far med extrema osanningar gör att jag saknar kunskap rörande vad en talpedagog är för något?

Det jag syftade till rörande att du kan kontakta en talpedagog är att de arbetar med just Tal, språk och kommunikation varav du då får lära dig att vara tydlig när du talar.

Samma sak gäller om du lär dig att tala inför en publik där du får lära dig att läsa på om det du talar om samt vara extra tydlig med vad du menar så att du inte kan misstolkas.

Jag kan hänvisa till vårdguiden rörande Kommunikation om du vill läsa om det men utöver det så är vår diskussion över.

http://www.1177.se/Varmland/Tema/Sex-och-relationer/Relationer/Kommunikation--att-samtala-med-varandra/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in