Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-12-20, 14:37
  #49
Avstängd
Multikulti2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det jag syftade till rörande att du kan kontakta en talpedagog är att de arbetar med just Tal, språk och kommunikation varav du då får lära dig att vara tydlig när du talar.
[/url]
Helt fel du skrev citat "om du vill ha en säkrare hänvisning och källa så kan du alltid kontakta din närmsta skola där de lär ut talepedagogik" slut citat. Det finns bara ett lärosäte i sverige där man lär ut talpedagogik. Det är stockholms universitet. Jag citerar institutionens hemsida citat "det är den enda utbildningen i landet som ger kompetens inom området talpedagogik. " slut citat saledes kan man avvisa din källhänvisning som rapparkalja. Dessutom verkar duhelt missförstatt vad en talpedagog är och vad de jobbar med, och anda uttalar du dig.
Citera
2014-12-20, 15:15
  #50
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det jag syftar till är varför just Björn Söders uttalande rörande samer och Judar ses på som det gör då han använde nation på ett sätt som gav tolkningen att han talade om nation som i land speciellt efter att han rättade sig själv rörande den Arabiska nationen.
Nej. Det är bara de som letar efter fel från SD som tolkar det fel.
Citera
2014-12-20, 15:47
  #51
Medlem
mrmoonlightss avatar
SD vill att vem som helst ska ha rätt att bedriva rennäring. Det faller inte i god jord hos samerna. Det skulle förvåna mig om ni hittar en enda same som öppet stödjer SD.
Citera
2014-12-20, 15:50
  #52
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
SD vill att vem som helst ska ha rätt att bedriva rennäring. Det faller inte i god jord hos samerna. Det skulle förvåna mig om ni hittar en enda same som öppet stödjer SD.

Hur många av oss samer vill bedriva rennäring? Inte många. De flesta av oss är urbaniserade människor. Alla får äga renar i dagsläget, att rennäring fortlever ser jag som en rolig grej så som livgardister som går parad vid stockholms slott. Inte ekonomiskt försvarbart men ett kulturarv att bevara.
Citera
2014-12-20, 15:53
  #53
Avstängd
Multikulti2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
SD vill att vem som helst ska ha rätt att bedriva rennäring. Det faller inte i god jord hos samerna. Det skulle förvåna mig om ni hittar en enda same som öppet stödjer SD.
rennäringen e ju som den är nu odemokratisk ocksa inom den samiska gruppen, och de utan makt som e samer (inga eller fa renar) de e nog positiva till en förändring sa att rättvisa skipas även bland samerna själva
Citera
2014-12-20, 17:00
  #54
Medlem
Vad kallar samerna oss andra som bor i Sverige och inte är same? Icke-same?
Citera
2014-12-20, 21:00
  #55
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Du bekräftade bara det jag sa genom att säga att nation betyder härstamning och släkte på latin så ge dig.
Nej han påtalade att du yrar och uppenbarligen inte har en suck om vad du snackar om ...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback