Ett högklassiskt inlägg av
Ezzelino som vi ju alla vet har ordets gåva.
Men vafan, de flesta liknande inlägg skrivs uppkäftigt och med glimten i ögat. Brer på, flyter ut och underhåller på ett insatt vis. Behöver inte gardera med att det är sarkastiskt, eller ironiskt, eller... Om man inte uppfattar det så är det knappast ditt problem.
Jag spetsar gärna till mina inlägg, inbjuder såklart till attacker eller åtminstone andra åsikter. Sånt är kul. Att diskutera. Tjata. Se saker från nya och olika synvinklar.
Och alldeles uppenbart provocerar det några. Vilket såklart är en fin bonus.
Jag tycker att vi ska fortsätta blanda in kultur, ekonomi, politik, mat och såklart inte minst dryck. Så länge där finns en koppling till Calcio. Snorkigt patetiskt? Jag tycker det är kul. Och det är faktiskt därför som jag skriver i tråden. För att jag tycker att det är kul.
Och visst fan kan det bli pekoraler framåt småtimmarna då Totti eller Gigi Riva hyllas av skönt berusade skribenter. Men vafan det är ju också kul. Våga sticka ut huvudet och göra sig till en måltavla för alla ängsliga jävlar som är upptagna med att tycka rätt och vara hippa. Skiter väl jag i.
Jag kan ge flera exempel av t ex
zach då han i ögonblicket fångar passionen, eller varför inte
Fula Gubbens kommentar i en matchtråd:
”Vucinic är ju den som inte levererat något idag. Ser ut som det är en afton med montenegrinskt svårmod för Mirko, enligt känt manér. Fysiskt är han på plats, men hans själ är uppe i de montenegrinska bergen där hans gamla mor kokar gryta på årets sista lamm och tänker på sin son, fotbollsstjärnan”
(FB) Serie A - omgång 14
Alla förstår. Mitt i prick med en rejäl jävla dos humor.
Ezzelinos inlägg är på samma nivå. Klass!