2014-12-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
text..
(haha fyfan va bitter jag låter men det finns ett tomrum efter F&F la ner som jag oroade mig för länge och ja..detta är alltså Årets Podcast 2014.. sadstuff)
Håller med till 100%, podcast som var ett nytt medie som man satte så mycket förhoppningar till, nu demolerat av denna sörja med två clowner som inte alls fattat vad det handlar om. Nej tror inte det är för sent än, men de har gjort vad de kunnat för att sabotera genren som var så lovande och något helt nytt. Problemet då de själva säger sig vara sveriges största podcast så kommer många ta efter, fy fan. Ännu en chans till något som skulle kunnat utvecklats till något intressant förstört av självförverkligande självupptagna dillentanter. F&F visade vägen sen kom dessa två och sopade igen spåren.
Senast redigerad av retro1234 2014-12-16 kl. 18:55.
Citera
2014-12-17, 08:16
Medlem
Verkar det inte som att även ja-sägarna på sociala medier svalnat lite i sina annars gränslösa hyllningar och strävanden efter att bli uppmärksammade av duon?
Citera
2014-12-17, 20:02
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Verkar det inte som att även ja-sägarna på sociala medier svalnat lite i sina annars gränslösa hyllningar och strävanden efter att bli uppmärksammade av duon?

Jag har också reagerat på det. Podden har ju sakta men säkert gått från två sköna/intressanta snubbar som drar sköna/intressanta historier till en renodlad marknadsföringskanal. Varenda gång de nämner sin föreställning med någon uppdiktad historia om att de "bråkade" bakom scen tex är noga planerad för att i nästa sekund poängtera att de minsann nu ska ge sig ut i landet och BILJETTER FINNS. Lägg till reklamen för "deras" vin (deras etiketter på någon annans flaska) och alla andra produkter och podden börjar likna ett exemplar av tidningen ICON: Ett reklamhäfte med lite halvdant innehåll inslängt.

Jag har tidigare varit ok med reklamen men nu har det nått en skön balans mellan mediokert innehåll och självpromotion. Kan de inte bara skita i att prata om vinet tex. Vem fan bryr sig EGENTLIGEN om att vinhelvetet är "husets vin" på ett par krogar - kul för dem, men knappast något lyssnarna lägger vikt vid.

Visst, givetvis är det bara att sluta lyssna, ingen tvingar mig. Men det är tråkigt då man faktiskt varit ett fan till att se hur det gick.
Citera
2014-12-18, 02:24
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag har också reagerat på det. Podden har ju sakta men säkert gått från två sköna/intressanta snubbar som drar sköna/intressanta historier till en renodlad marknadsföringskanal. Varenda gång de nämner sin föreställning med någon uppdiktad historia om att de "bråkade" bakom scen tex är noga planerad för att i nästa sekund poängtera att de minsann nu ska ge sig ut i landet och BILJETTER FINNS. Lägg till reklamen för "deras" vin (deras etiketter på någon annans flaska) och alla andra produkter och podden börjar likna ett exemplar av tidningen ICON: Ett reklamhäfte med lite halvdant innehåll inslängt.

Jag har tidigare varit ok med reklamen men nu har det nått en skön balans mellan mediokert innehåll och självpromotion. Kan de inte bara skita i att prata om vinet tex. Vem fan bryr sig EGENTLIGEN om att vinhelvetet är "husets vin" på ett par krogar - kul för dem, men knappast något lyssnarna lägger vikt vid.

Visst, givetvis är det bara att sluta lyssna, ingen tvingar mig. Men det är tråkigt då man faktiskt varit ett fan till att se hur det gick.
Det var som fan, mrtowlie är kritisk till podden.

Då vet man att det är illa för grabbarna.

Var f.ö. lite kul att Alex sågade Mauros julskiva stort. Sigge hade nämligen med en av Mauros jullåtar på sin julspellista på Spotify för nåt år sedan.
Senast redigerad av dagsmeja 2014-12-18 kl. 02:26.
Citera
2014-12-18, 03:09
Bannlyst
Jag har återupptagit lyssnandet av denna PODCAST, gillar hur det börjar Skava emellanåt. Det är gnabbigt nu, vintern börjar lämna avtryck i deras röster. Får se när det vänder, också nu börjar en tid där de gjort tillräckligt många avsnitt för att kunna återkoppla historier i varandra. Om de nu är så manusdrivna borde inte det vara något problem som till skillnad från F&FF som är mer spontan enl. utsagor
Citera
2014-12-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregoriuss
Angående otroheten

I artikeln om Alex Schulmans svensexa ,http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article12407325.ab,
nämns det att han under 2 år var tillsammans med Christina Nordhager. Om man luskar i hennes kärleksliv kan man kanske hitta någon som överensstämmer med det som vi redan vet.

Vad jag vet om Christina Nordhager är hon sambo med Messiah Hallberg. Knappast han som är kändisen vi söker. Han lär varit typ 17 och okänd. Hon håller på media på något vis. Är också med i en podcast. Geniförklarat.

Han ska också ha spontangift sig med Olivia Rieke. Hennes kärleksliv kan också vara värt att luska lite i.

Du vet om att i alla olika former så är Messiahs karriär större än Christinas? Du kan inte ta fram någon plattform osv där Christina är större.
Citera
2014-12-19, 17:49
Medlem
dagsmejas avatar
Alex och Sigge tokhyllade kommunisten Dinamarca i senaste avsnittet. Riktigt dåligt avsnitt f.ö.
Citera
2014-12-19, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Alex och Sigge tokhyllade kommunisten Dinamarca i senaste avsnittet. Riktigt dåligt avsnitt f.ö.
ÄR det någon som är Cool vänster-tjej/kvinna så är det ju Dinamarca. Många idioter i vänstersvängen tillsammans med MP. Är ju bara fjantar. Då menar jag fjantar, sopor. Kassa människor utan attityd..

Men Dinamarca är stencool politiskaåsikter åt sidan, hon hyllades väl inte för sina Åsikter per se, heller i avsnittet?
Citera
2014-12-19, 19:14
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
ÄR det någon som är Cool vänster-tjej/kvinna så är det ju Dinamarca. Många idioter i vänstersvängen tillsammans med MP. Är ju bara fjantar. Då menar jag fjantar, sopor. Kassa människor utan attityd..

Men Dinamarca är stencool politiskaåsikter åt sidan, hon hyllades väl inte för sina Åsikter per se, heller i avsnittet?

Hon hyllades för sitt sätt att stå upp mot något hon ogillade(SD).
Men sen vet vi ju deras egna åsikter i ämnet, så det ligger naturligtvis och skvalpar i bakgrunden.

Vi bör nog även ge Sigge Eklund nobelpriset i fysik de närmsta 10 åren, eftersom han vet att tiden började med Big Bang.
Han kan börja med att definiera exakt vad tid är.
Pretensiösa kulturmänniskor med hybris skall inte försöka sig på sånt de inte har en möjlighet att förstå.
Citera
2014-12-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Jaså, så avsnittet var dåligt pga det eller, utveckla gärna dina tankar om du sågar något. Ditt inlägg var även det uruselt. Troligen lättare att skriva en tydlig mening på fb än att producera något begripligt i en timmes podcast. Minuspoäng för dig.
Senast redigerad av retro1234 2014-12-19 kl. 19:47.
Citera
2014-12-20, 00:28
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
fan har bara börjat tänka på manusstyrt allt i podden är och all reklam de gör. för i detta senaste avsnitt snackade alex tex om något cafe och iphone 6. sen nämnde de grand hotel, och i musikhjälpen så auktionerade de ut en natt på grand och biljetter till deras företällning. och alla andra varumärken de nämner under ett avsnitt. är kanske bara paranoid, men känns som de gärna tar emot spons genom att nämna massa företag. de tackar nog inte nej till telefoner o dyllikt. o då ska man ju inte nämna den riktiga reklamen för if och alllt va det är och deras viner, böcker och annat. podden börjar helt klart kännas rätt så trist
Citera
2014-12-20, 09:45
Medlem
Isnatts avatar
Herregud vilket gnäll gnäll gnäll. Att gnälla på reklamen är som att gnälla på reklamen i tv4 och inte fatta att man själv betalat för att slippa reklamen i svt - den fria median, ni vet.
Flashback består enbart av ädla människor som inte skulle tacka ja till en krona i ersättning för att berätta om en produkt, så lätt säljer man sig inte

Klart dom har manus och stödord, så enkelt är det väl inte att sätta sig och prata om olika saker i 1 timme rakt upp och ner, tror det är bättre med manus för dom två herrarna än att dom kommer dit helt blanka och sitter och mumlar om ´'var ställde du bilen?', 'Är Amande ff förkyld äh?' och så vidare.

Höstens podd-trend har varit tjata om reklamen i A&S, gnälla att F&F pratar engelska, dålig är engelskan också - inte alls som en veteabixuppfödd britt inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in