2013-11-06, 14:24
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFrid
Hej,

Jag upplever mycket god ångestdämpande och annan effekt av pregabalin (handelsnamn Lyrica, Pfizer). Problemet är att 50 mg blev 200 mg blev 300 mg blev 400 mg osv. Snart är jag uppe i maxdos 600 mg och kommer säkerligen även där att snart uppleva utebliven effekt. Om jag skulle alternativmedicinera med annan psykofarmaka (benso, antidepressiv medicin el. dyl.) "sålänge", hur lång tid skulle ni bedöma att det tar, innan jag åter har noll tolerans mot pregabalin? Jag står i planerna att lägga upp ett cyklingsschema eftersom jag uppskattar insättningen av läkemedlet så mycket.

2 dagars paus från det, alltså 2 dagar helt utan är lagom.
Citera
2014-02-01, 19:20
Medlem
mr.danafilings avatar
Toleransen går NER relativt fort - och UPP relativt fort.
Ta en hög dos en dag, vänta, eller "trappa ner" under några dagar, och sen kan du göra samma sak igen.
Citera
2014-10-12, 19:33
Medlem
Ja fast jag kunde bli tokskön på 5x 150 sen 10x 150, men det blir jag inte idag fast jaf håller upp i flera veckor... Nu har jag iof ätit Lyrica av & till i flera år... Så jag undrar , hur länge måste jag hålla upp för att få den effekten jag fick ibörjan... Flera månader eller?
Citera
2014-12-19, 17:19
Medlem
ilsk1s avatar
Funkar bäst om man inte tar varje dag. Om man har mor social fobi t.ex. så kan man ta 150 mg en dag 200 nästa dag och 300 dagen efter. Men sedan måste man låta bli resten av veckan.
Då slipper man också den hemska abstinensen.
Och vill man må bra en dag så tar man 600 när man varit utan 4 dagar, då slår det på bra. Men man blir lite sömnig
Citera
2014-12-19, 17:34
Medlem
Spliffmeisters avatar
Rent gift, spolade ner 15 g 99% rent pulber i skithusporslinet..
Citera
2016-02-21, 06:51
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Rent gift, spolade ner 15 g 99% rent pulber i skithusporslinet..

Troligt
Citera
2016-08-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFrid
Hej,

Jag upplever mycket god ångestdämpande och annan effekt av pregabalin (handelsnamn Lyrica, Pfizer). Problemet är att 50 mg blev 200 mg blev 300 mg blev 400 mg osv. Snart är jag uppe i maxdos 600 mg och kommer säkerligen även där att snart uppleva utebliven effekt. Om jag skulle alternativmedicinera med annan psykofarmaka (benso, antidepressiv medicin el. dyl.) "sålänge", hur lång tid skulle ni bedöma att det tar, innan jag åter har noll tolerans mot pregabalin? Jag står i planerna att lägga upp ett cyklingsschema eftersom jag uppskattar insättningen av läkemedlet så mycket.

Senast tog jag 22 st 300 mg-kapslar UTAN ATT KÄNNA ETT SKIT! Jag tar det för att bli handlingskraftig, städa, laga mat, öva gitarr på ett effektivt sätt m.m. Men en kompis till mig sa att efter 1 - 2 veckors uppehåll så är effekten tillbaka igen. HOPPAS han har rätt !!!
Citera
2016-08-20, 20:10
Medlem
Är det någon här som har handlat på www.pregabalin.se ? Tycker att det borde va olagligt då .se ju är en svensk domän? Även om det inte är narkotikaklassat så är det ju receptbelagt. Men de kanske har hittat nåt kryphål i lagen...?
Citera
2016-11-21, 11:58
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalKSKint2
Är det någon här som har handlat på www.pregabalin.se ? Tycker att det borde va olagligt då .se ju är en svensk domän? Även om det inte är narkotikaklassat så är det ju receptbelagt. Men de kanske har hittat nåt kryphål i lagen...?

Bump på denna posten..
Nån som vet något om denna vendorn?
Citera
2023-03-10, 07:50
Medlem
Gammal tråd men testar att skriva och se om någon svarar

Äter Pregabalin mot ångest. Ska äta den varje dag och har gjort det i snart 4 veckor MEN haft dagar under denna tid jag inte ätit en enda tablett. Den funkar bra men som många skriver, det här med toleransen.

Jag är ingen missbrukare och har aldrig varit. Detta är första medicinen jag får mot ångest. Hade samtal med min läkare förra veckan att jag upplevde att jag blev mer tolerant. Han ökade dosen från 450 till 600mg.

Jag måste dock äta mer för att uppnå känslan och lite av det goda ruset. Vissa dagar kommer jag upp i 900-1200mg för att få känslan. Ibland tar jag bara min dos men då är det dagar jag inte får så bra effekt.

Har läst tidigare att ha uppehåll och har skrivit i en annan tråd. Men hur länge ska jag ha uppehåll för att få tillbaka känslan på min dos? Äter jag dessa som jag gör så kommer ju läkaren se att jag äter mer än vad jag ska.

Hur bör jag göra för att få bra effekt ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in