2014-12-19, 15:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Att vara foliehatt handlar inte om tro, det är något man blir och det är inte heller något val utan till slut får man se verkligheten för vad den är. Låt oss säga att du kom på att jorden var platt, du hittade kanterna, då är det inte ett val du gör att bli foliehatt utan det är något du måste bli. Att vara foliehatt handlar om att inte svälja lögner likt ett får. Alla som tror på NASA tex saknar precis allt kritiskt tänkande och har noll källkritik i deras analys. Så lever inte en foliehatt sitt liv utan enbart sektare.

Jag fokuserar på din anti-logik. Dina konspirationsteorier är sekundäre.
Citera
2014-12-19, 15:07
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Utan en ingenjör skulle ett hjärta som vi känner till idag med alla sina komponenter aldrig existera. Jag baserar detta på erfarenheter. Ingen pump som människan har skapat kommit till av sig själv. Alla pumpar som finns har ett syfte och måste därför vara skapta. Inget annat svar ger sanningen förutom en allsmäktig Gud som skapat allt. Alla andra svar är påhitt från människor.

Jag har redan förklarat varför detta resonemang är fel. Du jämför något som har känt ursprung, icke naturligt förekommande pumpar (skapta av människor) med något som har okänt ursprung, naturligt förekommande pumpar (hjärta t.ex.). För att kunna avgöra om en naturligt förekommande pump är skapad så måste du ha en naturligt förekommande pump som inte är skapad. Har du inga referenspunkter så kan inga jämförelser göras.

Logiken i ditt resonemang haltar, utöver detta, enormt. En pump, som inte fyller något syfte, hade självklart aldrig kunnat förekomma genom evolution. Det är alltså inte på något sätt ett argument för att det finns en skapare.
Citera
2014-12-19, 15:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du fortsätter att våldta logik ser jag.

Och vad vet DU om logik?
Citera
2014-12-19, 15:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Utan en ingenjör skulle ett hjärta som vi känner till idag med alla sina komponenter aldrig existera. Jag baserar detta på erfarenheter. Ingen pump som människan har skapat kommit till av sig själv. Alla pumpar som finns har ett syfte och måste därför vara skapta. Inget annat svar ger sanningen förutom en allsmäktig Gud som skapat allt. Alla andra svar är påhitt från människor.

Falsk analogi & argument from ignorance.
Citera
2014-12-19, 15:31
Medlem
Citat:
Du fortsätter att våldta logik ser jag. Vad hade något av det du svarade på med vad jag skrev att göra? Tomten nej, bigfoot möjligtvis annars har någon gjort helt sanslöst fantastiska dräkter, en älv vet jag inte riktigt vad det är så det blir svårt att tro på. Allting började för mig med att avslöja bluffen den 11 september, där och då förändrades världen för oss, då fick man vakna upp och möta konspirationen öga mot öga och det var också den 11 september som sista spiken spikades i vetenskapskistan för där begravde NIST den absoluta sista yttepytte lilla biten legitimitet som vetenskapen hade kvar.

Alla människor får ju göra sitt val, vill man leka struts för att världen är för hemsk så är det fullt förståeligt om än otroligt naivt och barnsligt. Hur många luciferianska false flags skall egentligen behövas för att världen skall vakna brukar jag spontant undra.
Har du avslöjat bluffen 11 september? Bra gjort! Och strutsen är väl du som tror du har svar på allt redan? Saker ingen annan människa är i närheten av att veta har du redan svaret på. Alla frågor som kommer att dyka upp i framtiden har du också svaret på antar jag? "Gud gjorde det" . Undrar vem av oss som har huvudet i sanden.....?
Citera
2014-12-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag har redan förklarat varför detta resonemang är fel. Du jämför något som har känt ursprung, icke naturligt förekommande pumpar (skapta av människor) med något som har okänt ursprung, naturligt förekommande pumpar (hjärta t.ex.). För att kunna avgöra om en naturligt förekommande pump är skapad så måste du ha en naturligt förekommande pump som inte är skapad. Har du inga referenspunkter så kan inga jämförelser göras.

Logiken i ditt resonemang haltar, utöver detta, enormt. En pump, som inte fyller något syfte, hade självklart aldrig kunnat förekomma genom evolution. Det är alltså inte på något sätt ett argument för att det finns en skapare.

En sak trodde jag var underförstådd men tydligen inte! Om du vill ha bevis på Guds existens på de premisser bevis presenteras vad gäller vår egen natur och omgivning så har du så fel så det skriker om det. Du kan glömma att kunna observera, mäta, undersöka, räkna Guds existens. De metoder som används med hjälp av matematik, observation för att konstatera bevis är inte tillämpbart på Gud.

En Gud som skapat detta universum, liv och allt annat kan inte en bristfällig, ohelig, torftig, dödlig människa komma i kontakt med, med hjälp av undersökningar och observationer eller mätningar. Vill man komma i kontakt med Gud är det de inre rummen man ska vända sig till och inte det yttre. Reflektion, tankeverksamhet, känslor och de som hör till det abstrakta eller själslig som kan komma i kontakt med Gud. Detta kommer dock inte ske som en dialog. Det hela handlar om känslor och är subjektiva. När en människa känner att hen är i kontakt med Gud vet hen bara att det är så. Känslan är subjektiv och verklig för vederbörande människa. För en utomstående kan detta aldrig undersökas.
Citera
2014-12-19, 15:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
En sak trodde jag var underförstådd men tydligen inte! Om du vill ha bevis på Guds existens på de premisser bevis presenteras vad gäller vår egen natur och omgivning så har du så fel så det skriker om det. Du kan glömma att kunna observera, mäta, undersöka, räkna Guds existens. De metoder som används med hjälp av matematik, observation för att konstatera bevis är inte tillämpbart på Gud.

En Gud som skapat detta universum, liv och allt annat kan inte en bristfällig, ohelig, torftig, dödlig människa komma i kontakt med, med hjälp av undersökningar och observationer eller mätningar. Vill man komma i kontakt med Gud är det de inre rummen man ska vända sig till och inte det yttre. Reflektion, tankeverksamhet, känslor och de som hör till det abstrakta eller själslig som kan komma i kontakt med Gud. Detta kommer dock inte ske som en dialog. Det hela handlar om känslor och är subjektiva. När en människa känner att hen är i kontakt med Gud vet hen bara att det är så. Känslan är subjektiv och verklig för vederbörande människa. För en utomstående kan detta aldrig undersökas.

Så är det. När en människa känner att hen är i kontakt med gud så känner hen att hen är i kontakt med gud. Detta har dock inget med det verkliga sakförhållandet att göra.
Citera
2014-12-19, 15:51
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Då finns alltså inga bevis. Bra att vi utrett det till sist.

Citat:

Svammel och hittepå. Det är du som sätter upp reglerna för vad en gud är och att vi små korkade primater inte kan förstå, det betyder inte det har någon som helst bäring på verkligheten.

Det finns folk som vet att de är förföljda av SÄPO, den 80-åriga damen i grannlägenheten och rysk maffia också. Det kallas schizofreni. Din subjektiva upplevelse av vad du vet har alltså ingen som helst bäring på vad som är objektivt sant.
Citera
2014-12-19, 15:53
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Se klippet och svara på frågan om hur hjärtat har kommit till? Ett resultat av evolution? Innebär det inte då att hjärtat måste ha sett annorlunda ut en gång i tiden? Om det har gjort det, har det då kunnat utföra samma arbete som nu? Öppna ögonen och var din herre tacksam.

Jag har skapat de osynliga väsenden och människorna enbart för att de skall [känna Mig och] dyrka Mig."

(Koranen 51:56)

"Vi ska visa de Våra tecken vid horisonten och inom dem själva, ända till dess (uppenbarelsens) sanning står klar för dem! Är det inte nog för dem (att veta) att din Herre är vittne till allt som sker!"

(Koranen 41:53)
Samma tramsfrågor som blivit bevisade om och om igen allt från ögat, örat, lever hemaglibin immunförsvaret osv osv det är bara en till i raden av idiotfrågor om kroppsdelar där troende gång på gång försöker hitta en kroppsdel där vetenskapen går bet. Ibland tycker man det borde vara lag på att man var tvungen att meddela sin arbetsgivare om man är troende så man kunde sålla ut de värsta idioterna redan vid anställningsintervjun.

Vad fan ägnade du dig åt på biologilektionerna i skolan som vi betalade för?
Människor som du är en skam att ni fått avgångsbetyg när ni när så korkade åsikter.

Och som ett brev på posten kommer ett idiotiskt citat från en sagobok med...
Vad fan har vi för att ta hit sådana dårar som dig, ge er skydd, ge dig en bortkastad utbildning där du ändå väljer att dra upp den skit som en gång tvingade din familj att flytta hit?

Tur att andra partier än SD har börjat prata om att strypa invandringen nu så man kan rösta så vi slipper importera mer dårar som dig än de kristna dårarna vi redan har.

Bara skäms på dig.
Citera
2014-12-19, 15:58
Medlem
Citat:
Då finns alltså inga bevis. Bra att vi utrett det till sist.

Svammel och hittepå. Det är du som sätter upp reglerna för vad en gud är och att vi små korkade primater inte kan förstå, det betyder inte det har någon som helst bäring på verkligheten.

Det finns folk som vet att de är förföljda av SÄPO, den 80-åriga damen i grannlägenheten och rysk maffia också. Det kallas schizofreni. Din subjektiva upplevelse av vad du vet har alltså ingen som helst bäring på vad som är objektivt sant.

Så förhåller det sig inte! Du får ett klipp som förklarar hur perceptionen fungerar och ger du max mindre än 5 min åt att se detta klipp förstår du bättre. Handlar visserligen om färger och om vi människor ser samma färg osv. Men det förklarar hur hjärnan och den subjektiva världen fungerar.

https://www.youtube.com/watch?v=evQsOFQju08
Citera
2014-12-19, 16:00
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Så förhåller det sig inte! Du får ett klipp som förklarar hur perceptionen fungerar och ger du max mindre än 5 min åt att se detta klipp förstår du bättre. Handlar visserligen om färger och om vi människor ser samma färg osv. Men det förklarar hur hjärnan och den subjektiva världen fungerar.

https://www.youtube.com/watch?v=evQsOFQju08

Jag har varken tid eller lust att kolla på någon youtube-video med trams. Faktum kvarstår, din subjektiva upplevelse har ingenting att göra med vad som är objektivt sant.
Citera
2014-12-19, 16:09
Medlem
Citat:
Jag har varken tid eller lust att kolla på någon youtube-video med trams. Faktum kvarstår, din subjektiva upplevelse har ingenting att göra med vad som är objektivt sant.

subjektiva upplevelser är det enda sättet att beskriva Gud. Objektivitet är otillämpbart här. Om du träffar en människa som aldrig känner smärta och aldrig känt smärta. Kan du på ett objektivt sätt få människan att känna hur smärta känns? Du kan förklara alla kemiska reaktioner som händer i kroppen, hur hjärnan sänder signaler för att varna, att det är något negativt och förklara känslan i minsta detalj. Men du kan aldrig få människan att känna smärtan. Det kallas för subjektivt.

När en läkare frågar patienten om hen har ont. Kan patienten svara på olika sätt: måttligt ont, mycket ont, outhärdligt ont. Läkaren kan sätta sig in i patientens känslor men endast baserad på sina egna erfarenheter. Läkaren kan aldrig veta eller känna hur smärtan verkligen känns hos patienten. Detta har underlättats något idag. Idag får patienterna skatta sin smärta men siffror 1 till 10 tex men det säger fortfarande inget om hur patienten verkligen känner smärtan.

Att leka med ord och meningar från er sida hjälper er inte så mycket. Verkligheten hinner ikapp lögnen och jag tror definitivt inte att Gud behandlar troende människor på samma sätt som icke-troende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in