2014-12-19, 14:47
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag har gjort det. Se bara på hjärtats anatomi. Här det här klippet visar de olika beståndsdelarna. Förundras du inte över vilken ingenjör skaparen måste vara för att skapa nåt som hjärtat som fungerar utan att smörjas, skiftas, osv.

https://www.youtube.com/watch?v=qmpd82mpVO4

Erkänn skaparen och var honom tacksam. Din uppgift på jorden är endast för att du ska veta att han existerar och om du vänder dig bort från det innebär det att du vänder dig bort från din uppgift som Gud skapade dig för.

Det finns inte ens någonting som liknar bevis i det du presenterar. Du tycker, baserat på absolut ingenting, att ett hjärta måste vara skapat. Förstår du helt seriöst inte att det finns noll logik i ditt resonemang?
Citera
2014-12-19, 14:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Kräver man bevis över saker där bevis aldrig kommer komma fram så man inte öppen utan tvärtom totalt intellektuellt cementerad.

Ta du nu bara ansvaret för din egen bevisbörda.
Citera
2014-12-19, 14:50
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Se klippet och svara på frågan om hur hjärtat har kommit till? Ett resultat av evolution? Innebär det inte då att hjärtat måste ha sett annorlunda ut en gång i tiden? Om det har gjort det, har det då kunnat utföra samma arbete som nu? Öppna ögonen och var din herre tacksam.

Jag har skapat de osynliga väsenden och människorna enbart för att de skall [känna Mig och] dyrka Mig."

(Koranen 51:56)

"Vi ska visa de Våra tecken vid horisonten och inom dem själva, ända till dess (uppenbarelsens) sanning står klar för dem! Är det inte nog för dem (att veta) att din Herre är vittne till allt som sker!"

(Koranen 41:53)

Jag är inte evolutionsbiolog, så jag har inget svar på hur hjärtat tros ha utvecklats och från vad. Det är inte säkert att en evolutionsbiolog har det heller, men det gör inte att svaret blir "gud". Som sagt så många gånger förut, argument from ignorance.

Däremot kan jag säga att rent generellt om hjärtat, att det inte nödvändigtvis måste haft samma eller ens en liknande funktion i sitt förstadie. Du sätter upp falska premisser.
Citera
2014-12-19, 14:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du kan presentera så mycket fakta du orkar, men sättar du dessa fakta i ett anti-logisk sammanhang (som du konstant gör) kommar du ändå ingenvart.

Citat:
Jag har studerat och varit där själv för jag litar inte på andra.

I relation till min kommentar: Goddag ... yxskaft.

Citat:
Du däremot har inga egna tankar

Jodå; om din anti-logik.

Citat:
så du förstår inte det där,

Finns inte mycket att "förstå" i anti-logik.

Citat:
du njuter av att vara ett lättlurat får som lyssnar på andra,

Strawman.

Citat:
helt oförmögen att föra ett eget resonemang,

Jag kan plocka isär din anti-logik.

Citat:
inte någon av dina tankar är dina.

Jo.

Citat:
Lucifers lilla hantlangare.

Trams.

Citat:
Inte ofta man ser någon så indoktrinerad som du är.

Strawman.
Citera
2014-12-19, 14:54
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Man byter ut den riktiga guden mot gudar som pengar och vetenskap, lucifers knep äro många. Man ser till att människor tappar kontakten med naturen och bosätter sig i storstäder för att kunna roffa åt sig land så mer eller mindre samtliga storstadsbor är livegna om något skulle hända och tappar man kontakten med naturen tappar man kontakten med sig själv och därmed allt som är riktigt. Man talar inte om gud i skolan utan där talas det bara om div satanistiska teorier likt evolutionsteorin. Lucifers ritualer och symboler ser vi dessutom varje gång vi slår på tv för att njuta av maktens bröd och skådespel. Vi i väst är ju totalt spirituellt döda och jag tror inte som ni att allt bara är en slump, det är jag lite för bildad för att tro.
Ateism innebär att man inte tror på Gud. Hur får du det till att innebära allt det där?
På vad grundar du din tro på Lucifer?
Avsaknad om utbildning om ex. kristendom innebär inte indoktrinering till ateism. Det sagt så finns det faktiskt religionskunskap i grundskolan.

Citat:
Satanisterna. Dom som styrde Egypten, Babylon, Romarriket, Sumererna osv osv och numera styr oss med järnhand. Dom gör allt för att för att vi inte skall tro på gud samtidigt som dom tror på lucifer.
Nepp löneslav är man varken man vill eller inte 2014, ingen kommer undan och frivilligt slaveri finns inte. Vissa kanske har fått för sig att dom faktiskt vill slava för smulor för andra men det är bara tung tung hjärntvätt som då talar.
Aha. Satanisterna. Satanisterna som styrde riken som föregick kristendomen och judendomen. Bra jobbat.
Citera
2014-12-19, 14:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-
Hej,
Vad finns för evidens att Gud inte existerar?

Samma evidens som man kan räkna med då någonting inte existerar.
Citera
2014-12-19, 14:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Glaset är halvfullt eller halvtomt. beror på betraktaren och hur denne tolkar det. Jag ser det hela som att Gud i en evighet skapat och skapat, universum och liv som vi känner till är en del av Guds skapelse men även i detta universum på denna jord har Gud skapat andra varelser innan vi skapades. Gud skapar ständigt vad Gud vill. Vår uppgift är att vi ska veta om hans existens, i gengäld har vi fått livets gåva.

Gud har skapat oss för att vi ska dyrka honom. EGO. Har väl inget med halvfull eller halvtom flaska att göra.

Sedan kan man ju också fråga sig, om det enda han vill är att bli dyrkad så kanske han skulle presentera sig först. Gärna på ett sätt som inte kan missuppfattas eller "tolkas".
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Förundras du inte över vilken ingenjör skaparen måste vara för att skapa nåt som hjärtat som fungerar utan att smörjas, skiftas, osv.

Vilken "skapare"?

Citat:
Erkänn skaparen och var honom tacksam.

Varför?

Citat:
Din uppgift på jorden är endast för att du ska veta att han existerar och om du vänder dig bort från det innebär det att du vänder dig bort från din uppgift som Gud skapade dig för.

Belägg, tack.
Senast redigerad av Bogomil 2014-12-19 kl. 15:07.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Alltså finns det inga gränser för vad du tror på? Tomten? Bigfoot? Älvor? Jag menar , du som både är öppen och inte kräver bevis.... Det enda jag tror på är troll,för det finns bevis för sådana!

Du fortsätter att våldta logik ser jag. Vad hade något av det du svarade på med vad jag skrev att göra? Tomten nej, bigfoot möjligtvis annars har någon gjort helt sanslöst fantastiska dräkter, en älv vet jag inte riktigt vad det är så det blir svårt att tro på. Allting började för mig med att avslöja bluffen den 11 september, där och då förändrades världen för oss, då fick man vakna upp och möta konspirationen öga mot öga och det var också den 11 september som sista spiken spikades i vetenskapskistan för där begravde NIST den absoluta sista yttepytte lilla biten legitimitet som vetenskapen hade kvar.

Alla människor får ju göra sitt val, vill man leka struts för att världen är för hemsk så är det fullt förståeligt om än otroligt naivt och barnsligt. Hur många luciferianska false flags skall egentligen behövas för att världen skall vakna brukar jag spontant undra.
Citera
2014-12-19, 14:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Man byter ut den riktiga guden mot gudar som pengar och vetenskap, lucifers knep äro många. Man ser till att människor tappar kontakten med naturen och bosätter sig i storstäder för att kunna roffa åt sig land så mer eller mindre samtliga storstadsbor är livegna om något skulle hända och tappar man kontakten med naturen tappar man kontakten med sig själv och därmed allt som är riktigt. Man talar inte om gud i skolan utan där talas det bara om div satanistiska teorier likt evolutionsteorin. Lucifers ritualer och symboler ser vi dessutom varje gång vi slår på tv för att njuta av maktens bröd och skådespel. Vi i väst är ju totalt spirituellt döda och jag tror inte som ni att allt bara är en slump, det är jag lite för bildad för att tro.

Falsk dikotomi.

Citat:
Satanisterna. Dom som styrde Egypten, Babylon, Romarriket, Sumererna osv osv och numera styr oss med järnhand. Dom gör allt för att för att vi inte skall tro på gud samtidigt som dom tror på lucifer.
Nepp löneslav är man varken man vill eller inte 2014, ingen kommer undan och frivilligt slaveri finns inte. Vissa kanske har fått för sig att dom faktiskt vill slava för smulor för andra men det är bara tung tung hjärntvätt som då talar.

Belägg, tack.
Citera
2014-12-19, 15:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Se klippet och svara på frågan om hur hjärtat har kommit till? Ett resultat av evolution? Innebär det inte då att hjärtat måste ha sett annorlunda ut en gång i tiden? Om det har gjort det, har det då kunnat utföra samma arbete som nu? Öppna ögonen och var din herre tacksam.

Vilken "herre"?

Citat:
Jag har skapat de osynliga väsenden och människorna enbart för att de skall [känna Mig och] dyrka Mig."

(Koranen 51:56)

"Vi ska visa de Våra tecken vid horisonten och inom dem själva, ända till dess (uppenbarelsens) sanning står klar för dem! Är det inte nog för dem (att veta) att din Herre är vittne till allt som sker!"

(Koranen 41:53)

Ditt koranviftande är bara löjligt.
Citera
2014-12-19, 15:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Glaset är halvfullt eller halvtomt. beror på betraktaren och hur denne tolkar det. Jag ser det hela som att Gud i en evighet skapat och skapat, universum och liv som vi känner till är en del av Guds skapelse men även i detta universum på denna jord har Gud skapat andra varelser innan vi skapades. Gud skapar ständigt vad Gud vill. Vår uppgift är att vi ska veta om hans existens, i gengäld har vi fått livets gåva.

Men du förstår tydligen inte skillnaden mellan "faith" och "facts".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in