2014-12-19, 10:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Haha jag har förklarat så vad skall jag göra åt er svagbegåvning? Jag vet inte hur mycket mer tydlig det går att bli och dumma ner mer går helt enkelt inte.
Om evolutionen totalt avstannat för 12000 år hur kan ni då tala om evolution?
Vem säger att evolutionen avstannat?
Igen, vad har jägarsamhällen för samband med evolutionsteorin?

Citat:
Han som sa´t han var´t.
I det här fallet, ja. Från start har du uppvisat alla tecken på dunning kruger tillsammans med en enorm okunskap i ämnena du diskuterar.

Citat:
Nej du hade fel och ställde en fråga likt "vet du skillnaden mellan mjölk och grädde" och därmed visade du tydligt att du inte ens börjat förstå. Det är samma sten och ytlagret på toppen som är kvar hos the great one är marmor så detta är ingen diskussion utan jag som säger åt dig vad som gäller, jag har hållit en bit av marmorn i min hand, har du? Nej precis så lär dig lyssna på sådana som kan arkeologi och sitt inte på wiki och tror att du kan lära mig nåt, måste du ju förstå hur bara rakt igenom komiskt det blir för mig.
Menar du att det inte är någon skillnad mellan mjölk och grädde?
Det är ingen som hävdar att det på pyramiderna är marmor. Det är kalksten, aka "limestone". De två olika stensorterna har samma grundmaterial men skapas genom olika processer.
Min poäng var att du helt enkelt har fel men vägrar erkänna det.
Det är även sant att de stora tunga stenblocken på 100 ton du pratade om är granit och fanns nära gravarna. Du trodde att hela pyramiden var gjorda av så tunga block. Du har haft så många fel att du måste skämmas.
Nu när vi konstaterat att du haft fel så finns det ingen mer mening med att diskutera pyramider då det är ruggigt långt off topic om du inte kan demonstrera att det har något med någon gud att göra.
Utöver det väntar jag ännu på din förklaring på vad jägarsamhällen har med evolutionsteorin att göra.
Citera
2014-12-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur vet du att inget annat än en skapare kan ligga bakom människokroppen? Vilka andra människokroppar , som inte är skapade av din gud , jämför du med när du kommer fram till att allt är perfekt?
Men vi har inga andra alternativ. Antingen en skapare eller den i det här fallen människokroppen har kommit till av en slump. Finns inte ett tredje alternativ och det vet du också innerst inne. Vi vet inte är inget svar. Det vet du också
Citera
2014-12-19, 10:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Men vi har inga andra alternativ. Antingen en skapare eller den i det här fallen människokroppen har kommit till av en slump. Finns inte ett tredje alternativ och det vet du också innerst inne. Vi vet inte är inget svar. Det vet du också
Trams.
Svara på frågan vad personen hette som först kom till Sverige?
Citera
2014-12-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"Magi!" är inte heller ett svar.

Slumpen är inte ett svar på samma merit. Slump är bara en förenkling av "faktorer vi inte känner till". Det finns ingen slump på riktigt.

Alltså finns inget svar (nu) och hittar man på ett bara för att slippa frågan är man oärlig. Därför är jag ateist.

Men vad är det med magi och människor. Vi har alltid fascinerats av magi. Det här handlar inte om magi. Är det så konstigt att det existerar en oändlighet som har makt och kunskap att skapa tid och rum och i de skapa liv på olika nivåer vissa mindre intelligenta och andra former mer avancerade? Jag ser inga konstigheter med det. Hur kan ni göra det? Förklara gärna. Se du också på människokroppens anatomi och kolla hur komponenterna ser ut. Kom med ett annat svar än Gud. ''vi vet inte är inget svar''
Citera
2014-12-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Trams.
Svara på frågan vad personen hette som först kom till Sverige?

Vad personen hette har ingen betydelse. Vi vet med säkerhet att det har funnits en tid då Sverige var tömt på människor och det kom en eller flera personer samtidigt FÖRST till det här landet. Någon måste ha kommit först. Urbota dumt resonemang.

Gud var först. Vi behöver inte identifiera namnet på skaparen som skapade alltet på samma sätt som vi inte behöver identifiera namnet på första människan som kom till Sverige.
Citera
2014-12-19, 11:07
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vad personen hette har ingen betydelse. Vi vet med säkerhet att det har funnits en tid då Sverige var tömt på människor och det kom en eller flera personer samtidigt FÖRST till det här landet. Någon måste ha kommit först. Urbota dumt resonemang.

Gud var först. Vi behöver inte identifiera namnet på skaparen som skapade alltet på samma sätt som vi inte behöver identifiera namnet på första människan som kom till Sverige.
Konstaterar att du fegt undviker svara på frågan vad personen hette.

Vilken clown du är.
Citera
2014-12-19, 11:09
Medlem
Citat:
Konstaterar att du fegt undviker svara på frågan vad personen hette.

Vilken clown du är.
Vad är poängen du vill göra är? Varför är det väsentligt att veta vad första människan som kom till Sverige hette? I det här sammanhanget har det ingen betydelse. Om du själv inte inser det tycker jag synd om dig å dina vägnar.
Citera
2014-12-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Varken stavfel eller felaktig kommatering så svårt att veta vad du yrar om här. Nope det är lucifer och indoktrinering som gjort dig till ateist. Ingen människa kommer personligen till slutsatsen att man är ett tämligen värdelöst djur, det måste man sedan tidigare ålder hjärntvätta folk för att dom skall tro på.
Har man inte funderat på frågan varför vi är här, starten av evolutionsteorin och big bang så förstår jag ännu en gång inte vad man gör här.

Precis som dina slutsatser förblir naiva och barnsliga. Sluta vara rädd någon gång kanske hade varit något? Kanske det kan bli folk av dig med menar jag så att du kanske efter en sisådär 30000 inlägg börjar förstå hur en diskussion och ett diskussionsforum skall funka. För det gör du uppenbarligen inte. Du frågade mig typ 10 gånger vad posten hade med gud att göra, för att du inte förstår bättre men sen att du själv har en typ 96% ot poster i tråden har du inte självinsikt nog för att förstå.

Ja det är säkert därför du inte vågar svara och är aspie ateist 32 i ordningen som verkligen är helt oförmögen att driva ett eget resonemang. Prata inte om arkeologi när det går över ditt förstånd. Pajas verkligen.
Så ateist blir man för att man tycker livet är värdelöst? Jag har inte blivit indoktrinerad till ateism. Vi pratade aldrig om någon gud i min barndom. Ingen sa till mig att gud finns och ingen sa att gud inte finns. Dom försökte lura i mig att tomten fanns , men det genomskådade jag ganska tidigt.
Citera
2014-12-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så ateist blir man för att man tycker livet är värdelöst? Jag har inte blivit indoktrinerad till ateism. Vi pratade aldrig om någon gud i min barndom. Ingen sa till mig att gud finns och ingen sa att gud inte finns. Dom försökte lura i mig att tomten fanns , men det genomskådade jag ganska tidigt.

Oj vad smart du var som genskådade tomten.
Citera
2014-12-19, 11:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vad är poängen du vill göra är? Varför är det väsentligt att veta vad första människan som kom till Sverige hette? I det här sammanhanget har det ingen betydelse. Om du själv inte inser det tycker jag synd om dig å dina vägnar.
Poängen är att du inte vet det.
Därför är ditt resonemang på dagisnivå.
Citera
2014-12-19, 11:23
Medlem
Citat:
Men vad är det med magi och människor. Vi har alltid fascinerats av magi. Det här handlar inte om magi. Är det så konstigt att det existerar en oändlighet som har makt och kunskap att skapa tid och rum och i de skapa liv på olika nivåer vissa mindre intelligenta och andra former mer avancerade? Jag ser inga konstigheter med det. Hur kan ni göra det? Förklara gärna. Se du också på människokroppens anatomi och kolla hur komponenterna ser ut. Kom med ett annat svar än Gud. ''vi vet inte är inget svar''
Känns det jobbigt för dig personligen att säga "jag vet inte" . Är det därför du hittar på egna svar?
Såklart kan man svara "jag vet inte",men tyvärr måste man vara ärlig för att göra det.
Och det är jättekonstigt att det existerar en oändlighet som har makt och kunskap att skapa liv. Och drar man det ännu längre,som vissa troende gör , och säger att den oändligheten är Gud så blir det ännu konstigare. Och ännu värre blir det om man säger att den guden har en massa omoraliska (enligt oss människor) lagar att följa.
Citera
2014-12-19, 11:24
Medlem
Citat:
Poängen är att du inte vet det.
Därför är ditt resonemang på dagisnivå.

HAHA, men vad har det någonsin med det vi diskuterar att göra? Jag vet inte vad mina förfäder hette bara 4 generationer tillbaka. Jag vet inte vad mitt blivande barn kommer heta, jag vet inte vad min farfars far dog av. Jag vet inte vad du heter, jag vet inte om du är tjej eller kille. Men vad har det någonsin med det vi diskuterar att göra?

Du säger att jag diskuterar på dagisnivå men samtidigt inser du inte hur urbota dålig du är i ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in