2014-12-16, 23:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Du verkar ha en dålig analytisk förmåga. Detta sker under två veckor och ponera att du var i Berts sits och du kanske inte får en fru som du är attraherad av. Klart att det blir tufft. Han säger själv på sin blogg att han är blyg, även det kan påverka lite. Men jag skulle inte heller vilja gosa med någon jag inte tycker är snygg.

Så jävla ful är hon inte. Om man gifter sig kan man väl åtminstone sova bredvid den personen. Hon luktar knappast hästskit. Jag kan inte göra en bättre analys av det lilla jag sett. Något är uppenbarligen fel med honom. Man måste kunna röra sin eventuella livspartner även om man inte känner sig förälskad. Eller är det en för stor uppoffring att göra trots att man ingått ett äktenskap och visste från början vad det handlade om? Pågår experimentet endast i 4 veckor kan man inte fitta sig sådär när halva tiden gått. Kom igen.
Citera
2014-12-16, 23:48
Moderator
Carlboms avatar
Har någon ens fått ett handjobb 2 veckor in i experimentet? Helt sjukt om ingen känt för att få krypa på hålet åtminstone lite grann vid det här laget. I så fall är gänget mer rubbat än jag först trodde.
Citera
2014-12-17, 03:12
Medlem
_jss avatar
Så fin tjej Emily verkar vara. Hon vågar ge sig hän, tycker hon verkar vara öppen och mysig.
Ellen är ju faktiskt också jättesöt när hon ler, synd bara att Bert inte verkar ge henne så många tillfällen till det...
Tina däremot, så jävla icke-uppskattande när Mikael synkade blomsterbudet med skypen... En superromantisk sak ju, en vanlig människa skulle ju ha smält!
Citera
2014-12-17, 10:12
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Har någon ens fått ett handjobb 2 veckor in i experimentet? Helt sjukt om ingen känt för att få krypa på hålet åtminstone lite grann vid det här laget. I så fall är gänget mer rubbat än jag först trodde.

De enda som inte har haft sex så här långt är förmodligen Bert och Ellen.
Citera
2014-12-17, 10:26
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _js
Så fin tjej Emily verkar vara. Hon vågar ge sig hän, tycker hon verkar vara öppen och mysig.
Ellen är ju faktiskt också jättesöt när hon ler, synd bara att Bert inte verkar ge henne så många tillfällen till det...
Tina däremot, så jävla icke-uppskattande när Mikael synkade blomsterbudet med skypen... En superromantisk sak ju, en vanlig människa skulle ju ha smält!

Ja, Emily sa väldigt bra saker och hon höjdes i attraktionsgrad ett snäpp hos mig. Det enda mörka molnet är Mathias uttalande att han "saknar pirret", helt onödigt att ta upp i detta stadium då det gör Emily orolig. Han behöver dock mer tid för sig själv, något de borde prata om.

Värre är det för Tina och Mikael. Hennes kattfetisch skrämmer bort de flesta män. Hon behöver tagga ner sig och öppna upp.

Jag gillar Ellen. Men Bert är katastrofal då han inte klarar att ta initiativ fysiskt. Är han smygbög?

Ett frågetecken vad gäller "experterna". Var detta den bästa matchningen de kunde hitta? Jag funderar på om inte många villiga deltagare hoppade av när de fick veta kravet om giftermål och att experterna då valde att para ihop de fåtal som blev över.
Citera
2014-12-17, 10:38
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Och vem är Rickard?

"Rickard" heter visst Mathias. Idrottsläraren.
Citera
2014-12-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Så jävla ful är hon inte. Om man gifter sig kan man väl åtminstone sova bredvid den personen. Hon luktar knappast hästskit. Jag kan inte göra en bättre analys av det lilla jag sett. Något är uppenbarligen fel med honom. Man måste kunna röra sin eventuella livspartner även om man inte känner sig förälskad. Eller är det en för stor uppoffring att göra trots att man ingått ett äktenskap och visste från början vad det handlade om? Pågår experimentet endast i 4 veckor kan man inte fitta sig sådär när halva tiden gått. Kom igen.

Jag hade en knepig bild av Bert också tills att jag läste hans blogg. Men inte fan går man ut och säger att det är något fel på honom. Då är man inte riktigt skärp, men framförallt ouppfostrad.

Sen är det inte upp till dig att bestämma om Bert ska vara attraherad av Ellen eller inte. Jag kan säga att hon inte faller mig i smaken och tror inte det skulle ändras om jag lärde känna henne. Men du får tycka att hon är söt om du vill. Jag klandrar dig inte. Alla tycker olika.

Innan jag läste hans blogg drog jag slutsatsen att han inte tyckte hon var snygg, det framkom sedan i serien då han säger att han saknar attraktion och det gör mycket. Situationen är unik, i verkliga livet håller vi inte på med folk vi saknar attraktion av ( om inte alkohol är inblandat :P). Visst kanske han kan sova i samma säng, det är lite underligt, det kunde han offra. Dock har hon en väldigt liten säng. Så det styrker agerandet dessutom att han låg på madrass.

Dock kan man inte säga att det är något fel på honom, gå in och läs hans blogg så får du lite kött på benen. Men i fortsättningen tycker jag du ska tona ner din ton och antaganden om du inte vill framstå som en outbildad pundare.
Senast redigerad av Rolle55vakt 2014-12-17 kl. 10:45.
Citera
2014-12-17, 11:20
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Jag hade en knepig bild av Bert också tills att jag läste hans blogg. Men inte fan går man ut och säger att det är något fel på honom. Då är man inte riktigt skärp, men framförallt ouppfostrad.

Sen är det inte upp till dig att bestämma om Bert ska vara attraherad av Ellen eller inte. Jag kan säga att hon inte faller mig i smaken och tror inte det skulle ändras om jag lärde känna henne. Men du får tycka att hon är söt om du vill. Jag klandrar dig inte. Alla tycker olika.

Innan jag läste hans blogg drog jag slutsatsen att han inte tyckte hon var snygg, det framkom sedan i serien då han säger att han saknar attraktion och det gör mycket. Situationen är unik, i verkliga livet håller vi inte på med folk vi saknar attraktion av ( om inte alkohol är inblandat :P). Visst kanske han kan sova i samma säng, det är lite underligt, det kunde han offra. Dock har hon en väldigt liten säng. Så det styrker agerandet dessutom att han låg på madrass.

Dock kan man inte säga att det är något fel på honom, gå in och läs hans blogg så får du lite kött på benen. Men i fortsättningen tycker jag du ska tona ner din ton och antaganden om du inte vill framstå som en outbildad pundare.

Jag antar och spekulerar hur mycket jag vill. Detta är bilden jag får av Bert, även om jag kan hålla med om att underlaget för min bedömning är i tunnaste laget. Jag får känslan av att han bär på något mycket tungt från sin barndom som han behöver reda ut. Sen kanske mina aningar visar sig grundlösa då produktionsbolagen givetvis har en tendens att vinkla saker och ting åt det håll de vill.

Edit: När jag skriver att något måste vara fel på honom så menar jag inte att han är en dålig människa på något sätt. Ser att det kan uppfattas så. Menar mer att han hämmas i sitt liv och utveckling av något som han behöver lösa. Där är felet. Att han är snäll, trevlig och duktig på mycket tvivlar jag inte en sekund på.
Senast redigerad av Carlbom 2014-12-17 kl. 11:31.
Citera
2014-12-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
"Rickard" heter visst Mathias. Idrottsläraren.

Emily och Mathias är det par jag tror mest på. Känns som de passar bra ihop. Det två andra paren förstår jag ingenting av.
Citera
2014-12-18, 10:18
Medlem
katzensvanss avatar
Jag kollar på programmet med skräckblandad förtjusning. Känns som ett riktigt sjukt experiment med riktigt dåligt upplägg men men.. intressant att läsa allas tolkningar och tankar här!

Vad gäller Bert och Ellen så ser det verkligen krystat ut. Jag kan på ett sätt förstå Berts ovilja att vara fysisk, men att kanske lägga handen på varandra ibland för att visa att man bryr sig/tycker om den andra är ju aldrig fel. Det gäller ju för både i vänskaps och kärleksrelationer. Åtminstone att det ska få lov att ske utan att det blir några konstigheter. Men så är ju det är experimentet också väldigt konstigt så vanligt rim och reson trillar förmodligen ut genom fönstret. Sedan syns det även tydligt på Ellens kroppsspråk att hon drar sig undan. Hennes kroppsspråk är raka motsatsen till öppet och välkomnande. Hon kanske har lätt för beröring och att visa känslor och kärlek i vänskapsrelationer, men svårare i kärleksrelationer. Märkligt att de parar ihop två med samma problematik, men samtidigt verkar de ändå klicka någorlunda. Även om det bara är på ett vänskapligt plan.

Tina och Mikael gör mig väldigt förvirrade. De båda verkar vara av samma lite småtråkiga och stela slag, även om Tina kanske trumfar Mikael. Därför tänker jag att de kanske kan passa ihop. Men att para ihop någon som vill ha barn med någon som kanske inte vill (och kanske inte kan) få barn känns inte jätte lyckat. När blombuketten vandrade in genom dörren tänkte jag att nu för en gångs skull lär ju kvinnan visa lite känsla och glädje.. men nej..
Tänker också att Mikael kanske är lite för mesig för henne.

Mattias och Emelie är nog den största katastrofen enligt mig. Jag tycker det syns så tydligt hur han lider av att hon sitter som klistrad på honom. Att hon inte verkar uppfatta detta är ganska oroande. Att inte terapeuten reagerade på detta var verkligen märkligt. Riktigt kasst faktiskt. När terapeuten frågade Mattias hur han känner när Emelie kommer fram och vill pussas och kramas och daltas och han svarade "rädd" ville jag mest sjunka genom golvet. Ett sånt fantastiskt dåligt standardsvar och att terapeuten inte snappade upp det är fanimej riktigt illa.
Min känsla är att Mattias har låtit sig flängas med i Emelies väldigt överdrivet fysiska rosa kärleksbubbla utan att riktigt fundera över vad han själv vill och känner. Emelie verkar vara en jätte bra tjej, men hon borde verkligen tagga ner lite och låta honom andas och komma till henne ibland också.
Citera
2014-12-19, 08:28
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulbadanka
Min man tyckte att parterapeuten såg ut som Dee Snider (sångaren i Twisted Sister).

Eller hur!!!

Hon är absolut den personen i serien som jag MEST undrar över

Hon har ju JÄTTE behov själv att bli sedd och hon gör ALLT för det.

SE MIG !
Citera
2014-12-19, 12:57
Medlem
Bert pratar om att han inte har lust eller behov av att vara fysisk. Vad menar han egentligen? Låter som han skulle behöva gå i terapi istället för att gifta sig med en helt främmande person. Det är ju otroligt stelt mellan dem om man jämför med dem andra två paren. Känns för övrigt som ganska dåliga matchningar. Tina är alldeles för dominant för Mikael och det känns som de är för olika varandra. Ellen och Bert däremot verkar väldigt lika och det är nog det som är problemet. Båda har svårt med närhet och att visa känslor så det blir bara krystat alltihop. Emily kanske är lite för på för Mathias del, hon verkar väldigt klängig och det verkar han mest tycka är jobbigt. Men jag tycker att dem passar ihop på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in