Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-12-18, 22:24
  #22513
Medlem
Offerviljas avatar
Den 20 december, alltså nu på lördag, kommer Stefan Jacobsson att vara en av talarna vid en nationalistisk konferens som hålls nere i Milano:

https://www.facebook.com/ForzaNuovaMilano/photos/a.351201934971916.81413.349950001763776/746372145454891/?type=1&theater
Citera
2014-12-18, 22:46
  #22514
Medlem
Zentropiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Den 20 december, alltså nu på lördag, kommer Stefan Jacobsson att vara en av talarna vid en nationalistisk konferens som hålls nere i Milano:

https://www.facebook.com/ForzaNuovaMilano/photos/a.351201934971916.81413.349950001763776/746372145454891/?type=1&theater

Forza Nuova och dess ledare Roberto Fiore är pro-ryska och motståndare till vansinnigheterna i Ukraina. Man kan ju hoppas att de läxar upp Svp i frågan.

http://anton-shekhovtsov.blogspot.se/2014/08/1984-russian-and-european-fascists.html
Citera
2014-12-18, 22:51
  #22515
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Hur ser ni SvP:are på Sverigedemokraternas framgångar än så länge? Tycker ni att det är bra och välbehövligt för det svenska samhället, eller är dom också en del av den judiska konspirationen och därmed lika illa som 7-klövern?

Självklart är de bra, som aptitretare, för att få vanligt folk att börja tänka till, men faktum är att SD politik sedan länge är överspelad. Det hjälper inte att stänga gränserna, när invasionen redan är ett faktum. Vad hjälper det att stänga båset, när kon är borta? Vi behöver en repatriering, varken mer eller mindre, och här har bara SvP svaren. Att som SD prata om en öppen svenskhet är bara att slå blå dunster i folk och löser inga problem. Men vi bidar vår tid och låter SD ploga vägen för vårt segertåg i upplysningens kölvatten. En sann politik behåller sitt värde och vi vet att inget kan devalvera vår svenskhet till enbart ett uttryck för kulturella yttringar.
Citera
2014-12-18, 23:05
  #22516
Medlem
Inglorius-bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentropium
Forza Nuova och dess ledare Roberto Fiore är pro-ryska och motståndare till vansinnigheterna i Ukraina. Man kan ju hoppas att de läxar upp Svp i frågan.

http://anton-shekhovtsov.blogspot.se/2014/08/1984-russian-and-european-fascists.html

SvP var väl mer försiktiga i frågan om Ukraina. Både SvP och Forza Nuova hade kontakt med Svoboda innan utbrottet. Så det var inte så konstigt att SvP gav till en början sitt stöd till Svoboda. Forza Nuova gjorde samma sak och Roberto Fiore gick ut med en vädjan till Svoboda om att inte alliera sig med fel folk under oroligheterna i Ukraina. Tyvärr så valde Svoboda fel väg. Både Forza Nuova och SvP valde då att lägga relationen med Svoboda på is.

Svenskarnas parti lägger relationen med Svoboda på is
Öppet brev från Forza Nuovas till Svobodas ledare
__________________
Senast redigerad av Inglorius-bastard 2014-12-18 kl. 23:09. Anledning: länkar
Citera
2014-12-18, 23:46
  #22517
Medlem
Zentropiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inglorius-bastard
SvP var väl mer försiktiga i frågan om Ukraina. Både SvP och Forza Nuova hade kontakt med Svoboda innan utbrottet. Så det var inte så konstigt att SvP gav till en början sitt stöd till Svoboda. Forza Nuova gjorde samma sak och Roberto Fiore gick ut med en vädjan till Svoboda om att inte alliera sig med fel folk under oroligheterna i Ukraina. Tyvärr så valde Svoboda fel väg. Både Forza Nuova och SvP valde då att lägga relationen med Svoboda på is.

Svenskarnas parti lägger relationen med Svoboda på is
Öppet brev från Forza Nuovas till Svobodas ledare

Jo, jag vet det men nu gäller det inte bara just stödet till Svoboda utan till Högra Sektorn, Azov och Svenska Ukrainafrivilliga som Motgift och många SvP-medlemmar och sympatisörer fortfarande stödjer.
Citera
2014-12-19, 00:10
  #22518
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Den 20 december, alltså nu på lördag, kommer Stefan Jacobsson att vara en av talarna vid en nationalistisk konferens som hålls nere i Milano:

https://www.facebook.com/ForzaNuovaMilano/photos/a.351201934971916.81413.349950001763776/746372145454891/?type=1&theater

Det känns som att BNP upphörde att vara relevant i och med brytningen med Nick Griffin. Han verkar ha vissa problem att hantera en ledarroll men som allmän nationalistisk personlighet och karaktär är han mer intressant än hela övriga BNP idag (vilket återigen sannolikt går tillbaka till hans bristande ledarskap, tyvärr).
Citera
2014-12-19, 00:30
  #22519
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentropium
Jo, jag vet det men nu gäller det inte bara just stödet till Svoboda utan till Högra Sektorn, Azov och Svenska Ukrainafrivilliga som Motgift och många SvP-medlemmar och sympatisörer fortfarande stödjer.
Och vill du höra tvisten på det hela, delar av både Forza Nuova och Gyllene Gryning stödjer idag Azov, i början av februari kommer ett par medlemmar som nu tjänstgör i armen och är medlemmar i Gyllene Gryning och medlemmar från Forza Nouva skickar paket med kläder och annat material varje månad till Azov. Officiellt lär man aldrig uttala något stöd, men nätverket som stödjer Azov växer långsamt inom de två nämnda organisationerna. Annars är det väl Casapound som varit det största stödet för nationalister i Ukraina om man ska nämna organisationer i Europa, men allt är inte bara solsken och skratt.

Fick faktiskt en hälsning från en av de fängslade parlamentsledamöterna som jag träffade när jag besökte Grekland, den var väl allt annat än trevlig, han var rent ut sagt förbannad och kunde inte förstå hur jag kunde gå emot Ryssland dock så hoppades han på att vi skulle träffas när han släppts så han kunde tala mig till rätta angående mitt engagemang i Azov. Vi får väl se hur det blir med den saken.

/Micke
Citera
2014-12-19, 10:53
  #22520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Så du tänker rösta på SvP istället för Sverigedemokraterna, därför att dom sistnämnda verkar vara nazister?

Ja, mycket har man ju hört.

Jag är medveten om att det finns nazister inom Svp-röstarna. Svp ställer inte upp i nyvalet så det går inte att rösta på dem, så att säga.

Jag är emot nazismen. Min fars fars bror var grövelsjö-mårten som hjälpte norska motståndsrörelsen över gränsen till Sverige från Norge under nazist-ockupationen av norge.

Själv ser jag Nazism som något genuint ont som skall motarbetas med alla medel.

Men dagens vänster är ju inte nationalistisk utan snarare typ bjud in så många utlänningar som möjligt i Sverige och gör dem till svenskar med MER rättigheter än de etniska svenskarna.

Så för mig så finns det inget parti att rösta på vad jag vet. Eftersom det enda parti i nyvalet, SD, som är mot invandringen, har element av nazism i sig.

Jag tror på en sorts nationalism där nazismen oskadliggjorts.
Citera
2014-12-19, 17:37
  #22521
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Eftersom det enda parti i nyvalet, SD, som är mot invandringen, har element av nazism i sig.

Vilka element skulle det vara då? Jag kan då inte finna några sådana alls och tror inte att Hitler skulle vara imponerad.

Citat:
Jag tror på en sorts nationalism där nazismen oskadliggjorts

Jaha, och hur skulle en sådan se ut? Finns det något exempel att hänvisa till?
Citera
2014-12-19, 18:43
  #22522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vilka element skulle det vara då? Jag kan då inte finna några sådana alls och tror inte att Hitler skulle vara imponerad.



Jaha, och hur skulle en sådan se ut? Finns det något exempel att hänvisa till?


Nationalism behöver ju inte vara högerextrem den behöver inte heller vara nazistisk. Men jag håller med om att det är svårt att hitta exempel i historien.

Vad jag skulle vilja ha är ett parti som emot invandring men som liksom inte är inhumana som jag tycker nazisterna är. Själv har jag ju också diagnos så jag gillar inte nazismen och dess atityder mot folk med diagnos, men det är en annan sak.

Jag ser inte att det är något fel med en vänster nationalism heller så länge den är emot invandring.
Citera
2014-12-19, 19:03
  #22523
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Nationalism behöver ju inte vara högerextrem den behöver inte heller vara nazistisk. Men jag håller med om att det är svårt att hitta exempel i historien.

Vad jag skulle vilja ha är ett parti som emot invandring men som liksom inte är inhumana som jag tycker nazisterna är. Själv har jag ju också diagnos så jag gillar inte nazismen och dess atityder mot folk med diagnos, men det är en annan sak.

Jag ser inte att det är något fel med en vänster nationalism heller så länge den är emot invandring.

Då har jag goda nyheter, för vi är varken höger eller extremister. Se partiets punktprogram

Citat:
8, Svenskarna skall äga de svenska resurserna: Betydande svenska naturresurser och allmännyttig verksamhet skall ägas av det svenska folket, vilket innebär att all vinst från sådan näring återgår till befolkningen och inte till utländska eller enskilda intressen.

9, Folkgemenskap och social rättvisa skall genomsyra samhället: Klassplittring skall ersättas med klassgemenskap där hela folkets kreativa och produktiva insatser värderas högt och ingen samhällsgrupp tillåts avancera på bekostnad av någon annan.

Jag vill nog kalla oss lite till vänster och de sanna företrädarna för arbetarklassen, efter att den traditionella vänstern har svikit sin klass, för att istället helt ägna sig åt invandrare och allsköns sexuella avvikelser. Det är därför som de är så besatta av våra göranden och låtanden, så att inte arbetarna ska få veta sanningen.
Citera
2014-12-19, 19:16
  #22524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Nationalism behöver ju inte vara högerextrem den behöver inte heller vara nazistisk. Men jag håller med om att det är svårt att hitta exempel i historien.

Vad jag skulle vilja ha är ett parti som emot invandring men som liksom inte är inhumana som jag tycker nazisterna är. Själv har jag ju också diagnos så jag gillar inte nazismen och dess atityder mot folk med diagnos, men det är en annan sak.

Jag ser inte att det är något fel med en vänster nationalism heller så länge den är emot invandring.
Enda sättet att påverka framtiden just nu är SD. Resten är bortkastade röster. Vill du söka dig längre utåt (vänster eller höger, vet ej), så finns många likheter med deras utpekade fiende: http://m.youtube.com/watch?v=gb_qHP7VaZE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in