Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
War Wind?

Tyvärr. Grafiken börjar dock närma sig.
Citera
2014-12-16, 14:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av promemoria
Tyvärr. Grafiken börjar dock närma sig.
Beast and Bumpkins?
Citera
2014-12-17, 13:44
Medlem
MagganMedSaabens avatar
Har letat som en galning efter ett spel jag ofta spelade som mindre. Tror det låg på en CD som hette Golden Games (eller 250 games). Tror en demo-verision av "Full Throttle" även låg på CDn.

Det var för Windows och såg ut att vara gjort i Paint. Ett typ av strategi spel där man skulle utforska en karta och försöka döda motståndarens armeér. Kunde bygga pilbågsgubbar, kanoner, hästar, båtar osv. Väldigt simpelt spel men jävligt kul. Tror det hette något med Medieval.

Någon som känner igen?.
Citera
2014-12-17, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av MagganMedSaaben
Har letat som en galning efter ett spel jag ofta spelade som mindre. Tror det låg på en CD som hette Golden Games (eller 250 games). Tror en demo-verision av "Full Throttle" även låg på CDn.

Det var för Windows och såg ut att vara gjort i Paint. Ett typ av strategi spel där man skulle utforska en karta och försöka döda motståndarens armeér. Kunde bygga pilbågsgubbar, kanoner, hästar, båtar osv. Väldigt simpelt spel men jävligt kul. Tror det hette något med Medieval.

Någon som känner igen?.

Hmm något som ingick i Kellogs Cornflakes har jag för mig om?
Citera
2014-12-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagganMedSaaben

Någon som känner igen?.

Åh minns den skivan. Ville ha flingpaketet med guldskivan, men det paketet var alltid slut i affären. Fick nog guldskivan tillslut. Tror även att man kunde få med andra spel cd-s i paketet. Typ Luckey Luke, Desperados: Wanted dead or Alive samt heart of darkness. Fanns fler va?

EDIT: Tror nog jag har CD:n hos morsan och farsan. Nästa gång jag är dit ska jag rota lite. Hittar säkert den. Alla spel cd:s jag någonsin haft är kvar, inget är slängt. Kan nog lyckas fixa så du får ISO på skivan i dessa juletider.
Senast redigerad av promemoria 2014-12-18 kl. 09:43.
Citera
2014-12-18, 21:51
Medlem
MagganMedSaabens avatar
Åhfan kom skivan i flingpaket?. Jag vet att jag köpte min "Golden Games" på någon datoraffär i slutet av 90 eller början av 2000-talet. Tror det var i något pack med 9 andra skivor (blandade demos och sharewares).

Ska nog ha den kvar någonstans hos föräldrarna, men skulle nog ta 1 vecka att leta fram den bland allt undanlagt bråte.

Om du lyckas snoka fram ditt ex och fixa en ISO vore det helgrymt

Minns Lucky Luke från flingpaketet har det liggandes någonstans. Även Spiderman tror jag...
Senast redigerad av MagganMedSaaben 2014-12-18 kl. 22:04.
Citera
2014-12-18, 22:01
Medlem
MagganMedSaabens avatar
Dvs om jag inte minns helt fel nu och att spelet egentligen kom med något flingpaket... blir osäker.
Senast redigerad av MagganMedSaaben 2014-12-18 kl. 22:09.
Citera
2014-12-18, 22:20
Medlem
Gingers avatar
Hej, i min ungdom så såg jag en farbror som spelade detta på Playstation 1.

"Han var på något garage för att sedan ta sin bil till någon övergiven gård mitt ute i en stekhet öken. Han parkerar bilen och hoppar ut. Det fanns silosar och sådant där och hundar sprang runt. Han var tvungen att använda en pistol för att skjuta ihjäl dessa.
Jag kom ihåg att han hittade någon form av magnet med pepsi-logo på? som han använde för att fiska upp något bakom ett galler i en vägg. Tror han fiskade efter en nyckel.

Själva spelet var lite som Resident Evil (fast bakgrund och att man går runt med en karaktär). Jag tror det var en kvinnlig karaktär han spelade. Och jag vill minnas att det verkligen såg ut som en öken där han var. "

Sen var jag tvungen att åka hem med min mamma, så där tar historien slut.
Kan någon hjälpa mig med spelet?
Citera
2014-12-19, 19:26
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
New York Race?

Oh jävlar! Tror de är det spelet! Tack ska du ha!
Citera
2014-12-19, 19:48
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Hej, i min ungdom så såg jag en farbror som spelade detta på Playstation 1.

"Han var på något garage för att sedan ta sin bil till någon övergiven gård mitt ute i en stekhet öken. Han parkerar bilen och hoppar ut. Det fanns silosar och sådant där och hundar sprang runt. Han var tvungen att använda en pistol för att skjuta ihjäl dessa.
Jag kom ihåg att han hittade någon form av magnet med pepsi-logo på? som han använde för att fiska upp något bakom ett galler i en vägg. Tror han fiskade efter en nyckel.

Själva spelet var lite som Resident Evil (fast bakgrund och att man går runt med en karaktär). Jag tror det var en kvinnlig karaktär han spelade. Och jag vill minnas att det verkligen såg ut som en öken där han var. "

Sen var jag tvungen att åka hem med min mamma, så där tar historien slut.
Kan någon hjälpa mig med spelet?

Kan detta vara Parasite Eve 2?
Citera
2014-12-20, 18:16
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Kan detta vara Parasite Eve 2?

Ja, det kan det vara!
Citera
2014-12-26, 14:30
Medlem
Söker efter ett spel till nes.
Jag vet att man kan vara olika karaktärer är väldigt osäker på hur många det var men jag tror
att det var fyra stycken som man kunde vara.

Man börjar spelet som en vit gubbe som har svarta ögon, blåa och svarta kläder samt en mössa.
Jag tror att han använder sitt huvud som attack, liksom skjuter iväg det med någon slags kedja
men han kan bara göra det i sidleds. Han är väldigt dålig på att simma och plaskar bara i vattnet om man hoppar ner i det.

En av dom andra är en drake/ödla som är orange och kan simma minns inte mer än detta om honom.

Första banan är en solig med ett vattenhinder ganska tidigt. En av dom andra banorna är någon slags gruvbana.
Det är väldigt barnaktigt och snällt.

Är det någon som har en aning om vad det är för spel som jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in