2014-12-18, 14:15
Medlem
ser många som dricker light. typ trycker i sig pizza, kebab och chips med en light läsk bredvid. tror ni själva på det eller är.det för andras skull? all light smakar fan kräk.
Citera
2014-12-18, 14:17
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Jo, jag vet. Jag är löjligt insatt i kalorimängd i saker och ting. Folk brukar skratta. Önskar att man bara inte gillade FET mat så mycket. SÅ gott.

Jo man måste ju tyvärr välja och det blir värre ju äldre man blir... Har du bra koll på vad du äter så kan du väl testa att sänka ditt veckointag med typ 800 kcal, så går du ned till ditt viktmål på runt 5 månader utan att göra några egentliga uppoffringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
ser många som dricker light. typ trycker i sig pizza, kebab och chips med en light läsk bredvid. tror ni själva på det eller är.det för andras skull? all light smakar fan kräk.

Det är en vanesak faktiskt. Jag gick över till cola light när jag var yngre för att jag drack lite för mycket cola och inte ville bli fet. Nu tycker jag att cola zero är godare än vanlig cola faktiskt. Andra lightdrycker har jag däremot svårt för.
Senast redigerad av CannonDorf 2014-12-18 kl. 14:19.
Citera
2014-12-18, 14:27
Medlem
Citat:

Eftersom vanlig cola innehåller 42 kcal /dl, så innebär det att en liter sådan om dagen bidrar på ett år med kalorier motsvarande 22 kg kroppsfett! Tycker man det är orimligt mycket så säg en halvliter då, eller 11 kg.

Personligen efter ca 10 år med light tycker jag det smakar mycket bättre än vanlig cola. Pepsi dricker jag inte ens om det inte är max, då tar jag hellre vatten. Det är en vanesak. Nej, jag är inte någon tjockis, men skulle bli på ett halvår om jag inte ansträngde mig.
Citera
2014-12-18, 14:54
Medlem
Ratis avatar
En carte dor går på ett nafs. Och köper jag ett 2 liters gräddglass paket på morgonen så nog är den slut innan kvällen.
Fast det blir inte så mycket godis och glass nu. Har börjat tänka mer på vikten. Har gått ner 14 kilo och vill inte gå upp igen.
Citera
2014-12-18, 15:20
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Man tänker att sötningsmedlet är bättre än majssirap el. Vanligt socker. Själv tycker jag att sockerläsk oftast är för söt. Föredrar pepsi Max.

När jag var som störst var det för att jag fick i mig dubbelt så mycket som jag borde då jag hade ett stillasittande jobb. Åt en vanlig, bra diet med gröt och blåbär till frukost, ägg och riskakor med ost och lite grönsaker till lunch och kanske en handfull rester från gårdagen. Oftast fisk eller vegetariskt till middag. Lite kolhydrater, ett par potatis och en hög broccoli typ. Utöver det klämde jag lätt en stor flaska pepsi Max och runt 100g choklad eller en halv påse chips minst varannan dag. Glass minst ett par ggr i veckan. Gick sällan förbi en BK eller donken utan att köpa något från dollarmenyn. Rimmar dåligt med att inte röra på sig.

Var väldigt lätt för mig att skärpa till mig. Bara att byta ut snacksmålen mot typ läkerol och kokosflingor+nötter och frön när jag ville tugga på något. Gick från ~100kg till nu 174cm och 74 kilo i en period över lite mer än ett år. Tränar betydligt mer nu så jag kan tänka mig att det bidrar några kilo med.
Citera
2014-12-18, 18:25
Bannlyst
Citera
2014-12-18, 19:14
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Jag äter nästan aldrig frukost, 1 dag i veckan börjar jag min dag med kaffe, men oftast ingenting till detta.

Äter alltid lunch ute, äter alltid på lunch restaurang, oftast stora portioner, gillar pasta och potatis/ris/valfritt kött, men oftast pasta. Till middag kan det bli allt från en stor schnitzel med potatis och sallad alternativt något halvfabrikat jag värmer på.

Äter oftast ingenting på kvällen, har jag mackor hemma gör jag 2 st på kvällen. Säg att jag äter mackor hälften av kvällarna.

Är relativt kort och väger 0.1 ton, är rejält muskulös och har alltid varit naturligt kraftigt byggd, många som väger 75kg och ser feta ut i samma längd, medan jag mest ser kraftig ut.

En sak att beakta är att mina portioner sen barnsben har varit supersize jämfört med dom flesta andras, och att jag alltid rört på mig mycket, möjligtvis därför jag har fått denna kroppsbyggnad.

Jag äter ibland så mycket mat att jag får problem med att andas, och att gå. Älskar att bli 120% mätt och ligga i matkoma några timmar.

Sen händer det ju naturligtvis att man svullar på lite mer.. säg 1 fredag i månaden? Då kan det bli frukost, stooor lunch, stoor middag, flottig efterrätt, tillsammans med nattkäk och 8 bira. Gissar att dessa dagar är 5x rekommenderat kaloriintag, men det 'blir ju så sällan'
Citera
2014-12-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
Alkohol, ingen motion alls. Annars äter jag inte mycket godis eller chips alls.
Läsk kan bli några gånger i veckan det är olika med det.
Pizza hamburgare eller så, blir väll max en gång i veckan.
lunch middag så äter jag normal husmanskost. Blir jag hungrig så äter jag väll mackor emellanåt.

"väl" stavas med ett l
Citera
2014-12-18, 20:40
Medlem
alroberts avatar
jag är väll vad folk kallar fet och jag äter godsaker på vardagarna, vilket för mig känns som är anledningen till att vågen går upp istället för att stanna... (tränar ej) och med godsaker menar jag att det kan slinka med en chips påse då och då i matkassen mitt i veckorna istället för att ha som regel att det bara är på helgerna
Citera
2014-12-18, 21:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Det är en myt att feta inte vet de äter för mycket. Det fattar de flesta. Feta har ofta stor koll på matvarors kaloriinnehåll. Det är snarare så att det är brist på karaktär, depp, sjukdom eller att de inte bryr sig som är grunden
Citera
2014-12-18, 22:04
Medlem
Det varierar käkar nästan aldrig nyttigt längre. Börjar dagen med stor portion kalaspuffar och ett glas cola kan vara frosty flakes ibland också på jobbet fram till lunch små äter ja godis och dricker läsk.
På lunchen drar ja 80% av dagarna till mcdonalds och köper oftast big Mac + meny med 3 cheeseburgare med chili cheese och till efterrätt blir det en paj men även glass går bra !

Nu äter ja oftast inte så mycket tills ja kommer hem vid 3 då kan de blir de oftast snabbmat som pizza, kebab, hamburgare , friterad kina mat är favoriten!
Dricker ca 1.5 liter cola om dagen ibland mer.
Mot kvällen brukar ja göra pannkakor med sylt glass o sirap.. ibland blandar ja alla 3.. så underbart annars blir det mackor med mycket smör o jordnötssmör om ja inte orkar tillaga pannkaka

Är väldigt tjock kan man säga väger över 105 kg har i te vägt mig på 3 år ungefär
Citera
2014-12-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Det varierar käkar nästan aldrig nyttigt längre. Börjar dagen med stor portion kalaspuffar och ett glas cola + MASSA SVULL RESTEN AV DAN TEXT

Det var inte dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in