Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-12-16, 14:01
  #22501
Medlem
Segermarschens avatar
Självklart ställer vi upp 2018. Sluta sprida FUD.
Citera
2014-12-16, 19:01
  #22502
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Enligt Ratsit så bor dom fortfarande ihop på samma adress i den skånska kommunen.

Kan ta ett bra tag det där med folkbokföring. Sedan även beroende på vem det är som flyttat. Är det personen som är tvångsvårdad lär hen ju knappast suttit och skrivit och skickat in en massa papper till skatteverket.

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Du ska inte lyssna på vad vänsterextremister som PsychoRastaSkinhead säger. SvP har fått hård kritik inom den nationella rörelsen just för att de inte är nationalsocialister. Vill man ha NS så söker man sig till Motståndsrörelsen.

Faktum kvarstår att SvP fortfarande bara kopierat NSDAPs partiprogram. Sedan kvittar det om folk tjafsar om det inom den nationella rörelsen för det gör de ändå alltid om något. Dessutom är hela styrelsen folk från en tidigare nationalsocialistisk organisation antingen NSF eller SMR förutom en person som är från ND.

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Finns den någon insamling eller liknande till Carl Svensson? Han släpps ut snart och behöver allt stöd han kan få. Det borde väl vara 29 december om jag har fattat datumen rätt?

Skit i om han har hoppat av. Han förtjänar det ändå för sitt tidigare engagemang. Jag tycker inte att någon som är eller har varit på vår sida ska behöva känna att ingen bryr sig.

Fy fan att komma ut från psyket just efter jul och ha förlorat allt. Han måste få veta att han har stöd!

Sedan tycker jag inte att ni ska lägga upp domen igen. Låt folk begära ut den om de är så nyfikna, det finns ingen anledning att göra den lätt tillgänglig.

Det schysstaste vore nog snarare att inte dra in han i den där skiten igen. Låt han lämna nu när han gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Självklart ställer vi upp 2018. Sluta sprida FUD.

Finns nog inte många som lär tro att SvP lär leva kvar tills 2018. Realisten har lagts ner och massvis med folk har redan hoppat av. SMR försöker istället ta över som parti. Nej, så som det ser ut nu så kommer SvP tillhöra historien rätt så snart.
Citera
2014-12-16, 21:31
  #22503
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Faktum kvarstår att SvP fortfarande bara kopierat NSDAPs partiprogram. Sedan kvittar det om folk tjafsar om det inom den nationella rörelsen för det gör de ändå alltid om något. Dessutom är hela styrelsen folk från en tidigare nationalsocialistisk organisation antingen NSF eller SMR förutom en person som är från ND.
Nä, det har de inte. Du vill väl att folk ska tro det för att SvP ska stigmatiseras. Ni andra (som bryr er om sanningen) kan jämföra här:

Vilka styrelsen består av spelar ingen roll. De lade ned NSF och ville prova med något som inte är nationalsocialistiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänstertroll
Det schysstaste vore nog snarare att inte dra in han i den där skiten igen. Låt han lämna nu när han gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Låt snubben vara. Han mår uppenbarligen inte bra. Vill han söka sig tillbaka till "rörelsen"/SvP så gör han väl det självmant (och kanske får räkna med vissa konsekvenser) men gör han inte det så kanske han både vill och förtjänar att vara ifred.
Vad jag menade var givetvis inte att tjata på honom om att börja skriva för Framåt, utan vanlig opolitisk medmänsklighet.
Citera
2014-12-16, 21:38
  #22504
Medlem
Jag hörde på TV att de politiskt korrekta kallade sverige för kapitalism parat med en stark stat och då tänkte jag på hur ledningen för Svp beskriver Svps politik och tänkte att de just skulle kunna säga att Svp's politik är kapitalism parat med en stark stat.
Citera
2014-12-17, 19:34
  #22505
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Nä, det har de inte. Du vill väl att folk ska tro det för att SvP ska stigmatiseras. Ni andra (som bryr er om sanningen) kan jämföra här:

Finns redan en analys gjord där man jämfört deras partiprogram och SvP hade kopierat allt NSDAP utom de få punkter som är mer moderna.
https://arbetarklass.wordpress.com/2014/08/21/svp_ar_nazister_i_kostymer/

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Vilka styrelsen består av spelar ingen roll. De lade ned NSF och ville prova med något som inte är nationalsocialistiskt.

Då ligger bevisbördan på dig att dessa personer ifrån NSF och SMR numera inte är nationalsocialister.
Citera
2014-12-17, 21:22
  #22506
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag hörde på TV att de politiskt korrekta kallade sverige för kapitalism parat med en stark stat och då tänkte jag på hur ledningen för Svp beskriver Svps politik och tänkte att de just skulle kunna säga att Svp's politik är kapitalism parat med en stark stat.


Kapitalism?
Läs 10-punktsprogrammets punkt 8 och 9. Dessa går stick i stäv med allt kapitalismen står för.
jag tycker att det påminner mer om Kinas "marknadskommunism"
Kapitalism är ett ekonomiskt system vars fundament är att kapital, naturresurser och produktionsfaktorer ägs och styrs av privata aktörer.
Citera
2014-12-17, 21:53
  #22507
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Finns redan en analys gjord där man jämfört deras partiprogram och SvP hade kopierat allt NSDAP utom de få punkter som är mer moderna.
https://arbetarklass.wordpress.com/2014/08/21/svp_ar_nazister_i_kostymer/
arbetarklass.wordpress.nu? Härlig "analys" av ett gäng påtända rödingar. Hört talas om källkritik?

Citat:
Då ligger bevisbördan på dig att dessa personer ifrån NSF och SMR numera inte är nationalsocialister.
Många är nationalsocialister, men många är inte det. Partiet är inte nationalsocialistiskt. De har uttalat sig om det många gånger. Du kan ju kontakta någon av företrädarna och fråga.
Citera
2014-12-18, 14:29
  #22508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Kapitalism?
Läs 10-punktsprogrammets punkt 8 och 9. Dessa går stick i stäv med allt kapitalismen står för.
jag tycker att det påminner mer om Kinas "marknadskommunism"
Kapitalism är ett ekonomiskt system vars fundament är att kapital, naturresurser och produktionsfaktorer ägs och styrs av privata aktörer.

Jo jag håller med att det är punkt 8.9 som skiljer dagens system och det system som Svp förespråkar.

Citat:
8, Svenskarna skall äga de svenska resurserna: Betydande svenska naturresurser och allmännyttig verksamhet skall ägas av det svenska folket, vilket innebär att all vinst från sådan näring återgår till befolkningen och inte till utländska eller enskilda intressen.
9, Folkgemenskap och social rättvisa skall genomsyra samhället: Klassplittring skall ersättas med klassgemenskap där hela folkets kreativa och produktiva insatser värderas högt och ingen samhällsgrupp tillåts avancera på bekostnad av någon annan.

Punkt 8,9 kanske för tankarna till Vietnam till exempel. Men i Vietnam finns ju rika privatpersoner också. Att inte ha några rika privatpersoner tar ju bort motivationen från alla pengargalna människor. Och det kanske är lika bra det.
Citera
2014-12-18, 17:56
  #22509
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Hur ser ni SvP:are på Sverigedemokraternas framgångar än så länge? Tycker ni att det är bra och välbehövligt för det svenska samhället, eller är dom också en del av den judiska konspirationen och därmed lika illa som 7-klövern?
Citera
2014-12-18, 18:13
  #22510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Hur ser ni SvP:are på Sverigedemokraternas framgångar än så länge? Tycker ni att det är bra och välbehövligt för det svenska samhället, eller är dom också en del av den judiska konspirationen och därmed lika illa som 7-klövern?
Själv så gillar jag inte sverigedemokraterna så jag vet inte vad jag ska rösta på i nyvalet, finns det något litet parti som man kan rösta på som är nationalistiskt, antar inte.

Jag själv är för nationalism och sverige och det svenska folket och motståndsrörelser och sådant men jag är emot nazism. Jag upplever sverige demokraterna som lite svartfascister/nazister och tänker inte rösta på dem.
Citera
2014-12-18, 18:55
  #22511
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Kapitalism?
Läs 10-punktsprogrammets punkt 8 och 9. Dessa går stick i stäv med allt kapitalismen står för.
jag tycker att det påminner mer om Kinas "marknadskommunism"
Kapitalism är ett ekonomiskt system vars fundament är att kapital, naturresurser och produktionsfaktorer ägs och styrs av privata aktörer.

Det finns inget som heter marknadskommunismen då kommunismen innebär ett avskaffande av just marknader. Kina är statskapitalistiskt och inget annat. Likaså är SvP också inte intresserade av att avskaffa kapitalismen.

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
arbetarklass.wordpress.nu? Härlig "analys" av ett gäng påtända rödingar. Hört talas om källkritik?

Problem med att läsa? arbetarklass.wordpress.com ska det vara.

Källkritik? de har citerat NSDAPs punktprogram och SvPs punktprogram. Menar du isåfall att SvP eller NSDAPa punktprogram är lögner och inte det som partiet eftersträvar? De har inte petat på något citat alls överhuvudtaget utan allt är ju skrivit av NSDAP samt SvP själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Många är nationalsocialister, men många är inte det. Partiet är inte nationalsocialistiskt. De har uttalat sig om det många gånger. Du kan ju kontakta någon av företrädarna och fråga.

Fast bevisbördan ligger fortfarande på dig din lata jävel. Jag har redovisat om varför SvP är nationalsocialister det är du som inte kan formulera något motargument. Faktum kvarstår hela styrelsen utom en är nationalsocialister och punktprogrammet är en kopia av NSDAPs.
Citera
2014-12-18, 20:57
  #22512
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Själv så gillar jag inte sverigedemokraterna så jag vet inte vad jag ska rösta på i nyvalet, finns det något litet parti som man kan rösta på som är nationalistiskt, antar inte.

Jag själv är för nationalism och sverige och det svenska folket och motståndsrörelser och sådant men jag är emot nazism. Jag upplever sverige demokraterna som lite svartfascister/nazister och tänker inte rösta på dem.

Så du tänker rösta på SvP istället för Sverigedemokraterna, därför att dom sistnämnda verkar vara nazister?

Ja, mycket har man ju hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in