2014-12-18, 15:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Vem pratade om något övernaturligt eller utomjordiskt? Om jag skriver att "vi har antagligen varit kapabla till att levitera enorma block" så kan inte det på något sätt tolkas som att jag pratar om aliens.

Så du talar om naturlig levitation; inte ÖVERnaturlig levitation.

Det förklarar ju det hela (ironi).

Vad har det iövrigt med 'gud' att göra?
Citera
2014-12-18, 15:27
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du talar om naturlig levitation; inte ÖVERnaturlig levitation.

Det förklarar ju det hela (ironi).

Citera
2014-12-18, 15:31
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
1.61803398875
Det var rätt tydligt vad jag talade om. Din sista chans nu, dina halmgubbar blir bara gäsp verkligen.

Wiki. Du är medveten om att marmorn bara finns kvar på toppen va? Där ser man var 2.5 miljoner block tom. Läste du uträkningen? Ren och skär humor.
Du menar att du är så korkad att du inte fattar att volym * densitet blir vikt?

Är man riktigt riktigt korkad kanske det är kul
Men mest troligt är ju att du bara är underbegåvad.
Citera
2014-12-18, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vet du vad skillnaden är mellan marmor och kalksten?

Ja även om "skillnad" inte är en korrekt beskrivning. Har du gjort uträkningen nu? Kom loss som sagt.
Citera
2014-12-18, 16:40
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Han är inte Satan, jag tycker att han är ganska lätt att retorikterrorisera.
Jag gillar Bogomil, och tror att det är honom som Gud håller på att jaga(är ute efter)
I början blev jag stressad av det men nu skrattar jag endast åt alla ateisters försök att försöka....
Lite rätt har du, eller väldigt mycket, MEN det är alltså tvärtom!

Haha, ja mä, skrattat fett i den här tråden åt Bogomil i varje fall. (alltså jag tycker han har humor alltså, inte hånskratt då inte)

Men tro eller ej, vad spelar de för roll, handlar de enbart om att komma till himmelen el vad är de frågan om?
Citera
2014-12-18, 16:41
Bannlyst
Citat:
Så när ska du förklara hur arkeologiska bevis innebär att vi kan skrota evolutionsteorin?

Visst vi kan gärna gå tillbaka och prata om människans utveckling. Jag gav min syn på jägarsamhällen så nu ger du då din.

Skoj! Kanske finns hopp för er med!

Citat:
Skillnaden är att det var kalksten man använde på pyramiderna i Giza.
Kanske det vore bättre om du hade ordning på din fakta.
Det och det faktum att de stora tunga blocken i gravkammaren var av granit och resten av blocken inte alls var lika stora och tunga.

Hmm marmor är en typ av kalksten.
Citera
2014-12-18, 16:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Haha, ja mä, skrattat fett i den här tråden åt Bogomil i varje fall. (alltså jag tycker han har humor alltså, inte hånskratt då inte)

Men tro eller ej, vad spelar de för roll, handlar de enbart om att komma till himmelen el vad är de frågan om?
Himlen? Nja det är förmodligen och i alla fall för mig ett slut på cirkeln ( av jord är du kommen och av jord skall du åter varda)
Citera
2014-12-18, 16:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
och tror att det är honom som Gud håller på att jaga(är ute efter)

Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist

Jag tycker också, att göran744s 'guds' försök på att proselytera mig är roligt.

Problemet är ju att båda denna 'gud' och dens proselyterings-försök endast finns i göran744s "bubbla"... som jag har all anledning till arr vara mycket kritisk till (jag är t.ex. inte som göran744 anti-logiker).
Citera
2014-12-18, 17:23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Himlen? Nja det är förmodligen och i alla fall för mig ett slut på cirkeln ( av jord är du kommen och av jord skall du åter varda)
Himlen är för inskränkta töntar.
Citera
2014-12-18, 17:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag tycker också, att göran744s 'guds' försök på att proselytera mig är roligt.

Problemet är ju att båda denna 'gud' och dens proselyterings-försök endast finns i göran744s "bubbla"... som jag har all anledning till arr vara mycket kritisk till (jag är t.ex. inte som göran744 anti-logiker).
Nej och jag är ingen Bogomiltärning( Bestående av endast sex prickar)
Sitt i din kub och kasta träningen gång på gång du får inget annat än pricken 1 till pricken 6.
Jag trivs i min Gudsbubbla och du i din kub.
Citera
2014-12-18, 17:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej och jag är ingen Bogomiltärning( Bestående av endast sex prickar)
Sitt i din kub och kasta träningen gång på gång du får inget annat än pricken 1 till pricken 6.
Jag trivs i min Gudsbubbla och du i din kub.

Du får gärna utmana min grundläggande världsbild. Förrhoppningsvist mer seriöst än på den nivå din substanslösa retorik vanligen befinnar sig på.
Citera
2014-12-18, 17:31
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vatten? Snömos, snömos och mer snömos, nu vill du inte tala om blocken mer utan nu är det totala vikten och vatten som är intressant. Kom loss med uträkningen dårå, Gizamarmorn är väldigt speciell om du nu inte visste det, du pratar många många ton per block. Era 3 ton är krossade och begravda, ofattbart trams verkligen.
Vad tråkigt du var bara ett kasst troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in