2014-12-17, 20:25
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
SD tappar inte ett skit, och kommer inte att göra det heller. Fler och fler vaknar, vilka skulle SD egentligen kunna tappa till? Om man nu redan har gått från sjuklövern till SD.

Det är som att jag skulle byta ut flashback mot aftonbladet, ungefär. Riktigt hjärndött mao

Om jag säger så här då...om SD hade kunnat hålla sig ifrån tallandet med etnicitet så hade de fått min röst, så hade jag tänkt men nu får jag allt fundera lite om inte det säkra är bättre än det osäkra och så går snacket, och dagens skämt är: djävla utlänning!

SD hade kunnat tagit hem en djävla massa mer röster i denna vändan och jag säger inte att det är försent med tanke på de kassa alternativen Sverige fientliga partier, men det ansvaret som SD då får måste också axlas mer seriöst än vad som sker i nuläget, alltså inga fler djävla solospel för vad en tycker kan lätt sättas på hela partiet och står partiet bakom sådan skit som yttrats nu, ja då åker även SD likt clownen Löfven. Sverige är stort, tänk på det.
Citera
2014-12-17, 20:26
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
I förra veckan var det ett himla liv om huruvida SD är fascistiskt, efter flera statsråds påstående om detta. Ett så gott som enigt forskarsamhälle konstaterade att detta var fel, och att det är olämpligt at devalvera fascismen på det sättet och att använda det som partitaktiskt slagträ. Sedan blev det tyst om saken.

I detta fall är det snarare pk-media och sjuklöver-politiker som är fascister. Drevet mot Björn Söder borde kränka alla invandrare i Sverige. Detta då man inte erkänns som kurd, jude, same etcetera utan att samtidigt påtvingas en svensk identitet av Södermalm-aristokratin. Vedervärdigt. Jag som invandrare känner mig oerhört kränkt av detta. Ska man vända sig till DO?
Citera
2014-12-17, 21:01
Medlem
sxephils avatar
Det kontroversiella med Björn Söders uttalande är att många människor innerst inne fortfarande tycker att det finns en svensk etnicitet(eller folk). Men detta får en etnisk svensk inte prata om för då är denne rasist. En blatte får självklart snacka om vad den vill.

Det är därför svenskar bor i enklaver med 99 procent andra etniska svenskar. Det kontroversiella är att en politiker har lyft frågan.
Citera
2014-12-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
I detta fall är det snarare pk-media och sjuklöver-politiker som är fascister. Drevet mot Björn Söder borde kränka alla invandrare i Sverige. Detta då man inte erkänns som kurd, jude, same etcetera utan att samtidigt påtvingas en svensk identitet av Södermalm-aristokratin. Vedervärdigt. Jag som invandrare känner mig oerhört kränkt av detta. Ska man vända sig till DO?

Du får gärna länka till var dom skriver det.

För det var väl inte så att du ljög ihop det rakt av? Varför skulle du behöva göra det....
Citera
2014-12-17, 21:06
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:

Varför skulle de känna sig kränkta ? Svensk är den som innehar svenskt medborgarskap och känner sig som svensk, och jag har inte sett någon "pk-media" (sic) som påstår något annat. Vad politikens rövhål Björn Söder tycker är i sammanghanget tämligen ovidkommande.
Citera
2014-12-17, 21:10
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
På SVT 21 nyheter ska man nu ta upp hur illa alla utlänningar tagit av det Söder sagt. SVT och SR har börjat sitt drev mot SD.
Citera
2014-12-17, 21:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Varför skulle de känna sig kränkta ? Svensk är den som innehar svenskt medborgarskap och känner sig som svensk, och jag har inte sett någon "pk-media" (sic) som påstår något annat. Vad politikens rövhål Björn Söder tycker är i sammanghanget tämligen ovidkommande.

Kanske för att kontentan av resonemanget om att svenskhet uteslutande är ett medborgarskap i praktiken innebär att alla människor som saknar ett eget land även saknar tillhörighet till någon folkgrupp. Man kan inte gärna å ena sidan hävda att folkgrupper existerar, men bara om de råkar vara i minoritet inom ett land, men samtidigt att ett specifikt folk enbart sammanhålls av ett gemensamt medborgarskap.
Citera
2014-12-17, 21:18
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn

Ett exempel. Nu ska aftonhoran hetsa fram en allmän värnplikt där många ska tvingas försvara ett land de kanske inte känner någon egentlig närhet till:

Citat:
Nya tag måste tas. Och ett led är att alla som bor i Sverige ska vara beredda att försvara vårt land och de värderingar som råder här. Kristen eller muslim, vit eller svart, svensk sedan stenåldern eller invandrad. Kvinna eller man.
Med en allmän värnplikt blandas alla, för en gemensam sak. I de känsliga ungdomsår som formar oss och skapar vår identitet.

källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/jenniferwegerup/article20034197.ab

Detta är klassisk assimilationspolitik där man helt enkelt ska tvingas in i något mycket onaturligt. Detta är alltså en helt OK text att skriva enligt svensk PK-media. Tillsammans med hetsen mot Ryssland så tror man nästan att det är nazister som ligger bakom alstret. Frågor på det?
Citera
2014-12-17, 21:23
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
På SVT 21 nyheter ska man nu ta upp hur illa alla utlänningar tagit av det Söder sagt. SVT och SR har börjat sitt drev mot SD.
Vi andra, som har bättre långtidsminne än en guldfisk, minns att SVT och SR alltid har kört ett drev mot SD. Det drevet upphörde faktiskt i en vecka i början av december, åtminstone från SVT:s sida då de faktiskt ifrågasatte och kritiserade Stefan Löfven för att han hade kallat SD för "nyfascister".

Men i söndags återupptog alla mediabolag sitt drev igen. Varför? Jo, SD:s partisekreterare gick ut i riksmedia och började pladdra om hur han delar in och rangordnar människor i etniska grupper. Skyll-dig-själv-faktorn är rätt så hög, milt uttryckt.
Citera
2014-12-17, 21:32
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ett exempel. Nu ska aftonhoran hetsa fram en allmän värnplikt där många ska tvingas försvara ett land de kanske inte känner någon egentlig närhet till:

källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/jenniferwegerup/article20034197.ab

Detta är klassisk assimilationspolitik där man helt enkelt ska tvingas in i något mycket onaturligt. Detta är alltså en helt OK text att skriva enligt svensk PK-media. Tillsammans med hetsen mot Ryssland så tror man nästan att det är nazister som ligger bakom alstret. Frågor på det?

Med tanke på alla de tankevurpor du gör finns det klart många frågetecken. Men, det är nog inte lönt att be om en förklaring. Jag är inte optimistisk ...

Men om du nu vill så kan du ju börja med att förklara varför allmän värnplikt i ditt tycke är onaturligt.
Citera
2014-12-17, 21:34
Medlem
utan.att.stannas avatar
Rent allmänt kan jag tycka att Söder överhuvudtaget inte ska snacka så mycket. Verkar vara väldigt känslostyrd jämfört med dom andra grabbarna. Lite klumpig verbalt.
Citera
2014-12-17, 21:34
Medlem
krackelerars avatar
Hahaha... En kvinna säger just i inslaget att hon är 100% kurd och 100% svensk på samma gång.
Jubelidiot.
Vad skulle hända om en etnisk svensk som levde omringad av kurder hävdade att han var 100% kurd?
Om han inte skulle få stryk så skulle han bli utskrattad.
Som vanligt blattar vill vara blattar när det passar dem, de vill vara svenskar när det gynnar dem.
Vidriga hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in