2014-12-17, 17:27
Medlem
I alla debatter mellan Jimmie och andra partiledare så har det alltid lett till att Jimmie Åkesson är felet på. Det är som att ingen vill samarbeta/lyssna med en ödmjuk inställning emot Åkesson för att de tror att deras parti riskerar att få hat från svenska folket/andra partier. Jag tycker detta är synd med tanke på att Åkesson är den partiledare som vågar gå in i många känsliga debattämnen.

Krävs det inte mer känsliga debatter mellan partiledare för att dagens Sverige skall utvecklas?

Kan väl påpeka det att jag är inte sådär jätte insatt i politik och heller inte röstade på SD men det jag ser i debatter mellan partier och Åkesson är ju ren mobbning...?! De flesta partiledare kollar ju inte ens honom i ögonen? xD

Jag anser att Åkesson är en av de mer jordnära och "direkt-på-problem-personer" som finns bland dagens partiledare. Tror han har väldigt vettiga ideer om bara han får prata till punkt vilket han aldrig får?

Är det kanske så att Åkesson är en person som Sverige inte är mogna för ännu att handskas med? För mycket förändring för vårt trygga land?
Citera
2014-12-17, 18:35
Medlem
retrospectives avatar
För ett tag sedan såg jag en TV-intervju med Åkesson, Romson och en annan politiker som jag nu inte minns namnet på (inte heller partiet men det kan ha varit FP). Att säga "samarbetsvillig" är kanske att ta i, och observera att det inte var en debatt riktigt, men den här kvinnan vars namn jag nu inte kommer ihåg var faktiskt inte så fruktansvärt skitnödig som alla andra brukar vara.
T ex när Åkesson kallade sitt parti för socialkonservativt så höll hon mer eller mindre med, medan Romson givetvis kallade dem för högerextrema. Det är vad jag minns konkret.

Det var inte igår alltså.
Citera
2014-12-17, 18:58
Medlem
Hög tid att de andra partierna tar SD på allvar, det är i alla fall 13% som röstat på dem. Starkt av Jimmie Åkesson att genom hela valrörelsen stå för partiet trots vända ryggar o mobbing. Att sen bli utfryst o mobbad av de andra partierna...,var är demokratin?
Citera
2014-12-17, 19:08
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
För ett tag sedan såg jag en TV-intervju med Åkesson, Romson och en annan politiker som jag nu inte minns namnet på (inte heller partiet men det kan ha varit FP). Att säga "samarbetsvillig" är kanske att ta i, och observera att det inte var en debatt riktigt, men den här kvinnan vars namn jag nu inte kommer ihåg var faktiskt inte så fruktansvärt skitnödig som alla andra brukar vara.
T ex när Åkesson kallade sitt parti för socialkonservativt så höll hon mer eller mindre med, medan Romson givetvis kallade dem för högerextrema. Det är vad jag minns konkret.

Det var inte igår alltså.
Folkpartisten var Maria Arnholm. Det blev lite väl mycket kacklande mot slutet gentemot Åkesson, men överlag så bemötte hon Åkesson hyfsat vänligt och neutralt. Åsa Romson var i vanlig ordning en katastrof i programmet. Makalöst korkad kvinna.

Finns på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1UWeRQo0j2U
Citera
2014-12-17, 19:11
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Folkpartisten var Maria Arnholm. Det blev lite väl mycket kacklande mot slutet gentemot Åkesson, men överlag så bemötte hon Åkesson hyfsat vänligt och neutralt. Åsa Romson var i vanlig ordning en katastrof i programmet. Makalöst korkad kvinna.

Finns på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1UWeRQo0j2U
Ja, se där.
Citera
2014-12-17, 19:24
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Hög tid att de andra partierna tar SD på allvar, det är i alla fall 13% som röstat på dem. Starkt av Jimmie Åkesson att genom hela valrörelsen stå för partiet trots vända ryggar o mobbing. Att sen bli utfryst o mobbad av de andra partierna...,var är demokratin?
Håller med. 7-klövern har betett sig vidrigt mot Åkesson och SD. 7-klövern beter sig som ett gäng mobbare på en mellanstadieskola, och det är ett så enfaldigt, skamligt och infantilt beteende av individer som skall styra och utveckla Sverige så bra som möjligt. Inte konstigt att det här landet befinner sig i fritt fall. Förhoppningsvis så gynnas SD av den här cirkusen framöver, det känns så när jag pratar med vänner, släktingar och kollegor.
Citera
2014-12-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Håller med. 7-klövern har betett sig vidrigt mot Åkesson och SD. 7-klövern beter sig som ett gäng mobbare på en mellanstadieskola, och det är ett så enfaldigt, skamligt och infantilt beteende av individer som skall styra och utveckla Sverige så bra som möjligt. Inte konstigt att det här landet befinner sig i fritt fall. Förhoppningsvis så gynnas SD av den här cirkusen framöver, det känns så när jag pratar med vänner, släktingar och kollegor.

Precis... sen Åkesson kommit in på spelplan så har de flesta övriga partiledare betett sig sjukt pinsamma...

Och förövrigt känns 90% av alla påhopp på Åkesson från både partiledare och svenska människor inom iallafall min omgivning ren bullshit. Invalid ordbajs med ett enda syfte vilket är att motsäga allt som SD har att komma med...

Det vanligaste påhopp jag hör från medmänniskor när man tar upp SD är det klassiska "SD är rasister". Och JA dem vill dra ner på invandringen men i min värld förstår jag det som att de vill dra ner den för att KUNNA hjälpa den invandring som redan bor här...?

SD känns mer realistiska än något annat parti imo.
Åkesson är bland de professionellaste politiker som finns just nu i Sverige tbh. Funderade på att rösta på SD i höstas men vågade liksom inte för att alla i ens närhet skulle hata en. Det är ju hemskt egentligen att folk i sin närhet skulle dra värsta nazi stämpeln på en om man röstade på SD.
Citera
2014-12-17, 20:27
Medlem
Många tror att SD vill kasta ut alla invandrare, men dom vill ju begränsa invandringen o istället hjälpa på plats, på det viset blir det fler som får hjälp till det nödvändigaste som mat, vatten o ett enkelt tak över huvudet.
Istället för att en bråkdel av alla flyktingar i världen kommer hit o trängs på flyktingförläggningar.
Citera
2014-12-17, 20:52
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maleko
Precis... sen Åkesson kommit in på spelplan så har de flesta övriga partiledare betett sig sjukt pinsamma...

Och förövrigt känns 90% av alla påhopp på Åkesson från både partiledare och svenska människor inom iallafall min omgivning ren bullshit. Invalid ordbajs med ett enda syfte vilket är att motsäga allt som SD har att komma med...

Det vanligaste påhopp jag hör från medmänniskor när man tar upp SD är det klassiska "SD är rasister". Och JA dem vill dra ner på invandringen men i min värld förstår jag det som att de vill dra ner den för att KUNNA hjälpa den invandring som redan bor här...?

SD känns mer realistiska än något annat parti imo.
Åkesson är bland de professionellaste politiker som finns just nu i Sverige tbh. Funderade på att rösta på SD i höstas men vågade liksom inte för att alla i ens närhet skulle hata en. Det är ju hemskt egentligen att folk i sin närhet skulle dra värsta nazi stämpeln på en om man röstade på SD.
Det var så även innan SD kom in i riksdagen. Det var 7-klöverns pinsamma och verklighetsfrånvända mentalitet som var en bidragande orsak till att SD tog steget in i riksdagen. Men det har blivit värre efter valet 2010. Det är skrämmande när man ser vad det är för typer som sitter i riksdagen. Majoriteten är kompletta idioter eller psykopater. SD framstår som det enda partiet som uppträder värdigt, sakligt och jordnära i det sällskapet

Det är dock intressant att jämföra de politiska partierna nu mot hur det såg ut för bara omkring 10 år sedan. Då fanns det betydligt fler politiker som förtjänade att sitta i riksdagen och fatta viktiga beslut. Det absurda svenska politiska landskapet började på allvar när dåren Reinfeldt blev statsminister 2006. Det är min känsla åtminstone. Naturligtvis så är det inte han allena som är ansvarig för dagens situation, men det innebar på sätt och vis ett paradigmskifte i svensk politik.
Citera
2014-12-18, 18:05
Medlem
Det kanske kan bli nu med Hägglund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här