Citat:
Ursprungligen postat av
editorstefan
Det var svaret till min fråga! Tack!
Kan man betala in skatt för anställd i efterhand eller kan det endast göras i samband med arbetsgivaravgiften?
Ja!
Antingen skriver du ett brev och begär rättelse eller annars fyller du i en ny AG-deklaration via Skattekontot - se då till att den avser rätt period, arbetsgivaravgiften ska också vara med. Du får då ett nytt beslut och påförs dröjsmålsränta.
Du kan redan nu betala in det du skulle ha betalat, se bara till att du har en återbetalningsspärr så att de inte skickar tillbaka pengarna (överskott på Skattekontot betalas normalt ut).
En fundering: du pratar om atbetsgivaravgiften. Har du beräknat AG-avgift och redovisat den men missade att betala in skatten?