2014-12-17, 11:26
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag vet det och jag vet också att det är en människa som bestämt att det skall vara så MEN jag accepterar inte att EN människa skall bestämma att KUBEN består av endast sex sidor och jag är betydligt mer intresserad av den sjunde pricken människan valde bort och jag accepterar inte heller att en vanlig människa bestämt att jag ej skall söka prick sju, utan vara nöjd med sex prickar.
Du är nöjd, inte jag!
Därav tror jag på Gud, Skapelsen, urenergin, tärningen som har allt och obegränsat.
Vad är speciellt med sju?
Citera
2014-12-17, 11:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad är speciellt med sju?
Det är du som tycker det ser jag! Själv anser jag att det inte är så speciellt eller konstigt!
Nästa fråga, tack!
Citera
2014-12-17, 11:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det är du som tycker det ser jag! Själv anser jag att det inte är så speciellt eller konstigt!
Nästa fråga, tack!
Så varför är du besvärad över att det inte finns sjusidiga tärningar?
Citera
2014-12-17, 11:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja jag vet det och jag vet också att det är en människa som bestämt att det skall vara så MEN jag accepterar inte att EN människa skall bestämma att KUBEN består av endast sex sidor och jag är betydligt mer intresserad av den sjunde pricken människan valde bort och jag accepterar inte heller att en vanlig människa bestämt att jag ej skall söka prick sju, utan vara nöjd med sex prickar.

Den "vanliga" sexkantiga kuben är den enklaste att framställa, därför är den så populär. Och på den finns ingen 7:de option.

Citat:
Du är nöjd, inte jag!

Visst är jag nöjd med inte att flumma ut i konstiga numerologiska spekulationer på detta nivå.

Citat:
Därav tror jag på Gud, Skapelsen, urenergin, tärningen som har allt och obegränsat.

Tro vad du vill. Det finns kanske också en spekulativ 9,75:de dimension där 'gud' hör hemma. Med obegränsad semantisk akrobatik är det mesta möjligt.
Citera
2014-12-17, 11:35
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Du är nöjd, inte jag!
Samma här. Vad hände med triangels fjärde sidat.ex? Det är ju inte som att en triangel är definierad som så att den endast har tre sidor, och att en fjärde sida skulle innebära att den per definition inte längre är en triangel?
Citera
2014-12-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ja du så länge en människa bestämt att tärningen endast får ha sex prickar som det högsta antalet så finner man sig i att spela med en sexsidig tärning.
vart tog prick 7 vägen då människan skapade tärningen?
Om sjuan varit med på en tärning så hade denna diskussion handlat om varför åttan inte var med. Och om åttan var med på en tärning så skulle vi........ja du förstår.
Tänk inte mer på det nu. Det var bara ett exempel......
Citera
2014-12-17, 12:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns inget att motbevisa i ditt nonsens om 7-kantiga kuber. Det är bara semantisk akrobatik.

Och du demonstrerar din mentala frihet genom att konstruera hitta-på trigonometri.

Och dum som en dörr.

Trams.

Flum.

Visst, du den 7-sidiga tärningens uppfinnare.

Jag kallar inte din 7-sidiga tärning för annat än nonsens.

Kan du motivera varför du tycker som du tycker?
Citera
2014-12-17, 12:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kan du motivera varför du tycker som du tycker?

6-sidiga tärninger är inte 7-sidiga.

Det borde räcka som förklaring till alla med IQ över 80 (en kategori du kanske inte tillhör; annars be nån av vårdpersonalen förklara det för dig IRL med en tärning framför dig).
Citera
2014-12-17, 12:44
Medlem
libbens avatar
Hemskt tråkigt att troende aldrig kan svara på några frågor.

Om ni inte väljer att svara på mitt inlägg.

(FB) Ni som tror på Gud - varför gör ni det när precis ALLT visar på det motsatta?

Ge mig åtminstånde ett skäl till varför ni inte vill svara.

Eller är det för mycket begärt att be en troende att svara på några frågor?

Gör jag fel som ställer dessa frågor? Eller är de omöjliga att svara på?
Citera
2014-12-17, 12:48
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Hemskt tråkigt att troende aldrig kan svara på några frågor.

Om ni inte väljer att svara på mitt inlägg.

(FB) Ni som tror på Gud - varför gör ni det när precis ALLT visar på det motsatta?

Ge mig åtminstånde ett skäl till varför ni inte vill svara.

För många frågor i ett inlägg.
Vill du ha svar på så många kanske det är bättre att starta en egen tråd?
Citera
2014-12-17, 12:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben

Det är inget fel i att vara troende om man vet vad TRO är. Det är fåntrattar som rör ihop tro med fakta som gör det omöjligt att få funktionella "svar" i religionsdebatten.
Citera
2014-12-17, 13:17
Avslutad
Citat:
Ja och jag är den troende och du är den andra faktorn, fakta faktorn. Vilket resulterar i fåntratteri.
Istället för svaret på frågan ur allas synvinklar kommer fram på ett respektabelt sätt.
Vilket i sig också ger en funktionell diskussion. Sära på tro och fakta= funktionell diskussion.

Man kan tro på något av bra eller dåliga anledningar. Tex:

Jag har bra anledningar att tro på att solen går upp i morgon.
Du har inga bra anledningar till din tro på gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in