Citat:
Ursprungligen postat av
KungensKista
Nu pratar vi ju om vilken betydelse motion har för viktnedgång. Om man springer 15 km kanske man bränner cirkus 1000 kcal. Utspritt på en vecka blir det inte särskilt mycket. Tränar man hårt får man äta mycket, inte så konstigt det.
Sen är all motion bra motion. 15 km räcker säkert för gemene man men då får man samtidigt kombinera det med en mer begränsad kost.
Huruvida jag är patetisk eller inte låter jag vara osagt. Jag har inget behov att framhäva mig på ett anonymt nätforum och ber om ursäkt ifall du blev irriterad.
Vill man gå ned i vikt så fokuserar man rent generellt på fel sak om man lägger fokus på träning/motion istället för kosten, av precis den anledningen du nämner. 1000 kcal över en vecka är i princip ingenting om målet är viktnedgång. Att jämföra det med 5-6 mil löpning per vecka, som faktiskt är väldigt mycket, blir helt orealistiskt för de allra flesta.
Jag tyckte mig bara känna igen en översittarattityd som är alltför vanlig på flashback, men jag missförstod syftet med ditt inlägg. Jag uppfattade det som att du bara klankade ned på att 15 km i veckan var dåligt, när syftet var något annat. Jag ber om ursäkt för att jag var otrevlig, jag missförstod helt enkelt.