2014-12-17, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Om alla som bor i Sverige är svenskar, vad är integration då? Vad ska människor integreras i? Staten? Eller är man integrerad när man fått ett jobb?

Jag är på riktigt nyfiken vad som menas med integration.

Integration är motsatsen till segregation.
Citera
2014-12-17, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Anser du att samerna är ett "hot" mot den svenska nationen? Eller vad är problemet?

Ja, de kommer mutera fram skyskrapshöga jätterenar och äta upp oss allihop.

Nej, naturligtvis inte. Det är inget "problem", förutom att folk inte skall lära sig saker som är fel, och att samer var först i Sverige är helt klart fel.
Citera
2014-12-17, 02:23
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Integration är motsatsen till segregation.

Så en invandrare måste bo bland svenskar? Vilka är svenskar? Vad är svenskar?
Citera
2014-12-17, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Vem bryr sig, egentligen? Personligen tror jag att vi kom ungefär samtidigt.

Hur som helst så vill samerna vill bevara sin etnicitet, sin kultur, sitt språk, sin traditioner och sin rennäring. Det gör de helt rätt i, precis som vi svenskar borde bevara det som definierar oss.

Vad är det som definierar "oss" och vilka anser du tillhör "oss"?
Citera
2014-12-17, 02:32
Medlem
Vad jag vet fick Judar ett eget land 1949. Landet heter Israel. Så judar finns egentligen inte. Folket heter Israeler och man kan undra varför t.ex familjen Bonnier inte flyttat dit med tanke på att dom numera har fått ett helt eget land att verka i....?

Vad är det som håller dem kvar här i Sverige och västvärlden där de verkar så hatade...
Senast redigerad av Taredomje 2014-12-17 kl. 02:45.
Citera
2014-12-17, 02:42
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
SD innehåller ju själva en stor minoritet "Icke-svenskar" enligt deras egen nationsprincip.

Plus han nämner den arabiska nationen? Undras vilket land det är?

Nja, nu säger han ju faktiskt att det beror på individen själv. "En individ kan bli svensk oavsett bakgrund", säger han. Så minoriteten i SD som du påstår är "Icke-svenskar" är svenskar för honom.
Citera
2014-12-17, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taredomje
Vad jag vet fick Judar ett eget land 1949. Landet heter Israel. Så judar finns egentligen inte. Folket heter Israeler och man kan undra varför t.ex familjen Bonnier inte flyttat dit med tanke på att dom numera har fått ett helt eget land att verka i....?

Vad är det som håller dem kvar här i Sverige och västvärlden där de verkar så hatade...

De har tydligen, enligt vad jag hörde på p1, börjat flytta till Israel nu. De stannar väl lite till de som styr medierna o bankerna, men drar när de fixat klart kaos.
Det är väl så den judiska världkonspirationen har planerat enligt deras urgamla mellanösteragenda.
Citera
2014-12-17, 03:06
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Intressant så samer är tydligen inte svenskar, inte judar och inte tornedarnlingar .. ångermanlänningar?

nej antagligen inte.

Nja, samerna har ju ett eget språk och bor i Sverige, Norge, Finland och Ryssland. Jag tror inte de skulle uppskatta att bli svenskar. De vill nog fortsätta att vara samer. Tror du inte det?
Citera
2014-12-17, 03:23
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffhaggman
Vad är det som definierar "oss" och vilka anser du tillhör "oss"?

Om du är osäker på vad du är så rekommenderar jag dig att fråga folk från andra länder som känner dig. Det är alltid lättare att se sådant utifrån.
Citera
2014-12-17, 03:23
Medlem
GS ringer upp journalist ang en artikel

http://youtu.be/N0nzmht_bn4
Citera
2014-12-17, 03:33
Medlem
BWV639s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letarriktning
GS ringer upp journalist ang en artikel

http://youtu.be/N0nzmht_bn4

haha, den var skoj
Citera
2014-12-17, 03:40
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Han påstår att man inte kan vara same och svensk
Vart då?

"Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in