2014-12-16, 17:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Falsk analogi. Vad vill du demonstrera med sånt?

Så bibeln ger belägg för 'gud'. Vad ger belägg för bibeln, 'gud'?

Ja antagligen ÄR Gud mitt emellan dig och mig och iakttar duellen!
Jag som tror på Gud ifrågasätter ALLTETS motsats. Du då?
Citera
2014-12-16, 18:02
Medlem
0D3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Det jag inte vet är om Gud kommer öppna ditt hjärta för SANNINGEN p.ga "belägg" som du begär av mig.
Jag finner det rent ut sagt perverst hur människor kan följa något så blint helt utan bevis. Att bara ta en titt hur religioner spridits i världen på samma sätt som kulturer sprider sig borde ju vara bevis nog för att det inte finns en absolut sanning.
Citera
2014-12-16, 18:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej, jag TROR på en Gud som är allsmäktig.
Eftersom att du är inkapabel att ta beslut för din egen del?
Citera
2014-12-16, 18:08
Bannlyst
Kanske för att jag är ett mirakel.

Citat:
Ursprungligen postat av 0D3N
Jag finner det rent ut sagt perverst hur människor kan följa något så blint helt utan bevis. Att bara ta en titt hur religioner spridits i världen på samma sätt som kulturer sprider sig borde ju vara bevis nog för att det inte finns en absolut sanning.
Varför måste alla religioner vara bra?

Jesus sade att det kommer många FALSKA profeter.
Citera
2014-12-16, 18:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det jag inte vet är om Gud kommer öppna ditt hjärta för SANNINGEN p.ga "belägg" som du begär av mig.

Citat:
Falsk dikotomi; du svamlar.

Citat:
Nej, jag TROR på en Gud som är allsmäktig.

Och?

Det är fortfarande en falsk dikotomi, som fortfarande är svammel.
Citera
2014-12-16, 18:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja antagligen ÄR Gud mitt emellan dig och mig och iakttar duellen!

Belägg, tack. Du kommar ju med ett (pseudo-)objektivt postulat.

Citat:
Jag som tror på Gud ifrågasätter ALLTETS motsats. Du då?

Jag då? Jag deltar inte i ditt retoriska nonsens.
Citera
2014-12-16, 18:30
Medlem
Tro, för din blinde handlar om att kunna se. För den som tror handlar det om att lita till det den vet, men inte ser. Den troende, tror på Guds löften. De otroende, kan inte se ljuset eftersom trots att ljuset ÄR så är de blinda. Om någon säger, sätt mig mellan dig och Gud, en präst, imam eller vilket epitet han må välja, så är han satans hantlangare. Tillhör han en religion eller en trostolkning i ord men inte i handling, så är han en satans hantlangare. Ta dina problem till Gud så kommer Gud hjälpa dig. De som tror Guds löften, tillräknas rättfärdighet genom TRO. Inte genom att de kallar sig "Judar, Kristna, Muslimer", ungefär som att någon räknar en president som valts genom fuskröster som rättmätig president, så smart är det att inte använda sina ögon, sina öron, sitt hjärta, för att se. Allt som är dolt skall uppenbaras, allt som gömts i mörker kommer fram genom ljuset. Må väl och Fred medmänniskor.
Citera
2014-12-16, 18:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartros
De otroende, kan inte se ljuset eftersom trots att ljuset ÄR så är de blinda.

Det är mer sannolikt, att otroende inte ser något "ljus" p.g.a. att ett sånt inte finns.
Citera
2014-12-16, 18:44
Medlem
Citat:
Det är mer sannolikt, att otroende inte ser något "ljus" p.g.a. att ett sånt inte finns.

Som du säger, sannolikt. Ta ordet i din mun. Må väl.
Citera
2014-12-16, 18:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Svartros
Som du säger, sannolikt. Ta ordet i din mun.

Naturligvis sägar jag "sannolikt". Jag opererar inte med t.ex. teistiska "absoluter".
Citera
2014-12-16, 19:01
Medlem
Citat:
Naturligvis sägar jag "sannolikt". Jag opererar inte med t.ex. teistiska "absoluter".

Naturligtvis faller du gracisöst på ditt eget svärd. Tungen är tveeggad. Du har inget att bevisa för mig, du tror som du vill. Försöker du pracka på andra din tro likt en präst packat sin kristendom eller imam sitt islam så är du precis som de, satans hantlangare. De som förvrider tro, kärlek och Guds ord efter sitt egna begär, för att rättfärdiga sig själva. Jag tror inte du är ond, jag tror du är ett barn i Guds ögon, precis som jag. Förr eller senare ska både ditt och mitt kött förgå, både du och jag får med alla andra se själva, förr eller senare. Efter din första död så har döden och dennes hantlangare ingen verkan på dig. Vandra väl broder, vi delar planeten även om vi inte delar samma tro, låt oss göra det bästa för kommande generation. Det viktiga är hur du lever och agerar, inte vad du väljer att kalla dig. Fred.
Citera
2014-12-16, 19:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Kanske för att jag är ett mirakel.
Belägg för att du är ett mirakel?

Citat:
Varför måste alla religioner vara bra?
Varför skulle just din åsikt vara mer värd än någon annan av alla miljarder som världen svämmar över av?
Citat:
Jesus sade att det kommer många FALSKA profeter.
Varför då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in