2014-12-16, 17:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Det saknas belägg för att INTE tro på tomten också.
Googla omvänd bevisvörda - it's gonna blow your mind!

Googla Bibeln du och börja läsa den på ett vetenskapligt sätt i stället och metodiskt, sedan kan du och jag diskutera bevisbördan. Du kan söka felkällor(oberoende variablar, beroende variablar och konstant)
Gör det samma med andra ord.
Citera
2014-12-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det finns ett bevis och det är att du inte skall kunna bevisa det "som ett bevis" eftersom du då helt plötsligt tappar bort din fria vilja och eventuellt börjar lura dig själv att du tror bara för att Gud står där framför dig: Hej det är jag som är Gud!
Skulle du börja tror då och verkligen börja jobba med dig själv helhjärtat? Varför? Rädsla? Vad skulle hända inom dig om detta skedde" om" alltså?
Jo Darwin skrev en bok som heter "arternas uppkomst" 1859 som detaljrikt beskriver människans historia men det är ett annat trådämne om du vill att jag skall berätta om människans släktskap med apan.
Tydligen har ju Gud visat sig/talat till människor förut,så varför inte? På en tid då folk trodde lättare på sådana "myter". Det luktar lurendrejeri lång väg......
Citera
2014-12-16, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Belägg för att du vet att du har gud med dig? Att du tror att du har gud med dig är någonting helt annat.
nej, jag känner inte för att ge dig sådana belägg.
Citera
2014-12-16, 17:26
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
nej, jag känner inte för att ge dig sådana belägg.
Det beror på att du inte klarar av det, korrekt? Varför då hävda ytterligare påhitt du inte är villig att försvara?
Citera
2014-12-16, 17:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tydligen har ju Gud visat sig/talat till människor förut,så varför inte? På en tid då folk trodde lättare på sådana "myter". Det luktar lurendrejeri lång väg......

Det finns enormt många lurendrejare här i vår värld.
Någon kan ringa dig och säga: Jag skulle vilja hjälpa dig att få ner månadskostnaderna på ditt lån, inte skall du behöva betala så mycket, du skall väl leva också.
När den egentligen vill tjäna pengar på dig och din ömtålighet. Falska och endast i behov av att öka sina aktier.
Ja vad vet du om Gud är med här nu? Det står i Bibeln att det är tre personer med då man pratar om Gud.
Du och jag och Gud.
Citera
2014-12-16, 17:31
Bannlyst
Citat:
Det beror på att du inte klarar av det, korrekt? Varför då hävda ytterligare påhitt du inte är villig att försvara?
Det vet jag inte men jag tänker som sagt inte försöka heller.

Påståendet var att det är synd om mig [p.ga att personen verkar tycka att jag tror för mycket på bibeln ]. Sen kom du med det vanliga tramset om belägg [för att jag ska ha få ha min tro ifred].

Du kan också få ha Gud med dig men det är inte genom att jag bevisar Guds existens för dig, som han kommer till dig. Och knappast heller får det dig att söka Gud.

Evangelierna finns i bibeln. Tro på hans namn när det skiter sig, så blir det nog bra.
Citera
2014-12-16, 17:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:

Du påstod precis att du visste men nu vet du helt plötsligt inte längre. Ljög du då eller ljuger du nu?
Citat:
Påståendet var att det är synd om mig [p.ga att personen verkar tycka att jag tror för mycket på bibeln ]. Sen kom du med det vanliga tramset om belägg [för att jag ska ha få ha min tro ifred].

Du kan också få ha Gud med dig men det är inte genom att jag bevisar Guds existens för dig, som han kommer till dig. Och knappast heller får det dig att söka Gud.
Att du tror på ett cirkelresonemang för att rättfärdiga din ensamhet är ingenting som berör mig, när du däremot börjar predika det som en absolut sanning är då du börjar bli lite väl vilsen. Som vanligt.
Citera
2014-12-16, 17:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det finns enormt många lurendrejare här i vår värld.
Någon kan ringa dig och säga: Jag skulle vilja hjälpa dig att få ner månadskostnaderna på ditt lån, inte skall du behöva betala så mycket, du skall väl leva också.

Falsk analogi. Vad vill du demonstrera med sånt?

Citat:
Ja vad vet du om Gud är med här nu? Det står i Bibeln att det är tre personer med då man pratar om Gud.

Så bibeln ger belägg för 'gud'. Vad ger belägg för bibeln, 'gud'?
Citera
2014-12-16, 17:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Så allt ditt predikande är motiverad av att andra skall bli som du ... eller?

Citat:
Sen kom du med det vanliga tramset om belägg [för att jag ska ha få ha min tro ifred].

Du verkar fortfarande inte ha fattat skillnaden mellan TRO och dina postulat om att inneha en allmängiltig "sanning".
Citera
2014-12-16, 17:45
Bannlyst
Citat:
Du påstod precis att du visste men nu vet du helt plötsligt inte längre. Ljög du då eller ljuger du nu?

Att du tror på ett cirkelresonemang för att rättfärdiga din ensamhet är ingenting som berör mig, när du däremot börjar predika det som en absolut sanning är då du börjar bli lite väl vilsen. Som vanligt.
Det jag inte vet är om Gud kommer öppna ditt hjärta för SANNINGEN p.ga "belägg" som du begär av mig.
Citera
2014-12-16, 17:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det jag inte vet är om Gud kommer öppna ditt hjärta för SANNINGEN p.ga "belägg" som du begär av mig.

Falsk dikotomi; du svamlar.
Citera
2014-12-16, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Falsk dikotomi; du svamlar.
Nej, jag TROR på en Gud som är allsmäktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in