2014-12-16, 15:44
Medlem
Varför låter domaren henne hållas? Tror de att hon kommer att anklaga sin man till sist? Eller vad kan det vara som gör att hon får hålla låda en dag till?
Citera
2014-12-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Varför låter domaren henne hållas? Tror de att hon kommer att anklaga sin man till sist? Eller vad kan det vara som gör att hon får hålla låda en dag till?

Vet inte, aldrig varit om maken om sådant.
Att hon ska göra bort sig mer kanske, eller inte bli anklagade för att vara rasister, vem vet, Sverige 2015 snart.
Citera
2014-12-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Vet inte, aldrig varit om maken om sådant.
Att hon ska göra bort sig mer kanske, eller inte bli anklagade för att vara rasister, vem vet, Sverige 2015 snart.
Vad säger ni andra, som har följt rättegångar, brukar det gå till så här?
Vad menar du med Sverige 2015?
Citera
2014-12-16, 16:30
Medlem
Citat:
Vad säger ni andra, som har följt rättegångar, brukar det gå till så här?
Vad menar du med Sverige 2015?

Har aldrig varit med om att någon fått babbla massa skit, fått fria ordet flera gånger på det här viset.

Tänkte att vi snart är i 2015 och vissa saker är åt helvete.
Citera
2014-12-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Har aldrig varit med om att någon fått babbla massa skit, fått fria ordet flera gånger på det här viset.

Tänkte att vi snart är i 2015 och vissa saker är åt helvete.
Jag tyckte, obs tyckte att hon ännu tydligare pekade ut Rami på sitt indirekta sätt. Dessutom hotade hon hela hans släkt tyckte jag. Är faktiskt lite chockad över sista timmen idag.
Citera
2014-12-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det var Aftonbladet som så olyckligt spred uppgiften att Amani arbetat som militärpolis.
Det lär vara reporterns miss, som dock står kvar här
www.aftonbladet.se/nyheter/article19999698.ab

Det är första gången jag ser källan till det obegripliga påståendet. Tycker faktiskt inte att det är något att bagatellisera. Det ger definitivt advokat Widner rätt i sin del av pläderingen där han menar att hans klient har svartmålats väldigt mycket i media.

Vilken annan kvinna i Sverige skulle det vara okej att felaktigt peka ut som "militärpolis i Gaza", Jan Helin? Det är tydligen okej bara för att Amani står åtalad för mord.

Därutöver har Rami inte under hela huvudförhandlingen sökt så mycket kontakt med hustrun, som just den dagen.

Citat:

Dubbel plädering, dvs från både Widner och hans klient, var utannonserad i förväg.
Citera
2014-12-16, 16:42
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han kan väl rimligtvis inte varit omedveten om hur sällan Yara var i skolan mellan Februari och April.
Vad säger att de inte funnits lika nästan lika svåra skador tidigare som de 2 respektive 4 veckor gamla skador rättsläkaren hittat men som inte längre var synliga på röntgen.

När det gäller frakturer så syns även de som är helt läkta på röntgen. Det blir skillnad på benbildningen på brottstället.
Så vi kan utesluta ännu äldre benbrott på Yara.
Citera
2014-12-16, 16:52
Medlem
En annan sak:
I dag bekräftade Amani själv att ena sonen är sjuk:
enl ref i Sydöstran:
"Kvinna: Jag vill säga att min son är sjuk, han har en tumör i sitt huvud. De tog jag reda på när jag var i fängelset. Jag vill inte att någon operation ska utföras utan att jag och min man är med."
(Jag tror att det kan ha gått för fort för tolken och att det borde vara "det fick jag reda på")
Citera
2014-12-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudfil
Det är första gången jag ser källan till det obegripliga påståendet. Tycker faktiskt inte att det är något att bagatellisera. Det ger definitivt advokat Widner rätt i sin del av pläderingen där han menar att hans klient har svartmålats väldigt mycket i media.

Vilken annan kvinna i Sverige skulle det vara okej att felaktigt peka ut som "militärpolis i Gaza", Jan Helin? Det är tydligen okej bara för att Amani står åtalad för mord.

Därutöver har Rami inte under hela huvudförhandlingen sökt så mycket kontakt med hustrun, som just den dagen.

Dubbel plädering, dvs från både Widner och hans klient, var utannonserad i förväg.

Aha, tack för den förklaringen, det visste jag inte. Men det är mycket jag inte vet. Vågar man hoppas på ljudfil från dagen? Hitta på ett praktiskt sätt, så är i alla fall jag gärna med och betalar.
Citera
2014-12-16, 16:59
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han kan väl rimligtvis inte varit omedveten om hur sällan Yara var i skolan mellan Februari och April.
Vad säger att de inte funnits lika nästan lika svåra skador tidigare som de 2 respektive 4 veckor gamla skador rättsläkaren hittat men som inte längre var synliga på röntgen.
I februari syns det inga som helst skador eller blåmärken på de bilder på Yara där hon har helt bara armar. Hon är inte heller borta från skolan mer än fyra dagar.

I mars är hon borta från skolan 12 dagar (men inte alla i följd) och de första dagarna har Yara en skadad hand och enblåtira och säger själv att hon ramlat i en trappa. Den sista, drygt veckolånga perioden uppger Amani att hon har influensa.

I april är Yara bara i skolan den första veckan. Andra veckan får hon de äldsta frakturerna i båda händerna.
Citera
2014-12-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ramis advokat:

Advokatens uppgift är att försvara sin klient, men är det inte lite naivt av advokaten att tro att någon går på att Rami skulle ha varit lika ovetande om missförhållandena i hemmet som lärarna?

Det är ju en viss skillnad på att vara lärare och att vara vårdnadshavaren som bor tillsammans med Yara.

http://www.blt.se/blekinge/malet-om-mordet-pa-yara-knyts-ihop/

En annan tramsig rolig detalj från mörderskans snack idag var när hon pratade om varför hennes fotavtryck fanns i någon blodpöl i hemmet.

Hon sa att det är inte så konstigt att min fotavtryck finns i blodpöl.

Som att det är normalt i var mans hem med blodpölar lite här och var.
Sen efter lite snack säger hon men jag vet inte hur blodpölen uppstod.

Dom vet ingenting i vad och hur saker sker i deras hem.

Vips är det så bara, sen säger man bara Yara är en mystisk människa.

Ska man skratta eller gråta.
Citera
2014-12-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
När det gäller frakturer så syns även de som är helt läkta på röntgen. Det blir skillnad på benbildningen på brottstället.
Så vi kan utesluta ännu äldre benbrott på Yara.

Innebär att följande händelser inte gav frakturer?

11/2 (om jag minns rätt) äger olyckan på skolan rum med stora synliga skador (A och R kommer till skolan med Madleen i telefon 12/2)

11/3 (om jag minns rätt) Hembesök med iakttagelser av skador.
.
Hembesök av lärare. Fick endast se 2 rum, gör 2 försök att gå in ett tredje motas bort av Amani, misär på ett flertal sätt. "Yara är blå i halva ansiktet, mycket svullen hand, krokiga blåa fingrar", frågar hur det uppkom. Yara pratar först med Amani sedan säger hon trillat i trappan. Hennes första känsla är absolut att någon tillfogat henne slag men säger sig sedan tro på Yaras förklaring. Vill ha med sig Yara till skolsystern får inte, behövs inte enl. Amani. Säger att de har varit hos doktorn men inte vilken doktor
12/3 Yara är i skolan En annan lärare minns hur Yara såg ut denna dag och beskriver liknande. Uppgifter baserade på förhör i FUP.
Senast redigerad av Tillys 2014-12-16 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in