2014-12-16, 14:50
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Helt rätt agerande av Dinamarca.
Det ÄR helt oacceptabelt att rikets 2:e vice talman uttrycker sig nedsättande mot judar och samer.
Vi accepterar inte honom som talman, detta kommer att märkas och uttryckas igen.

Ja, det hade varit oacceptabelt att göra det. Det gjorde han dock inte någonstans i intervjun vad jag kunde se.
Citera
2014-12-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Ja, det hade varit oacceptabelt att göra det. Det gjorde han dock inte någonstans i intervjun vad jag kunde se.
Vi är fler som anser att det var nedsättande än tvärtom.
Citera
2014-12-16, 14:52
Medlem
Citat:
Det ÄR helt oacceptabelt att rikets 2:e vice talman uttrycker sig nedsättande mot judar och samer.
Vi accepterar inte honom som talman, detta kommer att märkas och uttryckas igen.

Håller med, det var helt rätt agerat av Dinmama. Spelar SD rätt i händerna men det är väl varken du eller hon inte intelligenta nog att lista ut själva.
Citera
2014-12-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Håller med, det var helt rätt agerat av Dinmama. Spelar SD rätt i händerna men det är väl varken du eller hon inte intelligenta nog att lista ut själva.
Hur menar du? Det är förvisso sant att de imbecilla näthatarna på FB började hata Dinamarca om möjligt, ännu mer än tidigare, men någon annan tydlig rörelse i oppinionen är svårt att föreställa sig.
Citera
2014-12-16, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Mycket bra gjort av Dinamarca,all heder åt henne
Man mår illa när man ser en sån som Björn Söder sitta som talman

så du tycker det är odemokratiskt att Sveriges 3e största parti får en av de 3 tillgängliga vice talmanposterna för att??

gillar du inte demokrati så åk hem till Nordkorea igen och gå och lägg dig...
Citera
2014-12-16, 15:01
Medlem
Citat:
Hur menar du? Det är förvisso sant att de imbecilla näthatarna på FB började hata Dinamarca om möjligt, ännu mer än tidigare, men någon annan tydlig rörelse i oppinionen är svårt att föreställa sig.

Jag menar precis som jag skrev, antar jag.

Det är möjligt att gemene man inte bryr sig om en sak som denna, eller så gynnar det SD. Många bäckar små, och många har de varit minst sagt.
Citera
2014-12-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Hankineser är de riktiga kineserna. Majoriteten (c:a 90-95%) av kinas befolkning är 汉人, Hankineser. När man säger "kines" menar man alldeles oftast Hankines.
Oftast men inte alltid...det är just det jag menar!

Av nyansskillnader ser du det du vill se, för om du hade varit tillräckligt påläst eller haft ett bra jobb så hade du sett att Sverige inte klarar sig utan alla invandrare som jobbar inom, IT, tillverkning, bygg, restaurang, skönhet, vård, osv...du förblindar på ett par apor...! Du har kanske inte tillräckligt med intelligens! Jag vet inte fråga dig själv!

Det är skrattretande att du säger att Samer kom hit efter er...sluta driv och gå läs nån bok...samer fanns över hela norra Skandinavien tusentals år innan dina förfäder kom med sina hästar från Mellanöstern!

Det är inget ironi med katalaner alls, de har sin egen kultur, språk men lever under Spanien..de kallas för spanjorer!! Det har de inte gjort, och när de gör det kan vi diskutera det då!

Vad det gäller Genetik så är inte min ideologi...utan din...eller har du inte läst på vad ni står för!!!
Senast redigerad av tiger_wood 2014-12-16 kl. 15:18.
Citera
2014-12-16, 15:14
Medlem
Citat:

förutom då att han inte uttalade sig i sin roll som talman då förståss (om det ens var nedsättande). Hsan uttryckte sig i sin vanliga roll som riksdagsman.

Lika byt ut talman mot "statsminister" eller någon annan ämbetsroll så kanske du inser hur fånigt det är att säga som hon sa.

Kan vi helt plötsligt välja vilka delar i vår demokrati och statsskick vi personligen accepterar... är det inte anarki då?
Citera
2014-12-16, 15:17
Avstängd
Dinamarca är en given kandidat till right livelihood award 2015. Om det spelar Sd i häderna är irrelevant, LO har lovat makten åt S efter extravalet, och då kommer det att bli så.
Citera
2014-12-16, 15:22
Medlem
Citat:
Vi är fler som anser att det var nedsättande än tvärtom.

Vad var det som var nedsättande?
Citera
2014-12-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Vad var det som var nedsättande?

Hon var respektlös. Folk i gemen gillar inte sånt beteende.
Citera
2014-12-16, 15:32
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_wood
Oftast men inte alltid...det är just det jag menar!

Av nyansskillnader ser du det du vill se, för om du hade varit tillräckligt påläst eller haft ett bra jobb så hade du sett att Sverige inte klarar sig utan alla invandrare som jobbar inom, IT, tillverkning, bygg, restaurang, skönhet, vård, osv...du förblindar på ett par apor...! Du har kanske inte tillräckligt med intelligens! Jag vet inte fråga dig själv!

Det är skrattretande att du säger att Samer kom hit efter er...sluta driv och gå läs nån bok...samer fanns över hela norra Skandinavien tusentals år innan dina förfäder kom med sina hästar från Mellanöstern!

Det är inget ironi med katalaner alls, de har sin egen kultur, språk men lever under Spanien..de kallas för spanjorer!! Det har de inte gjort, och när de gör det kan vi diskutera det då!

Vad det gäller Genetik så är inte min ideologi...utan din...eller har du inte läst på vad ni står för!!!
Du kanske tar miste på mig och någon annan. Du verkar tillskriva mig en hel del åsikter och ståndpunkter som jag inte har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in