2014-12-17, 16:16
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag tvivlar inte på att SD kan bli näst största parti vid Röfvens nästa stora stridsåtgärd i mars.

Jag skulle till och med kunna dryfta mig till att rösta på SD i rent haveristiskt syfte, kanske. Jag älskar att se de äckliga yrkespolitikerna sitta och svettas över deras sinande makt, kanske till och med mer än vad jag avskyr SD.
Varför avsky oss som älskar Sverige och svenskar? Jag avskyr inte dig, men jag vill att du röstar för dina barns bästa. Och om du tycker att dina barn ska bli pissade på, av araber, och våldtagna och rånade av negrer, varsågod och rösta på sjuklövern.

Om vi sätter ett internationellt perspektiv på saker och ting skulle vpk:aren som dissar talmannen bli utslängd från riksdagen. Pronto. Hon borde även åtalas. Min åsikt.
Citera
2014-12-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Respekt för att Rossana står på sig ändå. Hon kommer aldrig att vika sig en millimeter för SD.

Förklara hur du tänker, jag ser en kvinna som är ologisk.

Hon motionerade nyligen nyligen i riksdagen att de ska framgå tydligare att även samekvinnor
ska få vara med och besluta om vem ska få rätten att vara same.

Hon står för alla människors lika värde.

Logiskt betyder det att hon skulle kunna motionera för svenska kvinnors rätt att bestämma vem som
som ska få kalla sig svenskt och få bosätta sig i Sverige.

SD står för öppen svenskhet vilket alltså skiljer sig från den apartheidpolitik Rosanna föreslår.

"Exempelvis anges det i förslaget till bestämmelse om vem som kan bli medlem i sameby att det antingen är en same som kan härleda sitt ursprung till samebyn eller make till medlem. Huruvida en maka kan bli medlem genom sitt äktenskap med en medlem framgår inte. Vidare används pronomet han uteslutande i lagtextförslaget. Utredningen föreslog även att varje myndig medlem ska få en röst"

http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/Hitta-ledamot/Ledamoter/Dinamarca-Rossana-0321885416125/

Slutssats V är för apartheid SD står för öppenhet där ursprung inte spelar någon roll.
Citera
2014-12-17, 16:40
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Varför avsky oss som älskar Sverige och svenskar? Jag avskyr inte dig, men jag vill att du röstar för dina barns bästa. Och om du tycker att dina barn ska bli pissade på, av araber, och våldtagna och rånade av negrer, varsågod och rösta på sjuklövern.

Om vi sätter ett internationellt perspektiv på saker och ting skulle vpk:aren som dissar talmannen bli utslängd från riksdagen. Pronto. Hon borde även åtalas. Min åsikt.

Om du inte avskyr mig, varför stödjer du då en stat som stjäl, tar ifrån mig rätten till min egna kropp och rätten att försvara mig?
Citera
2014-12-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har varit ett par korkade folkpartister också tidigare som tjafsat. Växer SD ännu mer riskerar fp att göra kd sällskap ut ur riksdagen och Dinamarcas barnsliga beteende gör det inte bättre. På sikt kommer hennes parti och mp gå samma väg till mötes. Dom är bara max ett par procentenheter över och är ständigt överskattade. Vanligt folk HATAR dessa partier.

Det är intressanta är dom saknar helt o hållet självinsikt. En väckarklocka borde ju annars vara att
SD faktiskt fick mer röster än vad MP och V , fick tillsammans. Dom verkar leva i den tron att dom repesiterar din "goda sidan" , och dom är ju "de 87%'en" som är emot SD.

Om utvecklingen skulle fortsätta,och dessa vänsterpersoner visar sig inte kunna hålla sina känslor
i schak. Kan det då tänka bli en "polsk-riksdag" framöver , där folk skrikero slåss må tro
Citera
2014-12-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Logiskt betyder det att hon skulle kunna motionera för svenska kvinnors rätt att bestämma vem som
som ska få kalla sig svenskt och få bosätta sig i Sverige.

Nej, den kopplingen ser inte jag. Detta gällde den specifika diskrimineringen av kvinnor i samebyn.

Citat:
Slutssats V är för apartheid SD står för öppenhet där ursprung inte spelar någon roll.

Slutsatsen är att SD tycker att ursprung spelar stor roll och lägger energi på att säga att nationella minoriteter inte är svenskar. Hur kan det man definierar sig själv som vara en politisk fråga?
Citera
2014-12-17, 17:03
Medlem
BottleBenders avatar
Uttrycket "Everytime you throw dirt, you lose a little ground" stämmer bättre än man anar. Dem gräver sin egen undergång med sånt här "flickvän-som-pmsar" beteende.

Det är bara att tacka och ta emot för SD
Citera
2014-12-17, 17:04
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Om du inte avskyr mig, varför stödjer du då en stat som stjäl, tar ifrån mig rätten till min egna kropp och rätten att försvara mig?
Som SD:are/FB:are/normal människa anser jag att du har rätt till din egen kropp. Muslimer kan däremot ha en avvikande åsikt, som - ex vis - är du en söt 7-åring så blir du flitigt knullad av deras heliga krigare. Nog här och jag hoppas jag undslipper varning. PM:a mig gärna, ok?
Citera
2014-12-17, 17:12
Medlem
Citat:
Nej, den kopplingen ser inte jag. Detta gällde den specifika diskrimineringen av kvinnor i samebyn.

Slutsatsen är att SD tycker att ursprung spelar stor roll och lägger energi på att säga att nationella minoriteter inte är svenskar. Hur kan det man definierar sig själv som vara en politisk fråga?

Har du läst motionen? För jag får den kopplingen.

Ökat självstyre och rätten att bestämma över sitt land, är meningar som gör att jag får den kopplingen. Vad vill man ha självstyre ifrån?

Jag är inget Björn Söder fan, men tycker inte om demoniseringar och avhumaniseringar av människor.

Björn S sa på TV att det är inte politikers sak att sätta etiketter på folk. Så där är du och Björn S och jag överens.

Folkrättsjurist: Björn Söder har rätt
Dagens Nyheter - 6 hours ago
Björn Söders uttalande splittrar samerna. Folkrättsjuristen Mattias Åhrén ger Sverigedemokraternas partisekreterare rätt. ”Det är viktigt att göra skillnad på samer och svenskar utifrån ett politiskt perspektiv”,
Citera
2014-12-17, 17:16
Medlem
cDk123s avatar
Hon ägde upp söder. Punkt.
GG no re.

PS ingen gillar er DS
Citera
2014-12-17, 17:24
Medlem
Citat:
Har du läst motionen? För jag får den kopplingen.

Ökat självstyre och rätten att bestämma över sitt land, är meningar som gör att jag får den kopplingen. Vad vill man ha självstyre ifrån?

Vad ska svenska kvinnor ha självstyre ifrån?

Citat:
Jag är inget Björn Söder fan, men tycker inte om demoniseringar och avhumaniseringar av människor.

Björn S sa på TV att det är inte politikers sak att sätta etiketter på folk. Så där är du och Björn S och jag överens.

Folkrättsjurist: Björn Söder har rätt
Dagens Nyheter - 6 hours ago
Björn Söders uttalande splittrar samerna. Folkrättsjuristen Mattias Åhrén ger Sverigedemokraternas partisekreterare rätt. ”Det är viktigt att göra skillnad på samer och svenskar utifrån ett politiskt perspektiv”,

SD:s Kent Ekeroth vill dessutom ha etnisk registrering i Sverige, så visst lägger partiet mycket fokus på ursprung.
Citera
2014-12-17, 17:34
Medlem
Citat:
Vad ska svenska kvinnor ha självstyre ifrån?

SD:s Kent Ekeroth vill dessutom ha etnisk registrering i Sverige, så visst lägger partiet mycket fokus på ursprung.

Men grejen är ju just det varken svenska kvinnor eller SD kräver det.

Det är ju Dinamarca som kräver särbehandling.
Citera
2014-12-17, 17:37
Medlem
trickydicks avatar
Paula Bieler ägde nyss kommunistkärringen som sa "Shalom" i Studio Ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in