Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-16, 01:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Accessoartroende då

Praktiskt att bara tro på Gud så du slipper svara för all skit det står att Gud gjort.
Men vem vill komplicera saker i onödan om man kan ha det bara lite småmysigt i stället,
eller hur?

Jag kan inte det, inte du heller, eller hur? Just nu har vi inte de problemen i världen i alla fall, att Gud åker omkring och skjuter skallen av folk.
Nu är det människan som är helgalen istället! Inte alla som tur är, men....många.
Min tro är okomplicerad och enkel och inte så mycket fader vår i himmelen snack..... Det är nämligen inte jag.
Citera
2014-12-16, 01:56
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag kan inte det, inte du heller, eller hur? Just nu har vi inte de problemen i världen i alla fall, att Gud åker omkring och skjuter skallen av folk.
Nu är det människan som är helgalen istället! Inte alla som tur är, men....många.
Min tro är okomplicerad och enkel och inte så mycket fader vår i himmelen snack..... Det är nämligen inte jag.
Kan inte vad då?

Skjuter i Guds namn och enligt hans ord enligt tex IS...
Citera
2014-12-16, 01:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Kan inte vad då?

Skjuter i Guds namn och enligt hans ord enligt tex IS...
Ja de tillhör satanssvavelgänget. Tror att de tror! De är helgalna.
Alla som gör illa i Guds namn, hotar i Guds namn, skrämmer i Guds namn, mördar i Guds namn har antagligen mött FAN själv.
Citera
2014-12-16, 02:01
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ja de tillhör satanssvavelgänget. Tror att de tror! De är helgalna.
Alla som gör illa i Guds namn, hotar i Guds namn, skrämmer i Guds namn, mördar i Guds namn har antagligen mött FAN själv.
Kan vara så i alla fall bildligt.

Men vad var det vi inte kunde?
Fattade inte vad du menade.
Citera
2014-12-16, 02:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Kan vara så i alla fall bildligt.

Men vad var det vi inte kunde?
Fattade inte vad du menade.
Att jag skulle svara på varför Gud gjort det skit han tydligen gjort nu då! Det kan inte jag. Kan du?
Citera
2014-12-16, 02:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Att jag skulle svara på varför Gud gjort det skit han tydligen gjort nu då! Det kan inte jag. Kan du?
Ja som ursäkt för människors pissiga beteende som i Jeriko.
Och att ha att skrämma folk till kyskt leverne som i fallet i S & G.

Ett "vargen kommer syndrom" ligger troligen tom i våra gener att bete oss så.
Bättre att vara räddhågsen och ge efter för rädslan och överleva än att ignorera en trodd fara och ett hungrigt lejon tittar fram.
Citera
2014-12-16, 02:41
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja som ursäkt för människors pissiga beteende som i Jeriko.
Och att ha att skrämma folk till kyskt leverne som i fallet i S & G.

Ett "vargen kommer syndrom" ligger troligen tom i våra gener att bete oss så.
Bättre att vara räddhågsen och ge efter för rädslan och överleva än att ignorera en trodd fara och ett hungrigt lejon tittar fram.

Ja visst var det pissigt gjort, tycker jag med.
Ja min hund reagerade före mig och innan jag ens han uppfatta fara. Den reste ragg, visade tänder och skällde och rusade mot dörren och högg så det small i tänderna.
Rekationsförmåga och tja inte vet jag...
Jag är orädd och beter mig som min hund men har överlevt. Rädsla är inget för mig! Jag utmanar den alltid.
Ja det är väl för j.... att människan inte ens klarar av att ha kyskheten naturlig utan måste ha lagar runt det också så det inte blir för mycket av den varan.
Vi är allt lite roliga vi människor.
Citera
2014-12-16, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är bättre att göra som oss ateister; hjälp dom som behöver hjälp för att du tycker det är rätt sak att göra. Älska och förlåt för att du vill,inte för att Jesus vill.

Du tror inte att kristna gör det från hjärtat eller? Att vi är tvingade?
Det kyrkan gör är att ge en plattform för att enklare hjälpa till. Det är ofta överväldigande när det finns så mycket bekymmer så vägledning i sin altruism är bra.
Citera
2014-12-16, 04:11
Bannlyst
Att de snart kommer att läsa bibeln.

Citat:
Romarbrevet 2:29

Nej, den är jude, som är det i invärtes måtto, och omskärelse är hjärtats omskärelse, en som sker i Anden, och icke i kraft av bokstaven; och han har sin berömmelse, icke från människor, utan från Gud.
Citera
2014-12-16, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Du tror inte att kristna gör det från hjärtat eller? Att vi är tvingade?
Det kyrkan gör är att ge en plattform för att enklare hjälpa till. Det är ofta överväldigande när det finns så mycket bekymmer så vägledning i sin altruism är bra.
Jo,jag tror att kristna gör det från hjärtat ( de flesta i alla fall). Men du skrev att man MÅSTE visa med handling och att man MÅSTE hjälpa till,för att visa att man är kristen. Då låter det faktiskt som att man är tvingad?
Citera
2014-12-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo,jag tror att kristna gör det från hjärtat ( de flesta i alla fall). Men du skrev att man MÅSTE visa med handling och att man MÅSTE hjälpa till,för att visa att man är kristen. Då låter det faktiskt som att man är tvingad?

Om man kallar sig kristen med allt det innebär och sedan inte visar det i handling, är man då kristen? Det är väl samma som att kalla sig kommunist samtidigt som de vill gynna global kapitalism, är man då kommunist? Man har fri vilja och behöver inte göra något alls, man kan ligga på soffan varje dag och pilla sig i naveln men om man vill leva enligt Jesus så måste man ju också visa det.
Citera
2014-12-16, 15:05
Medlem
Nu är jag inte religiös själv, men för de allra flesta kristna jag känner verkar kristendomen mer vara en schysst gemenskap. Man går och softar lite i kyrkan ibland och sjunger ett par schyssta låtar.
Det är ytterst sällan jag träffar på någon kristen som vet vad han/hon egentligen tror på.
Men det är ju en jäkla tur för oss att kristendomen i Sverige inte är mycket mer än så. Det är ju inte så den manifesterar sig i världen direkt. Den riktiga kristendomen är som bekant böghat, kvinnoförtryck och skamkänslor.

Så för att svara på frågan, de flesta kristna i Sverige ger blanka fan i om andra kristna kan sin Bibel eller ej, eftersom att de själva inte kan den.
Senast redigerad av Dr.Mental 2014-12-16 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in