Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
Om nu bibeln är Guds "ord" är det inte rätt märkligt att du inte vill veta var han inspirerat folk att skriva då? Antar att du läst böcker, men att inte vilja läsa vad Gud sagt, en person som du rättar tom ditt liv efter, ter sig ju riktigt korkat imho.
Jag rättar mig inte efter allt som står i Bibeln däremot ser jag det som inte är så bra att ha hos mig själv. Jag lever mitt liv som jag ser att gör andra trygga, glada och starka(mig själv också).
Det tycker jag inte att man får en människa att bli genom att slänga en text ifrån Bibeln till dem och säga läs och du blir glad, stark och trygg.
Jag har läst den och gör det lite då och då och jag diskuterar fram och tillbaka med andra människor, både troende och icke troende.
Jag lever antagligen som du, varken mer eller mindre. Min familj, mitt arbeta, min omgivning, mina vänner är det viktigaste för mig. Inte att kunna läsa Bibeln utantill.
Jag vill förstå det som står och vill tänka på det och prata om det och ha massor av människors seende på det. Inte bara läsa som en robot utan att ens stanna upp.