2014-12-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Varför ska han gå ut och hugga sina partikamrater i ryggen när han bara framför sverigedemokratisk ideologi.

Sverigedemokraterna är motståndare till mångkultur.
En jude och en same har inte svensk kultur utan lever efter den judiska/samiska nationens kultur.

Vi är nationalister och ingen nationalist kan ju se sig själv i spegeln och säga att en svart eller brun människa kan bli svensk.. Svensk medborgare absolut men inte svensk.

Du är iaf helt ärlig med vad du tycker och det är befriande efter att ha pratat med folk hela morgonen som vill få det till att SD är något annat än vad det är.

Du har helt rätt, Björn Söder står bara upp för Sverigedemokratisk ideologi men det är lite av det som är problemet. 17% av folket står knappast för dessa värderingar utan SD har man valt för att man vill ha mindre invandring. SD har lyckats framställa sig själva som ett parti som främst är kritiska mot invandring istället för som ett nationalistiskt parti.
Citera
2014-12-16, 11:39
Medlem
Den här tråden är jättekonstig! Och kritiken mot Söder är ännu konstigare!

Själv har jag jobbat i Sverige och andra länder i drygt fyrtio år. I Sverige har jag jobbat tillsammans med många olika nationaliteter: T.ex folk från Iran, Irak, Libanon, Indien, Afghanistan, folk från olika Afrikanska länder och folk från Europa - typ Tyskland, Polen, England, Danmark, Finland osv har varit mina arbetskamrater.

Men jag har aldrig, jag lovar, hört någon av alla dessa människor från främmande länder kalla sig för SVENSKAR.

Dessa människor har självklart kallat sig för vad de är. D.V.S en tysk har kallat sig för tysk och en dansk har kallat sig för dansk och en indier har självklart kallat sig för indier osv osv osv....

Och jag kan lova att alla dessa invandrare hade skämts och känt skam om de hade kallats för svenskar då de kände stolthet över sitt förflutna och sitt födelseland. Det är bara svensk PK-media och några kommunister i periferin som sätter stämpeln "svenskar" på alla dessa svenska medborgare som inte är svenskar.

Och detta kan bara hända i Konungariket Sverige och absolut inte i något annat land i hela Världen!
Citera
2014-12-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Klart att det fortfarande är en neger. Man är inte svensk bara för att det står på ett papper samt pratar flytande svenska och firar midsommar.

De absolut enda som kan bli svenskar efter ett tag är de flesta européer. Varför? Jo för att vi är genetiskt lika varandra.
Den definitionen får stå för dig och Sverigedemokraternas. Ta en svart adopterad person som har exakt samma uppväxt som vi etniska svenskar haft, pratar flytande svenska och är rotad i svensk kultur. Att förvägra den personen att kallas svensk är ren och skär rasism. Visst får du tycka så. Jag är lite mer pragmatisk. Om vi ska kunna bygga Sverige starkt när vi har över en miljon människor med utländsk härkomst måste dom kunna bli svenskar för att vårt samhälle ska fungera utan motsättningar.
Senast redigerad av backflasha 2014-12-16 kl. 11:44.
Citera
2014-12-16, 11:42
Medlem
Citat:
Vi är nationalister och ingen nationalist kan ju se sig själv i spegeln och säga att en svart eller brun människa kan bli svensk.. Svensk medborgare absolut men inte svensk.

Fast jag ser mig som nationalist och jag tycker garanterat att en Svart eller brun människa kan anses som Svensk låt inte som att du pratar för alla när du bara ger dina åsikter.

Vet Svarta och bruna människor som är betydligt mera Svenska och bra för landet en många "vita".

Ta som exempel en person vars föräldrar från början är kristna libaneser farsan har ägt och drivit en restaurang sen han kom hit och morsan har jobbat inom äldrevården.
deras son har skött sig exemplarisk "i livet" och går till jobbet varje vardag.
enda spåret av att familjen är libaneser är utseendet och att dom äter lite annorlunda mat samt att det förekommer lite libanes prat i hemmet.

Denna personen är fan enligt mig mera Svensk en någon Wt pundare som sitter hemma och röker spice går på bidrag samt röstar på V.

Men visst vill du får ju självklart tycka vad du vill.

Moroten för invandrare att integreras skall ju vara att dom tillslut kan få tillhöra
"den Svenska gemenskapen" hur pigga tror du folk är på att integreras och bli bra Svenskar om dom från dag ett får höra att dom är körda för att dom är ändå bara negrer...
Senast redigerad av chillhunter 2014-12-16 kl. 11:47.
Citera
2014-12-16, 11:43
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Visst, men om man flyr från ett land i krig, får ett nytt land. Ska man då inte kunna få bli en del av det landet?
Sverigedemokrater tjatar ständigt om hur invandrare måste integreras och hur invandringen leder till segregation, splittring och problem. Men vad händer med ett land där mer än en miljon människor inte får känna sig som en del av landet? Att oavsett vad dessa människor gör och hur mycket de än anstränger sig så kan de aldrig bli svenskar? Är det ett bra recept på integration?

Jo om personen är vit och raderar sin egna identitet..
För många av personer med fel identitet och kulturyttringar är farligt för oss svenskar.
Citera
2014-12-16, 11:43
Medlem
padrons avatar
Nu pudlar Jomshof:

Citat:
Sverigedemokraternas rättspolitiske talesperson Richard Jomshof anser att partisekreteraren Björn Söder har varit "extremt otydlig" när det gäller partiets syn på huruvida man kan vara både svensk och samtidigt ha en annan identitet.
"Man kan både vara same och svensk. Man kan ha dubbla identiteter", sade Jomshof vid en pressträff i riksdagen.

http://www.di.se/artiklar/2014/12/16/soder-var-extremt-otydlig/
Citera
2014-12-16, 11:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Stämmer, men jag vet vad han tycker. Man behöver inte ha sagt saker ordagrant för att det ska stämma, det kan ibland räcka att titta på någons värderingar för att förstå vad personen faktiskt står för.

Precis. En svart kan aldrig bli svensk. Men den kan bli en svensk medborgare. Håller med dig där..
Citera
2014-12-16, 11:47
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Om massinvandring tar kol på en nation, hur kunde USA vara så framgångsrikt under 1900-talet?

USA har under flera av de senaste decennierna haft lägre andel utrikes födda bosatta i landet än Sverige har nu. Och USA har inte samma möjligheter till bidragsförsörjning som Sverige.
Citera
2014-12-16, 11:48
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Du bara svabblar. Svensk och svenskhet har inget med sverigedemokraterna att göra. Är man svensk är man svensk är man inte svensk så är man inte svensk.

Lever du efter en muslimsk, judisk eller samisk kultur så är du inte svensk. Hur många generationer dina förfäder bott i Sverige.

Däremot kan ju en vit jude eller same bli en svensk genom att lämna sina identiteter och börja med svensk identitet.

1. Om man föds i Sverige och tycker att islam är en roliga religion att tillhöra försvinner ens svenskhet?
Har svenskheten med religion att göra?

2. Sen 1400-talet småland. Min släkt slogs mot Kristinan tyrann. Så jag är sjukt svensk, blå ögon.

3. Vad är svenskt?
Jag känner mig som människa som bor i Sverige och som älskar Sverige. Men jag vet inte vad det är som är skillnaden på mig och mina vänner som också går på fotboll, älskar, ser på lets Dance, äter popcorn, går till jobbet, är kreativa, har semester.... fast de har en annan hudfärg.

- En muslim tror på Muhammed. är fredlig, äger en bilfirma. Har aldrig gjort nånting ont.
- En svenskt tror på Kristus. Är alkoholist, slår sin fru och skriker SEIG HEIL på helgerna och som grisar ner i miljön. Är arbetslös och vill lura pappa staten på pengar?
- Eller jag som är atiest, tror att miljöfrågor är viktigare än hudfärgen och är antirasist.

Vems värderingar är viktigast för Svensk utveckling. Vem är svensk eller inte.

Är det inte handlingarna som utgör individen?

Björn Söder har inte förklarat om VARFÖR värderingen är viktigare än handlingarna.
Citera
2014-12-16, 11:49
Medlem
Min mörkhyade arbetskamrat som kom till Sverige som adoptivbarn vid 2 års ålder, klart att jag ser honom som svensk. Däremot de andra arbetskamraterna som är från Uganda och Iran som varit i Sverige bara några år, de ser jag inte som svenskar.
Citera
2014-12-16, 11:50
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Du är iaf helt ärlig med vad du tycker och det är befriande efter att ha pratat med folk hela morgonen som vill få det till att SD är något annat än vad det är.

Du har helt rätt, Björn Söder står bara upp för Sverigedemokratisk ideologi men det är lite av det som är problemet. 17% av folket står knappast för dessa värderingar utan SD har man valt för att man vill ha mindre invandring. SD har lyckats framställa sig själva som ett parti som främst är kritiska mot invandring istället för som ett nationalistiskt parti.

Det där är ju bara skitsnack. Självklart stödjer alla som röstar på SD det Björn Söder tycker om judar och samer.

De vill bara inte förlora sina jobb i detta pk-samhälle.

Man måste ju vara idiot om man röstar på ett nationalistiskt parti i Sverige om man är för mångkultur och att oönskade kulturer och personer ska få kalla sig svenskar..

Nej du den gubben går inte.

Sverigedemokraterna kommer växa till 20-25% i och med detta uttalande. Det är precis vad alla har väntat på.. Du ska få se
Citera
2014-12-16, 11:57
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Söder fick troligtvis inte granska/godkänna den missvisande rubriken "Judar är inte svenskar"..

Dessutom var det viktiga detaljer i intervjun som inte togs med i artikeln - journalisten klippte och klistrade lite som han ville i materialet för att få den effekt som önskades.

När Söder intervjuades i Aktuellt så stärktes min ursprungliga uppfattning om att han blivit felciterad, och att journalisten hade vinklat materialet på ett skamligt sätt.

Att journalisten sen avslutar artikeln med att Söder granskar texten indikerar på att han försöker ge sig själv ett "alibi" - nåt som ska rättfärdiga hans smutsiga klipp och klistra-arbete. Artikeln är alltså lögnaktig anti-SD-propaganda från början till slut.

Journalisten till artikeln har inte skrivit rubriken.
Söder skulle bli felciterad enliga vissa här om han så skrev artikeln själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in