Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Du bara svabblar. Svensk och svenskhet har inget med sverigedemokraterna att göra. Är man svensk är man svensk är man inte svensk så är man inte svensk.
Lever du efter en muslimsk, judisk eller samisk kultur så är du inte svensk. Hur många generationer dina förfäder bott i Sverige.
Däremot kan ju en vit jude eller same bli en svensk genom att lämna sina identiteter och börja med svensk identitet.
1. Om man föds i Sverige och tycker att islam är en roliga religion att tillhöra försvinner ens svenskhet?
Har svenskheten med religion att göra?
2. Sen 1400-talet småland. Min släkt slogs mot Kristinan tyrann. Så jag är sjukt svensk, blå ögon.
3. Vad är svenskt?
Jag känner mig som människa som bor i Sverige och som älskar Sverige. Men jag vet inte vad det är som är skillnaden på mig och mina vänner som också går på fotboll, älskar, ser på lets Dance, äter popcorn, går till jobbet, är kreativa, har semester.... fast de har en annan hudfärg.
- En muslim tror på Muhammed. är fredlig, äger en bilfirma. Har aldrig gjort nånting ont.
- En svenskt tror på Kristus. Är alkoholist, slår sin fru och skriker SEIG HEIL på helgerna och som grisar ner i miljön. Är arbetslös och vill lura pappa staten på pengar?
- Eller jag som är atiest, tror att miljöfrågor är viktigare än hudfärgen och är antirasist.
Vems värderingar är viktigast för Svensk utveckling. Vem är svensk eller inte.
Är det inte handlingarna som utgör individen?
Björn Söder har inte förklarat om VARFÖR värderingen är viktigare än handlingarna.