Jag tycker att det är viktigast att läsa artikeln så att man vet vad som verkligen har sagts. Även om man kan tycka illa om vissa värderingar, partier eller vad andra har för åsikter så tycker jag det är viktigt att reda ut vad som är sant och inte sant, samt vad som verkligen har sagts eller gjort i ett visst sammanhang.
Artiklen finns att läsa här:
http://www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/
Jag har läst hela artikeln i DN och det är vad jag förstått dessa rader som nu startat detta krav på Söders avgång, samt att man associerar till Hitlertyskland mm.
Citat från DN 2014-12-14:
Journalisten frågar:
" Kan man inte vara både jude och svensk, samtidigt?"
Söder svarar:
"Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid."
Jag är ingen fan av Björn Söder, men ärligt talat kan jag inte fatta vad i detta som är så extremt att det berättigar detta enorma drev. Känns snarare som en slags "moralpanik" eller Ni inom SD-kretsar kanske skulle kalla det "PK-panik"
Kommentar, någon???